برون مرزی

دادگاهی در آمریکا لابی‌گر سعودی‌ها علیه ایران را به ۱۰ سال حبس محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی ، یک تاجر لبنانی و آمریکایی به نمایندگی از عربستان سعودی و امارات متحده عربی سعی در تصمیم گیری رئیس جمهور دونالد ترامپ برای پیگیری سیاست ضد ایرانی در دادگاهی در ویرجینیا داشت. وی به یک سال زندان محکوم شد.

در ژانویه ، جورج نادر (یا جورج نیدر) اعتراف به ارتکاب جرایم سوء استفاده جنسی از کودکان کرد. وی متهم به تبعید یک پسر 14 ساله از جمهوری چک به ایالات متحده 20 سال پیش است.

نادر همچنین موافقت كرد كه 150،000 دلار غرامت به پسری چكی كه او را آزار و اذیت جنسی داد ، بپردازد.

مردی که هم اکنون بزرگتر است گفت: “جورج عملاً تمام زندگی من را از بین برد.” “من سعی می کنم آنرا جمع کنم.”

جورج نادر کیست؟

1397 رسانه های آمریکایی گزارش های متعددی از تلاش های جورج نادر برای انتقال کاخ سفید به سمت سیاست های ضد ایرانی ، از جمله سرنگونی جمهوری اسلامی ایران منتشر کردند.

2017 ژوئن در یک تحقیق جامع ، نیویورک تایمز فاش کرد که سه ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بین عربستان سعودی و امارات ، دونالد ترامپ فرزند یک فعال اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و نامزد ریاست جمهوری پس از آن جمهوری خواه است. وجود دارد.

این گزارش ، شاهد دیگر مداخله احتمالی دولت خارجی در سال 2016 است. انتخابات ایالات متحده ، توضیحات زیادی درباره اعضای حاضر در این جلسه ایجاد کرد.

این افشاگری ها نشان می دهد که توافق های تسلیحاتی و امنیتی در موج رسانه ای ایجاد شده توسط رسانه های آمریکایی ، سعودی و صهیونیستی علیه ایران و قطر چقدر مهم بوده است.

2016 در اوایل ماه اوت ، فقط سه ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ، برج ترامپ به میزبانی فرزند پسر دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی فعلی در نیویورک برگزار شد که در ماه آینده نقش اساسی در شکل گیری سیاست ترامپ در خاورمیانه ایفا کرد.

یکی از آنها جورج نادر ، تاجر لبنانی آمریکایی بود که چندین بار به دلیل مقاربت جنسی با افراد زیر سن قانونی محاکمه شده است. در ماه های اخیر ، وی به دلیل دیگری توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است: میانجیگری در واشنگتن به نمایندگی از ابوظبی و ریاض.

او و شریک تجاری وی الیوت برودی ، که سابقه سوء رفتار مالی نیز دارند و حامی مالی ترامپ هستند ، اکنون از جمله مهمترین افرادی هستند که توسط یک راز احتمالی ترامپ و کشور خارجی در پرونده بازپرس ویژه رابرت مولر تحت بازجویی قرار می گیرند. رنداسی

نادر که سالها در امارات زندگی می کند ، به عنوان مشاور ولیعهد محمد بن زاید در ابوظبی در جلسه برج ترامپ و یک جلسه پنهانی دیگر در جزیره سیسیل با تاجر و مشاور روس ترامپ خدمت کرد. ، خود را به عنوان سفیر امارات و عربستان سعودی معرفی کرد و اعتماد طرف آمریکایی را بدست آورد.

به هر حال ، بردی سالها حامی جمهوری خواه بود و در انتخابات گذشته بسیار نزدیک به دولت ترامپ بود. وی نایب رئیس کمیته پیروزی ترامپ و معاون رئیس کمیته ریاست جمهوری بود و به جمع آوری بودجه برای دولت ترامپ کمک می کرد.

مراسم تحلیف مختصر نادر و بردی را گره زد. این دو تاجر کهنه کار ، یک زوج خوب بودند که می توانند آنچه که برخی از کشورهای عربی آن را “خلاء قدرت ایجاد شده در خاورمیانه تحت ریاست جمهوری باراک اوباما” می دانند ، پر کنند و برای پر کردن شکاف بین دو کشور و کاخ سفید گام بردارند. نادر نماینده امارات و عربستان سعودی بود و همچنان به عنوان یک مقام با نفوذ کاخ سفید شناخته می شود.

  • جایزه جریان های مقابل ایران و قطر

اعترافات بردی و متن مکاتبات وی با نادر نشان می دهد که این زوج از روابط خود با کاخ سفید ، ابوظبی و ریاض برای به دست آوردن مزایای مالی در طی ماههای تحلیف ترامپ استفاده کردند. پیشرفت خط ضد تروریستی و ایران در واشنگتن به نمایندگی از امارات و عربستان سعودی در ازای دریافت معاملات عظیم تسلیحات از این کشورها.

در همین حال ، بردی نقش اصلی را بازی کرد. به یک تاجر کالیفرنیا مأمور شد که به پولهای اقشار سیاسی واشنگتن تزریق کند تا عملیاتی پنهانی را انجام دهد که سیاست های کاخ سفید را در قبال موارد مشابه با کشورهای عربستان سعودی ، امارات متحده عربی ، ایران و قطر هدف قرار دهد. نادر قول داده است که در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح ، دولت های امارات و عربستان سعودی آنها را ترغیب به امضای قراردادهایی به ارزش یک میلیارد دلار خواهند کرد.

نادر و برویدی توانستند با معرفی خود به عنوان فردی با کانال های مخفی برای ورود به کاخ سفید ، پیام هایی را از ولیعهد عربستان سعودی ، محمد بن سلمان ، و ولیعهد ابوظبی ، محمد بن زید ، منتقل کنند. هر دو شاهزاده برای خود بازاری داشتند.

اسناد نشان می دهد که در سال 2017. در ماه دسامبر ، چند ماه پس از بحران در قطر و کشورهای حاشیه خلیج فارس ، که روابط بین چهار کشور عربی و دوحه را قطع کرد ، هر دو شریک تجاری در انتظار اولین جایزه دولت سعودی بودند. و امارات. بازگرداندن ال. در مکاتبات پستی ، بردی تنش های دیپلماتیک در روابط عرب و قطر را به فعالیت های وی پیوند داد و با اشتیاق در انتظار 36 میلیون اول خود بود. کمکهای USD از توافق با امارات برای جمع آوری اطلاعات.

یک قانون داخلی ایالات متحده با نام قانون ثبت FARA سازمانها و افرادی را که قصد دارند به نمایندگی از دولت خارجی آمریكا لابی نمایند ، موظف می كند تا فعالیت های خود را در بخش ضدّ اطلاعاتی وزارت دادگستری ثبت كنند. اگرچه نادر و برویدی به نمایندگی از دو حاکم عرب اهداف سیاسی را دنبال کردند ، اما فعالیت خود را اعلام نکردند.

جورج نادر و دونالد ترامپ در کنگره جمهوریخواهان در دالاس ، 2017 25 اکتبر

  • فرصت بازگشت به عرش از فرش

بردی و نادر نه تنها با هم در جهت منافع مشاغل كار كردند ، بلكه آنها را به فراز و نشیب های شغلی نزدیك كرد. مشاغل این دو معامله گر با موفقیت های چشمگیر مشخص شده است ، از یک سو ، عقب نشینی های جدی و البته اتهامات کیفری. بنابراین هر دو آغاز دولت ترامپ را فرصتی برای بازگشت به پایان می دیدند.

بردی ، مشهور در دنیای سرمایه گذاری ، در 2006-2008. او رئیس کمیته ملی جمهوریخواه بود. اما هنگامی که صندوق بازنشستگی ایالتی نیویورک تصمیم به همکاری با او در قرارداد 250 میلیون دلاری گرفت ، تحقیقات دادگاه نشان داد که وی حدود 1 میلیون دلار هدایای غیرقانونی به مقامات دولتی پرداخت کرده است. 2009 بردی به این جنایت اعتراف کرد و سه سال بعد با پرداخت 18 میلیون دلار برای تسویه حساب این پرونده و کاهش جرم خود موافقت کرد.

