اقتصادی

دنبال راهی برای سهامدار کردن مردم خواف در معدن سنگان هستیم

ترندونی/ خراسان رضوی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به دنبال راهی برای مشارکت مردم چافو در معادن سنگ آهن سنگان هستیم.

سیدرضا فاطمی امین امروز در بازدید از معدن سنگ آهن سنگان خواف در جمع خبرنگاران گفت: در جایی که معادن دارای ذخایر زیادی از مواد معدنی هستند و برای اولین بار مورد بهره برداری قرار می گیرند، در حال سرمایه گذاری در بخشی از معدن توسط مردم منطقه فعال هستیم. از معدن جنجا (سیستان و بلوچستان) شروع کردیم و در معدن عنبرآباد کرمان ادامه دادیم.

وی افزود: با این حال معادن سنگ آهن چافه سنگان هم اکنون فعال شده است و هم اکنون به دنبال راه هایی هستیم تا دریابیم مردم منطقه چگونه می توانند در معادن سهامدار شوند.

وی افزود: معدن سنگ آهن سنگان یکی از بزرگترین معدن های کشور است و دارای ذخایر بسیار زیادی است، طبیعی است که باید بخشی از درآمد این مجموعه معدنی را برنامه ریزی کنیم تا مردم منطقه از آن بهره مند شوند. .

فاطمی امین گفت: یکی از این موارد خدمات مسئولیت اجتماعی است که تاکنون تا حدودی ارائه شده و تمرکز بر تداوم است و باید چند کار دیگر برای رفع گرفتاری مردم انجام دهیم که یکی از آنها باید بخش را هماهنگ کنیم تا مواد معدنی از طریق ریل حمل شود که آسیب کمتری به جاده ها وارد می کند و اگر خدا بخواهد خطر کمتری در جاده ها وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره حاشیه معدن ققنوس یک متعلق به شرکت امیر سنگان پارسیان گفت: تخلفات باعث شد تا نهادهای نظارتی خواستار عدم تمدید پروانه بهره برداری این معدن شوند.

فاطمی امین ادامه داد: آذرماه امسال این مدت (پروانه بهره برداری) تمام شد و تمدید نشد، اما متاسفانه معدنچی به جای اطاعت از رای شورای عالی معدن، وارد دعواهای رسانه ای شد که بسیار قابل تامل است. تحریک می کند و قطعاً این موضوع را دنبال می کنیم و این نفوذ رسانه ها است که بسیار خطرناک است.

وی افزود: به هر حال بهره بردار به بیکاران لطمه زد اما خوشبختانه هرکسی در آن معدن بود در معادن دیگر و با پیمانکار جدیدی که آنجاست و هیچکس بیکار نیست مشغول به کار شدند.

وی یادآور شد که حتی خود اپراتور قبلی علاوه بر معدن فونیکس یک، 2 معدن دیگر هم داشت که تاریخ مصرف آنها تمام شده بود و توانست افرادی را که در فونیکس 1 کار می کردند در آن 2 معدن دیگر استخدام کند، اما متأسفانه شیطنت کرد و ما واقعا با این مشکل روبرو هستند. .

فاطمی امین گفت که مجتمع معدنی سنگ آهن سنگانو می توانست افراد بیکار ققنوس یک را در جاهای دیگر جذب کند و پروژه هایی را تقویت کند که بیکار باقی نماند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به خواف از مجتمع معدنی دولتی سنگ آهن سنگان و شرکت معدنی مجتمع سناباد (سیمیدکو) بازدید کرد.

به گزارش ترندونی، مجتمع معدنی سنگ آهن سنگان در حدود 300 کیلومتری جنوب شرقی مشهد، 40 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان خواف و 18 کیلومتری شمال شرق سنگان در استان خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد. طول مستطیل تقریباً 22 کیلومتر و عرض آن 10 کیلومتر است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا