سلامت و دانش

دکتر زالی: واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال نگرانی‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد

فرمانده عملیات مدیریت بیماری عروق کرونا قلب در کلانشهر تهران با بیان اینکه 83٪ از مرگ و میرهای عروق کرونا مربوط به افراد بالای 65 سال است ، افزود: اولویت بندی واکسیناسیون در این گروه سنی می تواند نگرانی ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

به گزارش ترندونی و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدو بهشتی ، دکتر علیرضا زالی امروز ، در سال 1400. وی روز شنبه ، 8 ژوئن ، در مورد وضعیت کرونا در استان تهران اظهار داشت: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در بخش های ما بیش از 4300 بیمار است. حدود 1350 نفر از این بیماران در بخشهای مراقبت ویژه بستری هستند.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته تعداد بیماران جدید مراجعه کننده به تهران که نیاز به بستری شدن داشتند به 677 نفر رسید که از این تعداد حدود 130 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

دکتر زالی گفت: تعداد بیماران سرپایی تحت درمان در تهران طی 24 ساعت گذشته حدود 5300 نفر بوده است.

وی تأکید کرد که بستری شدن کل موارد جدید در بیمارستان حدود 19.6 درصد را نشان می دهد. روند نزولی نسبت به هفته گذشته ، اما تهران هنوز در یک وضعیت شکننده و بی ثبات است.

دکتر. زالی ، با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد که تعداد بیماران سرپایی و بیماران سرپایی به طور کلی پس از هر تعطیلات رسمی سال گذشته افزایش می یابد ، در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ، خطر افزایش تعداد بیماران پس از تعطیلات هفته آینده را هشدار داد. …

وی گفت: آخرین آمار پیروی از پروتکل های بهداشتی در تهران 73 درصد است. وی افزود: با این وجود بحث در مورد فاصله اجتماعی در تهران ، به ویژه در حمل و نقل عمومی ، هنوز با چالش های اساسی روبرو است.

دکتر. زالی با تأکید بر اینکه استانهایی مانند سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و بوشهر با سویه های جدید بیماری دست و پنجه نرم می کنند ، گفت: 13 شهر کرونا سرخ در این استانها وجود دارد و همکاران ما در این استانها سخت کار می کنند. برای جلوگیری از گسترش این سویه های جدید به سایر استان ها.

وی بر اساس فرصتی برای افرادی که مسیرهای جدیدی در تهران دارند ، اوضاع تهران را از این نظر خطرناک دانست.

دکتر زالی با بیان اینکه بستری شدن بیمارستان های جدید در تهران گزارش شده است ، گفت: “اگر شکل جدیدی از تظاهرات بالینی مشاهده شود ، یک سری اقدامات برای تعیین وجود سویه های جدید در تهران انجام می شود یا خیر.”

وی درباره وضعیت واکسیناسیون در استان تهران توضیح داد: در حال حاضر 68 مرکز واکسیناسیون تلفیقی در تهران وجود دارد که خدمات پشتیبانی از سه تا چهار مرکز بهداشتی جامع را ارائه می دهند.

دکتر زالی در مورد افراد بالای 80 سال که اولین گروه سنی دریافت کننده واکسن بودند ، توضیح داد: خوشبختانه بیش از 85 درصد این افراد تاکنون دوز اول واکسن را در تهران دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: در تهران واکسیناسیون برای افراد 75 تا 80 ساله حدود 72 درصد است و در گروه 70 تا 75 ساله که به 180 هزار نفر می رسد ، 54 درصد افراد تاکنون واکسینه شده اند و ما انتظار داریم که این مقدار در روزهای آینده باشد. بزرگنمایی.

وی با بیان اینکه تعداد کل افراد بالای 65 سال در تهران 700 هزار نفر است ، گفت: حدود 490 هزار نفر از این افراد عمدتاً به گروه سنی بالای 70 سال تعلق دارند.

دکتر زالی دلیل بیشتر توجه به واکسیناسیون افراد بالای 70 سال را بروز بیشتر بیماری های جدی ، بستری شدن در بیمارستان و مرگ در گروه سنی بالای 70 سال عنوان کرد.

مسئول عملیات مدیریت بیمار در کرونا ، کلانشهر تهران ، اظهار داشت: در تهران افراد بالای 65 سال در 64٪ موارد بستری در طی شیوع چهارم گزارش شده اند ، متأسفانه 83٪ مرگ ها در همان گروه سنی رخ داده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا