سلامت و دانش

آلودگی کرونایی تهران فراتر از قرمز است/ نرخ شاخص‌ها رشد شتابان و فزاینده‌ای دارد

رئیس ستاد عملیات مدیریت بیماری تاج در تهران گفت: “وضعیت تهران رسما قرمز است و هیچ بخشی از تهران از آلودگی در امان نیست و حتی به نظر من آلودگی تهران بیش از حد قرمز است.”

به گزارش ترندونی ، دکتر علیرضا زالی گفت: تعداد بیماران بستری در تهران به حدود 1445 بیمار رسیده است که از این تعداد حدود 250 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند و مجموع بستری فعلی در تهران به 6400 نفر رسیده است.

وی افزود: در تهران وزن کلیه عوامل خطر را ارزیابی کرده ایم. به عنوان مثال ، حمل و نقل عمومی 26-32 درصد از وزن را تشکیل می دهد. معابر متراکم ، رستوران ها ، سوپرمارکت های شلوغ و موارد دیگر مورد بررسی قرار گرفت. قابل ذکر است ، در مناطق شهری مرکزی ، احتمال عفونت به طور کلی افزایش می یابد و در مواردی که فرد در دو مکان مختلف در تهران زندگی می کند ، متوجه شدیم که متوسط ​​راه رفتن وی 10.2 کیلومتر است که باعث افزایش دفعات آلودگی می شود.

زالی تأکید کرد: فردا (دوشنبه ، سیزدهم فروردین) یک وبینار بسیار مهم با مدیران 105 بیمارستان تهران برگزار خواهیم کرد و احتمالاً معاون وزیر بهداشت برای بحث در مورد تدارکات تختخواب به ما ملحق می شود. با مشورت با مدیران بیمارستان ، جدولی تهیه شد تا مشخص شود ظرفیت تختخواب ما چقدر است و این ظرفیت را افزایش می دهیم. ما انتظار داریم که رشد مشتری ما تا پایان این هفته ادامه داشته باشد و همانطور که می دانید تهران مظهر اوضاع کشور است.

وی گفت: هنوز ویروسهای جهش یافته برزیلی یا آفریقایی در این کشور شناسایی نشده اند. سویه های ترکیه هنوز به صورت سویه های درون زا وجود ندارند ، اما کشورهایی مانند ترکیه به دلیل مشغله در فرودگاه های بین المللی می توانند سویه های مختلفی ایجاد کنند و گاهی ویروس های کرونا بدون علامت هستند.

وی هشدار داد: وضعیت تهران رسما قرمز است و هیچ منطقه ای از تهران از آلودگی در امان نیست و حتی به نظر من آلودگی در تهران فقط قرمز نیست. شاخص ها به سرعت در حال رشد هستند و این بیشتر ما را نگران می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا