عمومی

خرید عسل طبیعی اصل از زنبوردار بصورت مستقیم با برگه آزمایش

اما برخی از زنبورداران و فروشندگان برای اینکه عسل رس نبندد یا اصطلاحا شکرک نزند آن را حرارت میدهند و این به خاطر تفکر غلطی است که درباره شکرک عسل وجود دارد. وی اضافه کرد: وجود ذرات جامد در عسل مثل دانه های گرده موجب تسریع در شکرک زدن عسل می شود و به هر میزان که گلوکز افزایش یابد این عمل تسریع می شود به طور مثال عسل آفتابگردان به دلیل درصد گلوکز بالا پس از سه هفته شکرک می زند و عسل گیاهان پنبه و یونجه کمتر از این زمان شکرک می زند.

عسل به طور گسترده در مصر و یونان باستان استفاده می شده است. عسل به این هر دو شرط جوابگوست.» او به مقدار از عسل استفاده میکرده و برای درمان اکثر بیماریها و به خصوص زخمها عسل تجویز می نموده است. این مطالعه همچنین عنوان می دارد که عسل حتی می تواند به اندازه ی داروی ضد سرفه دکسترومتورفان موثر باشد.

در این خصوص باید دقت لازم را به خرج دهید، بیشتر مطالعه کنید و تلاش کنید از طریق راههای تشخیص عسل طبیعی، تنها نمونه های طبیعی را مصرف کنید؛ چراکه در رابطه با سایر موارد تقلبی هیچ تضمینی وجود ندارد و ممکن است حتی سلامتی شما را به خطر بیاندازد!

عسل حتی می تواند به تسکین گلودرد نیز کمک کند، که به این منظور آن را با چای گیاهی ترکیب کرده و مصرف می کنند تاان را بهبود دهد. طبیعتاً میزان عسلی که به این روش تهیه میشود بسیار کم است. عسل، ماده غذایی بسیار غنی و انرژی بخشی است که حدود 80 درصد از قندهای ساده یا مونوساکاریدها ساخته شده و هر 100 گرم آن 320 کالری ایجاد می کند. آنها کبریتی در کنار عسل روشن میکنند یا از عسل روی روزنامه میریزند.

در این کتاب به صورت مختصر از فرآورده های زنبورعسل و نمونه های مختلف عسل و همچنین تشخیص عسل طبیعی از دیگر عسلها توضیحاتی داده داشته است و عسل درمانی که امروزه رایج شده است و تقریباً جوابگوی تمام بیماریها نیز میباشد توضیحاتی در رابطه با بیماریها و طریقه درمان آنها با این ماده شفابخش در اختیار خوانندگان عزیز قرار داده ایم.

البته عسل های مصنوعی هم ممکن است که سفت بشوند ولی نوع سفت شدن آنها با نوع سفت شدن عسل طبیعی کاملا فرق می کند یعنی عسلی که سفت شده است کاملا قابل تشخیص است که عسل طبیعی است یا تقلبی.

بنابراین اگرچه عسل یک مادهی اسیدی است، ولی به علت شیرینی خاصش، حالت اسیدی آن محسوس نیست. عسل حاوی مقدار زیادی موادی مانند مونوساکاریدها، فروکتوز و گلوکز حدود 70 الی 80 درصد قند می باشد که شیرینی آن را فراهم می کند. مطالعات درحوزه عسل شناسی نشان می دهد: عسل حاوی هشتاد ماده مفید برای انسان می باشد.

عسل در درمان بیماری های سرد معده، قولنج، بیماری های کلیه و ریه مانند: ذات الریه، خرخر، تنگی نفس، خشونت ریه و گرفتگی صدا، آلرژی، تسکین سرفه کودکان، بهبود خواب افراد، درمان بیماری های مفصلی نظیر رومانیسم، سرطان برونش در شش ها، درمان بیماری های قارچی و عفونی و التیام زخم هایی مانند زخم بخیه و عمل جراحی و سوختگی می باشد. 4. البته گرمای زیاد یا سرمای زیاد بر عسل خوب هم تأثیر منفی دارد؛ رنگ برخی از عسلهای خوب پس از سرد شدن، کدر میشود و این اتفاق نمیتواند نشانه بد بودن عسل باشد.

در این میان مصرفکنندگان نشانههایی برای شناسایی عسل طبیعی از عسل تقلبی مطرح میکنند؛ گروهی از مردم براین باورند که عسل وقتی بلورین، کدر و تهنشین شود، تقلبی است و عسل سالم و طبیعی همیشه صاف و شفاف میماند اما این باور اشتباه است.

چنانچه پیش از این هم در بخش سلامت نمناک گفتیم با توجه به مطالعات انجام شده در ایران؛ مصرف عسل برای وزن و چربی بدن افراد مبتلا به دیابت، آثار مفیدی دارد. در یکی از مطالعات که در سال 2011 منتشر شد، مشخص شد که عسل اثر مفیدی بر روی فشار خون بالا دارد. در کتاب انجیل مسیحیان از عسل به عنوان مظهر فراوانی و نعمت یاد کرده اند و همچنین در یونان باستان عسل را یکی از هدایای گرانبهای طبیعت میدانستند و یونانیان میپنداشتند خدایان چون خوراک بهشتی میخورند، فناناپذیر و ابدی گشته اند و عسل را به عنوان یکی از اجزای مهم این خوراک بهشتی نام میبردند.