یک جرم نادر خشونت علیه کودکان بود.

وی پس از مهاجرت از لبنان به ایالات متحده در دهه 1990 ، به سرعت خود را به عنوان كارفرمای مستقلی تأسیس كرد و مجله سیاسی به نام خاورمیانه بینش را راه اندازی كرد. در دهه 1990 ، او به عنوان یک سیاستمدار عقب مانده در سیاست شناخته شد و شامگاه هایی را برای چهره های برجسته عرب و اسرائیل ترتیب داد و به آنها اجازه ملاقات با سیاستمداران برجسته واشنگتن و نمایندگان کنگره ایالات متحده را داد.

اما در سال 2003 در ماه مه ، نادر در جمهوری چک به 10 کودک به جرم سوء استفاده جنسی و یک سال زندان محکوم شد. او مدتی را در زندان در پراگ گذراند و بعداً تبعید شد.

این گذشته حاشیه ای و جنایتکارانه بود ، اما مانعی اساسی برای میل جورج نادر برای پیوستن به دایره قدرت و ثروت نبود. پس از پایان جنگ عراق در سال 2003 ، هنگامی که پیمانکاران برای کمک به بازسازی عراق و تسلیح ارتش عراق وارد شدند ، نادر به آنجا نقل مکان کرد.

او در آنجا با پیمانکار نظامی خصوصی اریک پرینس ملاقات کرد. وی رئیس شرکت امنیت بلك واتر بود كه ستاره خوش شانس او ​​در سال 2007 پس از كشته شدن 14 غیرنظامی عراقی در میدان نیسور در بغداد درگذشت. آشنایی نادر و پرنس سال بعد و تاکنون ادامه داشت ، تا اینكه پرینس جلساتی را كه بین ترامپ و نادر قبل از انتخابات برگزار شد ، هماهنگ كرد.

در سالهای بعد ، نادر مشاور شاهزاده سلطنتی ابوظبی ، شیخ محمد بن زاید شد. در مراسم تحلیف ، ترامپ که با الیوت برودی ملاقات کرده بود ، به دنبال شریک زندگی بود تا بتواند از نفوذ برای سران امارات و حاکمان عربستان سعودی کلاه بکشد.

این آشنایی از ابتدا به دو هدف خدمت کرده است: این کار برای جلب توجه دو شاهزاده سعودی و امارات از نفوذ آنها ، اقدام به مبارزه علیه قطر کرد و بعداً آن را به توافق دفاعی و امنیتی میلیون دلاری تبدیل کرد.

بردی و نادر از قبل یکدیگر را نمی شناختند ، اما بردی گفت صدای او به گوش ترامپ رسیده است ، و نادر ادعا كرد كه می تواند رأی خود را به محمد بن سلمان و محمد بن زید بدهد.

از ایمیل های بیرون زده این نامه ها نشان می دهد که بردی در سال 2017. 27 فوریه وی نامه ای به یکی از اعضای کمیته امور خارجه مجلس نوشت و گفت که کنگره لایحه ای را برای تحریم قطر به بهانه “گروه های تروریستی” پیشنهاد کرده است. یک روز بعد ، وی از نادر در مورد احتمال انعقاد توافق با عربستان سعودی در مورد آموزش سربازان عرب برای شرکت در جنگ در یمن پرسید.

برادیدی و نادر قراردادهایی به ارزش 1 میلیارد دلار به دو شاهزاده سعودی و امارات متحده عربی پیشنهاد داده بودند. یکی از این برنامه ها تشکیل یک نیروی نظامی مسلمان با 5000 سرباز بود. برنامه دیگر کار با امارات برای جمع آوری اطلاعات بود و برنامه سوم افزایش امنیت دریایی و مرزی عربستان سعودی بود. طرحی دیگر برای راه اندازی مراکز ضد تروریسم در عربستان پیشنهاد شده است.

نادر در بیانیه ای به بردی گفت كه هر دو شاهزاده ، به ویژه پادشاه ابوظبی ، از ارائه برنامه ها بسیار راضی بودند ، اما ابتدا آنها نیاز داشتند كه از طرف آنها در كاخ سفید به لابی بپردازند.

