برون مرزی

راهپیمایی در اوهایوی آمریکا؛ اعتراضات خیابانی به شلیک مرگبار پلیس

به گزارش خبرگزاری آنلاین ترندونی، شهروندان یکی از شهرهای ایالت اوهایو در شرق آمریکا در پی تیراندازی پلیس به یک مرد سیاهپوست دست به راهپیمایی زدند.

به گفته منابع خبری، معترضان صبح روز یکشنبه به وقت محلی در آکرون، پنجمین شهر بزرگ اوهایو، برای اجرای عدالت برای جیلند واکر، مرد سیاهپوستی که به ضرب گلوله پلیس کشته شد، راهپیمایی کردند.

این تظاهرات که توسط گروهی از کشیشان سازماندهی شده بود، از کلیسای آکرون آغاز شد و در مقابل دادگاه شهر پایان یافت. بابی دی سلو، وکیل دادگستری، گفت که پلیس ده ها بار به واکر شلیک کرده است.

مقامات آمریکایی گفتند که این حادثه زمانی آغاز شد که افسران تلاش کردند واکر را به دلیل تخلفات رانندگی متوقف کنند. طبق گفته اداره پلیس آکرون، واکر متواری شد، جایی که افسران گفتند اسلحه از خودروی مظنون شلیک شده است.

به گفته اداره پلیس ایالت اوهایو، واکر به سمت پارکینگ دوید و اقدامات او باعث شد افسران احساس کنند جان آنها در خطر است، بنابراین آنها به او شلیک کردند و با 911 تماس گرفتند، اما واکر در محل جان باخت. از درگیری

وکیل خانواده، جیلند واکر، گفت که تصاویر دوربین بدن نشان می دهد که موکلش هیچ تهدیدی برای پلیس انجام نداده است.

او گفت که این مرد 25 ساله در حالی که جیلند واکر در حالی که چیزی در دست داشت فرار کرد، ده ها بار توسط پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

این جوان سیاهپوست آمریکایی به ضرب گلوله نیروهای پلیس کشته شد و خشونت های نژادپرستانه و مرگ آنها در خیابان های این کشور بارها و بارها خبرساز شده است. (اطلاعات بیشتر)

مقایسه آمار خشونت با اسلحه بین ایالات متحده و سایر نقاط جهان نشان می دهد که ایالات متحده یک کشور پرت است. تعداد تیراندازی های خشونت آمیز در این کشور بیش از هر کشور دیگری در جهان است. اگرچه ایالات متحده حدود 5 درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده است، اما نزدیک به 31 درصد از قاتلان دسته جمعی با اسلحه را در خود جای داده است.

با وجود آزادی حمل اسلحه در ایالات متحده، خشونت های مربوط به تیراندازی هر روز در سراسر کشور رخ می دهد و چندین نفر در این حوادث کشته می شوند، اما لابی اسلحه در این کشور آنقدر قدرتمند است که کنگره هنوز اقدامات مشخصی برای محدود کردن آن انجام نداده است. حمل سلاح در ایالات متحده انجام نمی شود.

انتهای پیام/.




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا