اقتصادیکسب و کار ایرانی برتر

دلیل ارزانی کابینت پیش ساخته چیست؟

کابینت پیش ساخته یا آماده چه معایبی دارد؟

کابینت‌­های آماده، دارای ابعادی استاندارد هستند. فرآیند سفارش تا نصب آنها طی چند روز انجام خواهد شد. تنوع رنگ، طرح و ابعاد این مدل‌­ها محدود است. به همین دلیل، قدرت انتخاب مشتریان را محدود می­‌کند. اما به دلیل هزینه کمی که دارند می‌­توانند با توجه به شرایط اقتصادی، گزینه‌­ای مناسب باشند. بیشتر کابینت‌­های آماده به سبک مدرن تولید و به بازار عرضه می­‌شوند.

بنابر این شما نمی‌توانید یا کابینت چوبی به صورت آماده در بازار پیدا کنید چون چوب متریال گران قیمتی است و حتماً باید بعد از اندازه برداری و محاسبات دقیق برش خورده و استفاده شود تا کمترین دور ریز و هدر رفت را داشته باشیم.

چرا کابینت پیش ساخته نخریم؟

با توجه به وجود محدودیت طرح در کابینتپیش ساخته ، شما امکان اجرای هر نوع طرح را سبک را ندارید. اگر تمایل دارید فضای آشپزخانه شما بسیار خاص باشد و از ایده­ای خارق العاده در طراحی آن استفاده کنید، انتخاب مدل­‌های آماده برای شما مناسب نیست. اغلب کابینت‌­های آماده با محدودیت رنگی مواجه هستند. عمده‌­ترین رنگ‌های این کابینت‌­های سفید، مشکی، قهوه­ای، رنگ چوب است. درنتیجه اگر تمایل دارید در طراحی آشپزخانه منزل خود از با رنگ دلخواه استفاده نمایید قطعاً کابینت پیش ساخته برای شما انتخاب مناسبی نخواهد بود. جهت خرید ریل کابینت لطفا کلیک کنید

یکی دیگر از مواردی که سبب می‌­شود، استفاده از کابینت‌­ پیش ساخته مناسب نباشد، کیفیت این محصول است. اغلب تولیدکنندگان به منظور کاهش هزینه‌­های تولید از ورقه‌­های بی‌کیفت استفاده می­‌کنند. این امر سبب می‌­شود پس از نصب کابینت‌­ها، بوی نامطبوعی در فضای آشپزخانه ایجاد شود. در انتها باید بگوییم دوام و ماندگاری کابینت‌­های پیش ساخته بسیار کم است. اگر به دنبال کابینت ماندگار با طول عمر بالا هستید، بهتر است نمونه‌­های سفارشی را انتخاب کنید.

دلیل ارزانی کابینت پیش ساخته چیست؟

برای انتخاب کابینت دو گزینه پیش رو دارید. می­‌توانید از کابینت‌­های آماده استفاده کنید یا اینکه کابینت سفارشی انتخاب نمایید. انتخاب کابینت سفارشی مزایای متعددی دارد. تنوع طرح، تنوع رنگ، تنوع مدل و ابعاد دلخواه عمده­‌ترین مزیت‌­های کابیت سفارشی است. البته هزینه خرید این نوع کابینت‌­ها بالا است. زیرا ابتدا سازندگان باید متراژ آشپزخانه شما را اندازه گیری کنند. سپس با توجه به مدل و رنگ انتخابی شما، طراحی کابینت‌­ها به صورت سه بعدی انجام می‌­شود. در انتها نیز با استفاده از ورقه‌­های باکیفیت ام دی اف و چوب، کابینت آشپزخانه شما ساخته می‌شود.

برای ساخت کابینت سفارشی باید حدود 40 مرحله مختلف انجام شود. در نتیجه، از زمان انتخاب مدل تا نصب مدت زمان زیادی طول خواهد کشید. با این حال، کابینت‌­های آماده دارای محدودیت رنگ، طرح و ابعاد هستند. تنها می­‌توان از بین رنگ‌ها و مدل‌های موجود، نمونه دلخواه را انتخاب کرد. نمی‌­توان ابعاد مدل پیش ساخته را تغییر داد. علیرغم همه این موارد، هزینه ساخت و نصب کابینت‌­ پیش ساخته بسیار کم است. و در مدت زمانی کوتاه می‌­توانید دکور آشپزخانه خود را تغییر دهید. اما قطعاً به کیفیت با طراحی سفارشی نخواهد رسید.

چرا کابینت پیش ساخته ارزان­تر از سایر کابینت‌­هاست؟

همانطور که اشاره کردیم کابینت­‌ پیش ساخته به صورت انبوه توسط کارگاه‌­ها و کارخانه‌­های مختلف تولید می‌شود. بعلاوه، کابینت‌­های آماده با محدودیت طرح و رنگ مواجه هستند، و قابلیت تولید تمام مدل­‌ها وجود ندارد، در نتیجه، در مقایسه با کابینت‌­های سفارشی قیمت ارزان‌­تری دارند. اما به یاد داشته باشید، شما قدرت انتخاب تمام مدل‌­ها و تمام رنگ‌‎­ها با ابعاد خاص در کابینت­‌های آماده را ندارید. زیرا این کابینت‌­ها دارای ابعاد استاندارد و کاملاً مشخص هستند.

در مجموع باید بدانید که هزینه تولید کابینت‌­های آماده برای تولیدکنندگان بسیار کم است. همین امر نیز دلیل کاهش قیمت نهایی این محصول است. البته عاملی مانند جنس ورق ام دی اف مصرفی، موثرترین عامل در تعیین قیمت نهایی این محصول است. توجه داشته باشید استفاده از ورق ­های نامطلوب می­‌تواند در افت کیفیت و کارایی کابینت‌­ها موثر باشد.

کابینت پیش ساخته چه مزایا و معایبی دارد؟

هر محصولی که تولید می­‌شود، معایب و مزایای خاص خود را دارد. برای اینکه از خرید پشیمان نشوید باید از معایب و مزایا عمده هر محصول اطلاع کافی داشته باشید. در برخی موارد، افراد به دلیل پیروی از مد یا جریانی که در جامعه ایجاد شده، بدون توجه به کارایی، دوام، مزایا و معایب اقدام به خرید محصولی می­‌کنند. نتیجه این انتخاب قطعاً پشیمانی است. به همین دلیل تصمیم گرفته­‌ایم در این بخش به بیان معایب و مزایای عمده استفاده از کابینت­‌های آماده بپردازیم:

کابینت پیش ساخته چه مزایایی دارد؟

این محصول با کیفیت‌­های مختلف تولید و در بازار عرضه می‌­شود. قیمت نهایی آن در مقایسه با مدل‌­های سفارشی کمتر است. این امر امکان خرید کابینت با بودجه محدود را فراهم می­‌کند.

  • این محصول در مدل­‌های مدرن و کلاسیک عرضه می‌­شود. در نتیجه، می‌­تواند سلیقه اغلب را پوشش دهد.
  • مدت زمان لازم برای انتخاب، سفارش و نصب آن بسیار کم است. در طول مدت کمتر از یک هفته می­‌توانید کابینت‌­های خانه را تعویض کنید.
  • این محصول از قابلیت جابجایی برخوردار است. به همین دلیل، نظافت بخش­‌های زیر آن بسیار آسان است.

آیا کابینت پیش ساخته خوب است؟

اصلی ­ترین ایرادی که به کابینت­ های آماده وارد می­ شود، عدم پوشش تمام فضای آشپزخانه است. به دلیل اینکه ابعاد و اندازه این نوع کابینت بر اساس قالبی استاندارد طراحی شده، امکان پوشش فضاها یا آشپزخانه­ های بزرگ را ندارد. به همین منظور ناچار خواهید شد در مساحت­ های زیاد چند نوع کابینت سفارش دهید. که ممکن است از نظر رنگ تفاوت اندکی با یکدیگر داشته و از زیبایی فضای آشپزخانه بکاهند

کابینت آماده یا پیش ساخته چیست؟

با کمی جستجو در سایت های مختلف یا در مغازه ها و فروشگاه های عرضه ، با تنوع بسیار بالایی از آنها مواجه میشویم و بدون شک با دو اصطلاح کابینت سفارشی و آماده برخورد خواهید داشت. تفاوت این دو کابینت در نحوه سفارش و طراحی و ساخت آنها می باشد. به طوریکه کابینت های سفارشی مطابق با نوع طراحی داخلی آشپزخانه و اندازه و ابعاد در نظر گرفته شده برای آن و همچنین سلیقه مشتری از نظر طرح و رنگ تولید میشود.

در مقابل، کابینت های آماده یا پیش ساخته در کارخانجات و کارگاه های بزرگ تولید کابینت به صورت سری و انبوه تولید میشوند. با توجه به تولید انبوه و سری کابینت های پیش ساخته، از نظر ارزان تر از نوع سفارشی بوده و چون از قبل آماده هستند، در کمترین مدت زمان نصب میشوند.

انواع کابینت پیش ساخته

صنعت تولید و طراحی کابینت بسیار گسترده بوده و مدل ها و طرح های مختلفی همه ساله معرفی و به بازار عرضه میشوند. به طوریکه می‌توان متناسب با هر نوع سبک دکوراسیون داخلی منزل گزینه های متعددی از قبیل ، نئو کلاسیک، مدرن، ام دی اف و انزو را انتخاب نمود. علیرغم تنوع زیاد در کابینت های سفارشی، کابینت هایی که به صورت انبوه تولید میشوند تنها در دو گروه کلی کابینت مدرن و کابینت کلاسیک دسته بندی میشوند. کابینت های گلاس و ام دی اف ساده در گروه کابینت های مدرن و ممبران در گروه کابینت های کلاسیک قرار دارند. ویژگی های اصلی این سه مدل کابینت پیش ساخته عبارتند از:

کابینت آماده ممبران

از بهترین نمونه هایی که در میان کابینت های آماده می توان خریداری نمود، می باشد که بدنه اصلی آنها از ام دی اف بوده و دارای روکش ممبران یا وکیوم است. این گروه از کابینت ها در گروه کابینت مدرن قرار گرفته و به دلیل براق بودن سطح و ابزارهایی حرفه ای که با دستگاه سی ان سی بر روی آنها زده میشود، از نظر زیبایی نیز در سطح بالایی قرار دارد.

البته توجه داشته باشید که این گروه از کابینت ها اگر متناسب با اندازه و مساحت داخلی آشپزخانه به صورت سفارشی طراحی و تولید شوند، علاوه بر زیبایی دارای کارایی بهتری نیز خواهند بود.

کابینت های گلاس

از دیگر انواع کابینت های پیش ساخته می توان به اشاره نمود که مانند ممبران از ام دی اف ساخته شده و روکش به کار رفته برای درب های آن از نوعی ورق پلاستیکی مخصوص می باشد.

مهم ترین ویژگی کابینت های بودن درب های آنها می باشد که جلوه بسیار زیبایی به محیط آشپزخانه می دهد.

کابینت ام دی اف

یک تعریف و دسته بندی کلی برای کابینت های امروزی می باشد، چون برخلاف گذشته در دنیای امروز اغلب کابینت ها دارای بدنه ام دی اف می باشند و تنها تفاوت آنها در نوع درب و روکشی می باشد که برای افزایش مقاومت و زیبایی آنها به کار رفته است. کابینت های ام دی اف به دلیل ارزان بودن قیمت در بسیاری از مواقع با طرح های ساده به صورت انبوه توسط کارخانجات و تولیدی های بزرگ کابینت طراحی و با قیمت ارزان به فروش می رسند.

معایب کابینت آماده پیش ساخته

همان طور که اشاره شد، کابینت ممبران، های گلاس و ام دی اف که از بهترین و پرطرفدارترین انواع کابینت آشپزخانه به شمار می روند را می توان به صورت آماده نیز خریداری نمود. حال سوال این است که چه تفاوتی بین نوع سفارشی و پیش ساخته این کابینت ها وجود دارد و چرا اغلب کارشناسان دکوراسیون داخلی خرید کابینت سفارشی را توصیه می کنند؟

دکمه بازگشت به بالا