در فرایند حرارت دهی دمای عسل را به 74 درجه ی سانتی گراد رسانده و 30 دقیقه در این دما نگه می دارند. در مورد سوختگی های کوچک، می توانید ابتدا بلافاصله با ریختن آب و کاهش دمای آن، مقداری عسل بر روی قسمت آسیب دیده بریزید. آنتی اکسیدان های موجود در عسل به محافظت از قلب کمک می کنند.

عسل به اثرات تسکین دهنده مواد آنتی اکسیدان و ضد میکروب شناخته شده است. از آنجاکه عسل غنی از مواد آنتی اکسیدان است و از آنجا که می تواند رادیکال های آزاد را از بین ببرد پس می تواند ریفلاکس اسید او را نیز از بین ببرد. توجه داشته باشید که آب حتماً سرد و خنک باشد و ولرم نباشد، با یک قاشق مقداری عسل را از ارتفاعی بالاتر از لیوان، به آب بیفزایید.

تست عسل طبیعی با آب سرد؟ ضمنا” شیشه داغ را یکدفعه در آب سرد قرار ندهید که باعث ترک خوردن آن می شود. خرید عسل گون و استفاده از آن، به شما در مقابله با دردهای معده، مشکلات مربوط به اسید معده، نفخ، ترش کردن و در نهایت مسمومیت کمک کرده و به طور کلی باعث تقویت معده می شود.

زنبور نمیتواند تمامی ساکارز را به فروکتوز و گلوکوز تبدیل کند و عسل طبیعی همیشه حاوی مقادیری ساکارز نیز هست اما این مقدار بسیار ناچیز و به طور معمول زیر ۵٪ است. عسل دارای انواع پروتئین، اسیدهای آمینه، اسیدهای آلی، مقداری آنزیم و رایحه های معطر گیاهان است؛ هم چنین دارای املاح معدنی فراوانی مانند: کلسیم، پتاسیم، سدیم، منگز، آهن، کلر، فسفر، گوگرد و ید می باشد.

در قانون، ابن سینا از ماءالعسل به عنوان بهترین پاک کننده سموم ریه در درمان بیماری ذات الریه نام برده است؛ هم چنین طبق توصیه جرجانی در ذخیره خوارزمشاهی، زوفای خشک و خردل کوبیده شده در ماءالعسل گرم شده برای درمان بیماری ذات الجنب بسیار مفید است هم چنین زکریای رازی در درمان ذات الجنب استفاده از ماءالعسل را توصیه می کند.

این عسل با رنگ سفید و عطر و طعم بسیار مطلوب، خیلی خوشمزه بوده و به سرعت در دهان آب می شود. مسئله این مقاله عبارت است از: عسل یکی از آیات و داروهای شفابخش در تمدن اسلامی بوده است. همچنین عسل می تواند آثار زیانبار مایکوتوکسین ( سم تولیدی قارچ ها) را مهار کرده بسلامتی روده را بهبود دهد. شرایط زخم های تازه را بهبود می بخشد و خاصیت چسبناکی بالای آن سد مقاومی را در مقابل عفونت ها به وجود می آورد.

مجلسی در بحارالانوار به نقل از امام رضا (ع): در عسل، درمان هر دردی است، ذهن را صفا می بخشد و اگر با کندر خورده شود ، حافظه را نکو سازد. در یکی از مطالعات یافت شد که عسل می تواند سرفه های شبانگاهی را کاهش داده و خواب کودکان را بهبود بخشد. عسل ممکن است برای درمان التهاب مری نیز به کار گرفته شود.

در حقیقت از دوران باستان از عسل برای درمان زخم های عفونی بهره می بردند. این سه نوع عسل هیچ سنخیتی با هم ندارند. به این صورت که عسل ناخالص در الکل متانول یا الکلهای دیگر حل میشود و محلول شیری رنگ تحویل میدهد. این عسل اصلاً توسط زنبور تولید نشده است و با استفاده از گلوکوز تجاری و یا ترکیب کردن آب و شکر با رنگ به دست میآید. زنبورها این عسل فوق العاده را از شهد گیاهان مختلفی از جمله گارامبا، بدسا، گیل و هتو تهیه می کنند.

 عسل مایعی شیرین است، که توسط زنبورها از شهد گلها ساخته می شود. روش دیگر برای شناسایی عسل تقلبی از عسل اصلی ، گرم كردن آن است ، زیرا وقتی عسل طبیعی گرم می شود ، به سرعت گلوله می شود ، اما هیچ حبابی ایجاد نمی شود ، اما عسل تقلبی به دلیل وجود شكر ، آب اضافی و رطوبت است. کشور ایران با پوشش گیاهی غنی و متنوع همواره یکی از کشورهای پیشرو در تولید عسل طبیعی بوده است. عسلها بسته به نوع گیاهی که زنبورعسل انتخاب میکند، با هم تفاوت دارند.

دکمه بازگشت به بالا