شما به الیوت رفتید

  • 12 میلیون دلار برای تصویب اسناد ایرانی و قطری

2017 مارس. سندی که توسط آسوشیتدپرس منتشر شده است می گوید که آنها برای “عمومی کردن” قطر مبلغ 12 میلیون دلار بودجه خواسته اند و ایالات متحده را ترغیب می کنند که به دوحه فشار بیاورند تا “اقدام خشونت آمیز” علیه ایران انجام دهد.

هدف اصلی این طرح ارائه شواهد کمیاب برای متهم کردن قطر به نزدیکی بیش از حد با ایران و گروه های “افراطی” از جمله اخوان المسلمین بود.

در حالت ایده آل ، آنها امیدوار بودند كه دولت ترامپ را ترغیب كند تا قطر را تحریم كند و یكی از پایگاههای نظامی العید در قطر را به محلی دیگر مانند امارات منتقل كند. بردی اظهار داشت که وی یک کانال مستقیم برای برقراری ارتباط با استیون مانوشین ، خزانه دار ترامپ دارد.

وی گفت: “منوشین یکی از دوستان نزدیک من است (من و همسرم در 24 ماه ژوئن در عروسی مانوشین در واشنگتن شرکت می کنیم). من می توانم بر اهمیت افراد و سازمان های قطر در لیست تحریم ها تأکید کنم “، او در نامه ای نادر نوشت. در نامه “

از ایمیل های تغییر یافته نامه ها نشان می دهد که هر دو طرف اخیراً با افتخار درباره پیشرفت پروژه مشترک صحبت کرده اند. شما برای ارتقاء این پروژه ضد ایرانی-قطر و نادر در بازار گرمایش این پروژه به دو شاهزاده رفته اید.

ال بردی در این نامه گفته است که “اوضاع کاملاً مثبت است” و او توانست ذهن “اد رویس” رئیس کمیته امور خارجه مجلس را تغییر دهد و او را متقاعد کند که به جای انتقاد از عربستان سعودی ، از قطر انتقاد کند. حداقل یک اشاره برای پشتیبانی از این حساب وجود دارد: اسناد نشان می دهد که از سال 2017 به بعد. اولیه بردی 600000 دلار به نامزدها و برنامه های جمهوریخواه اهدا کرد. سهم اد رویس بالاترین مبلغی بود که وی دریافت کرد.

بردی همچنین با افتخار گفت که رویس از احمد حسن محمد عسیری ، یکی از ژنرالهای برتر عربستان سعودی ستایش کرد. در پایان ماه مارس ، نادر نوشت که وی با محمد بن سلمان “بسیار خوب” ملاقات کرده است و به نظر می رسد چشم انداز خوبی برای یک قرارداد میلیارد دلاری وجود دارد. وی نوشت که به طور کلی ، واکنش بن سلمان “بسیار مثبت” است و حتی گفت که آنها موضوع قرارداد خود را با ژنرال احمد آسیری بحث خواهند کرد.

در همان زمان ، نادر 2.5 میلیون انتقال می دهد. دلار از دو شرکت خود در امارات به یک شرکت دیگر کانادایی در لس آنجلس. این وجوه به این ترتیب انتقال یافت تا پولی که به امارات متحده عربی می رفت راز لابی در واشنگتن نشود.

  • کمپین رسانه ای لابی امارات

این پول انگیزه جدیدی به بردی داد و او پیشنهاد داد تا علیه رسانه ها علیه قطر اقدام به راه اندازی کمپین کند. بنیاد دفاع از دموکراسی به نام وزیر جنگ نرم آمریكا كه با دولت امارات نیز ارتباط داشت ، قرار بود كنفرانسی را علیه قطر برگزار كند. در مقابل خطاب به نادر ، برودی نوشت كه برنامه وی شامل بودجه 200 مقاله صندوق در مورد قطر و ایده های دیگر است.

2017 21 آوریل بردی نامه‌ای به نادر ارسال كرد تا نشان دهد كه كارزار وی مؤثر است و حدود 24 مقاله با محوریت رسانه‌ها علیه قطر نوشت.

