اقتصادی

راه آهن رشت – کاسپین از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است

ترندونی/ گیلان معاون وزیر راه، تکمیل کریدور شمال به جنوب در ایستگاه راه آهن گیلان را موجب رونق اقتصاد کشور و دستاوردهای بزرگی برای ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: راه آهن اسکریپت – کاسپین یکی از اولویت های این وزارتخانه است. راه و شهرسازی.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جلسه بررسی و بررسی پروژه راه آهن انزلی رشت و بزرگراه رشت – قزوین به ارزیابی راه آهن و بزرگراه پرداخت و گفت: خوشبختانه دو اعتبار پروژه در سال 1400 با پیگیری استاندار و توجه ویژه رئیس جمهور به توسعه استان به طور کامل توزیع شد.

وی تامین مصالح برای اجرای پروژه های زیربنایی را موضوعی مهم دانست که تنها با همکاری مدیران محقق می شود و روند اجرای پروژه ها را تسریع می کند.

معاون وزیر راه، تکمیل کریدور شمال به جنوب در ایستگاه راه آهن گیلان را موجب رونق اقتصاد کشور و دستاوردهای بزرگی برای ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: راه آهن اسکریپت – کاسپین یکی از اولویت های این وزارتخانه است. راه و شهرسازی.

خادمی درباره ساخت 3 هزار و 300 کیلومتر راه آهن در کشور افزود: بر اساس اولویت راه آهن کتاب مقدس – خزر تا پایان سال به اتمام می رسد.

وی درباره تکمیل بزرگراه اسکریپت – کزوین گفت: در تلاش هستیم امسال این محور هشت کیلومتری را که در حال حاضر گره ترافیکی است افتتاح کنیم.

معاون وزیر راه افزود: به زودی به کنارگذر انزلیس اعتبار داده می شود و پروژه از رکود خارج می شود و احداث تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیان مطلوب است و برای تکمیل و راه اندازی آن تلاش خواهیم کرد. پروژه مهم در اسرع وقت ..

اسدالله عباسی فرماندار گیلاد نیز ادامه داد: تمرکز بر زیرساخت ها و تکمیل پروژه های عمرانی گام مهمی در توسعه زمین است که اقتصاد کشور را نیز متحول می کند.

وی از مدیران و فعالان عرصه توسعه زیرساخت ها تشکر کرد. وی حذف بوروکراسی، هم افزایی روزافزون بین بخشی و تعهد جهادی را عاملی در پیشبرد اهداف توسعه محور عنوان کرد و افزود: “

استاندار گیلان خواستار تکمیل پروژه های مهم استان از جمله بزرگراه قزوین – رشت، راه آهن رشت – انزلیس – خزر – آستارا، پل جاده آستارا – آستارا و احداث تقاطع مسطح غیرهمسطح شده است. میدان گیل لاهیجان با فوریت.

عباسی همچنین بر لزوم اجرا و تکمیل کنارگذرهای چند شهر از جمله تالش، بندر انزلی، لنگرود و چابکسر به منظور ایجاد تقاطع فرد در ورودی شهر فومن و تکمیل فومن – صومعه سرا – تالش – آستارا تاکید کرد. ساخت و راه اندازی پروژه های بزرگ به گونه ای که در روند اجرا ایستایی وجود نداشته باشد و اقدامات مربوطه با سرعت بالا اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت توسعه و گسترش کشور را جدی می گیرد و تصمیمات، مصوبات و اعطای اعتبار موید این امر است.

نماینده عالی دولت در گیلان خواستار همگرایی و قابلیت همکاری بین سازمانی مورد نیاز برای تامین مصالح پروژه ها شد و گفت: رونق اقتصادی کشور در گرو اجرای این پروژه ها است و نباید اجرای پروژه های بزرگ را به تاخیر بیندازد. اقداماتی برای گسترش فرآیند صدور مجوز

وی تکمیل راه آهن کتاب مقدس – آستارا را افزایش صادرات و همچنین تعامل اقتصادی با کشورهای جهان به ویژه با همسایگان دانست و بر لزوم نصب تابلوهای راه آهن در راه آهن تاکید کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا