برون مرزی

فیلم | پلیس آمریکا یک مرد سیاه‌پوست را خفه کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی ، خشونت دیگر علیه پلیس ایالات متحده علیه شهروندان سیاه پوست باعث کشته شدن یک مرد در خیابانی در روچستر ، غرب نیویورک شد.

در ویدئویی که توسط خانواده این مرد ارسال شد ، گروهی از افسران پلیس کلاهی را بر سر مردی که کاملاً درمانده بود به دلیل اینکه برهنه بود پوشیدند و صورت خود را به مدت دو دقیقه به زمین فشار دادند.

این مرد سیاه پوست که دانیل مغرور شد ، در تاریخ 30 مارس ، هفت روز پس از مواجه شدن با پلیس در بیمارستان پس از نارسایی تنفسی درگذشت. قتل وی تنها در روز چهارشنبه هنگامی گزارش شد که خانواده وی یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند و فیلم ضبط شده توسط دوربین نصب شده بر روی لباس پلیس را منتشر کردند.

برادر قربانی جو پرود در این کنفرانس گفت: “من (پلیس) تماس گرفتم تا از برادرم کمک بخواهم ، نه اینکه او را شکنجه کنم.” چگونه او را دیدید و نگفتید که بدون دفاع است؟ اونی که قبلا دستبند زدی چند نفر دیگر باید بمیرند تا جامعه درک کند که این (روند) باید متوقف شود؟

بر اساس گزارش IBC News ، در این ویدئو کاملاً مشخص است که وقتی پلیس از پراود می خواهد که روی زمین بنشیند و دستانش را پشت سرش بگذارد ، او درخواست آنها را می پذیرد و با آن مخالفت نمی کند. وی سپس کلاهی بر سر خود قرار می دهد که معمولاً برای جلوگیری از بریدن بزاق توسط بازداشت شدگان از افسران پلیس استفاده می شود. مغرور از آنها می خواهد کلاه های خود را بردارند.

سپس پلیس به کف خیابان او سیلی زد ، یک افسر سفیدپوست سر خود را با دو دست در همان وضعیت نگه داشت و یک افسر دیگر زانوی خود را روی دامان خود قرار داد.

در این حالت ، پرود هر لحظه با واژه ای ضعیف تر و مضطرب تر می گوید: شما مرا می کشید! متوقفش کن

پس از اینکه صدای او خارج شد ، او دیگر حرکت نمی کند و آب از دهان او خارج می شود ، به نظر می رسد افسران پلیس فقط به ذهن می آیند. سپس کلاه و دستبند را از دستان او برمی دارند و فیلم نجاتگران قبل از انتقال به بیمارستان ، قلب و ریه های او را توانبخشی می کنند. به گفته یکی از کارشناسان ، مرگ وی به دلیل خفگی به دلیل محدودیت بدنی بوده است.

براساس این گزارش ، پروداس اهل شیکاگو بود و به همراه برادرش به روچستر رفت. قبل از رسیدن به روچستر ، وی به دلیل بدرفتاری از قطار اخراج شد.

وی در 22 مارس ، حدود ساعت 7 بعد از ظهر ، هشت ساعت قبل از درگیری با پلیس که منجر به مرگ وی شد ، توسط پلیس راچستر دستگیر شد تا وضعیت روحی خود را ارزیابی کند. حدود ساعت 3 بامداد ، برادر پراود با پلیس تماس گرفت و گزارش داد كه وی از خانه خارج شده است. تحقیقات در این پرونده به این دلیل که قربانی بدون دفاع است ، به دادستانی کل ارجاع شده است.

در اوایل ماه ژوئن ، پس از کشته شدن جورج فلوید ، شهروند 46 ساله سیاه پوست ، یک مأمور پلیس مینیاپولیس در مینیاپولیس ، اعتراض سراسری علیه خشونت پلیس ایالات متحده در مینیاپولیس آغاز شد. و به شهرهای دیگر آمریکا و حتی سایر کشورها سرایت کرد و تا امروز ادامه یافت.

به دنبال انتشار ویدئویی از ارتکاب جنایت یک افسر پلیس ایالات متحده علیه فلوید ، فیلم های دیگری نیز در فضای مجازی منتشر شد که ارتفاعات بیرحمی مقامات سفیدپوست آمریکایی را علیه سیاه پوستان به تصویر می کشد. هفته گذشته در یکی از آنها ویدئویی منتشر شد که در آن یک افسر در کنوشا ، ویسکانسین ، پلیس 29 ساله ، سیاه پوست آمریکایی ، جاکوب بلیک را هفت بار هدف گلوله قرار داد ، در حالی که او مسلح نبود و مرد جوانی را فلج کرد.

علیرغم افزایش اعتراضات ضد نژادپرستی در ایالات متحده ، ترامپ بارها تهدید کرده است که خشونت نژادپرستانه و پلیس را که توسط نیروهای ویژه آمریکایی و گارد ملی انجام می شود ، مهار کرده و آنها را شورشی و سارق توصیف می کند.

انتهای پیام / ص


دکمه بازگشت به بالا