وی نوشت: “بارزترین نشانه ی نشانگر ملموس در استراتژی رسانه ای ما این است که قطر با انتشار بیانیه غیرمعمول از خود دفاع کرده است و می گوید که مسئول عاملان این کمپین خواهد بود.” اقدامات محتاطانه و استراتژیک ما به وضوح تهدیدی برای قطر محسوب می شود. ما منحصر به فرد هستیم و می توانیم تلاش های عربستان سعودی را برای بهبود روابط با ایالات متحده بهبود بخشیم و به نگرش مثبتی به عربستان سعودی به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در مبارزه با تروریسم کمک کنیم ، زیرا ما جزء اتاق های فکر همه نهادهای حقوقی از جمله کنگره ، دولت ترامپ هستیم. ما از جامعه اسرائیل (AIPAC) و جامعه مسیحی حمایت می کنیم. “ما یک کمپین کاملاً یکپارچه داریم که نتایج شگفت انگیزی را به وجود آورده است.”

سه روز بعد ، مقاله ای در وال استریت ژورنال با عنوان “دو طرف قطر ، یکی از مشکوک ترین متحدین آمریکا در خاورمیانه” منتشر شد. مقاله توسط ژنرال چارلز والد نوشته شده و پیشنهاد انتقال پایگاه آمریکایی از قطر به امارات را داده است. با این حال ، آنچه مخاطب از نویسنده نمی داند این است که پدر و مادرها عضوی از شرکتی بودند که به دنبال پیمانکاری در عربستان سعودی بودند.

2017 23 مه کنفرانس ضد قطر برگزار شد و پس از آن مقالات به کارگردانی علیه قطر و مقالاتی در رسانه های اصلی منتشر شد. از میان این مقالات ، بردی کاتالوگ ای از اشیاء دریایی عربستان سعودی و امارات متحده عربی را گردآوری کرد.

نقش اسرائیل ، نزدیک به جورج نادر ، را در مبارزات وابسته به امارات متحده عربی فراموش نکنید: جوئل زامل ، که همچنین با پسرش ترامپ در جلساتی در برج نیویورک شرکت کرد. او متعلق به شرکت Psy-Group ، شرکتی به نام Forming Reality بود که به دنبال دستکاری افکار عمومی در رسانه های اجتماعی با حساب های مصرف کننده جعلی است.

نیویورک تایمز با جزئیات گزارش داد که نادر و زامل قصد داشتند از شرکت های خصوصی برای بی ثبات سازی ایران و سرنگونی دولت استفاده کنند. بخشی از این طرح جلوگیری از سرمایه گذاری شرکت های غربی در ایران بود.

نادر بهار گفت که وی سال گذشته برای ارائه طرح خرابکاری ایرانی خود به ریاض رفته و با مقامات ارشد نظامی و اطلاعاتی عربستان سعودی دیدار کرده است. به گفته منابع آگاه ، وی معتقد است جنگ اقتصادی راهی برای سرنگونی رژیم ایران است و از بودجه دولت سعودی خواسته است تا برنامه 300 میلیون دلاری را عملی کند.

در همین حال ، بردی دو بار با ترامپ دیدار کرد تا درباره برنامه های خود برای منطقه غرب آسیا صحبت کند. چند روز پس از دیدار دوم خود با ترامپ در 2 دسامبر ، امارات موافقت كرد كه 5 سال ، 600 میلیون یورو را امضا كند توافق اطلاعاتی به ارزش USD با دو شریک تجاری. 2018 17 ژانویه بردی گزارش دریافت 36 میلیون دلار اول را داد.

نادر در همان روز قبل از پرواز به ایالات متحده ، در نامه ای به برودر نوشت: “عالی”. “این اولین مورد از بسیاری از قراردادهای امضا شده است.”

چند ساعت پس از انتقال ، نادر و برویدی یاد گرفتند که با وجود همه اقدامات احتیاطی ، آنها نتوانسته اند به اندازه کافی پنهان شوند. وقتی نادر وارد فرودگاه بین المللی دالاس واشنگتن شد ، افغانها منتظر دستگیری وی بودند.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا