عمومی

حق‌السهم شهرداری‌ها از ماده ۱۰۱ مغفول مانده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، جلیل جعفری جلسه شورای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا به همه ما نشان داد که باید رویکرد ما در استفاده از فناوری روز به ویژه در جلسات مختلف باشد ، اظهار داشت: امروز بیشتر جلسات را با ما می بینیم مجازی هستیم با گامی در جهت کاهش شیوع ویروس کرونا مواجه شوید.

وی افزود: ما معتقدیم که جلسات شورای اسلامی استان باید به صورت عملی برگزار شود تا شرکت کنندگان بتوانند به مرور از این جلسات بهترین استفاده را ببرند.

یکی از اعضای شورای اسلامی استان زنجان درباره حق سهم شهرداری از ماده 101 توضیح داد: تاکنون این حق سهم اجرا نشده است و بیشتر شهرداری ها با این نگرانی دست و پنجه نرم می کنند.

جعفری با یادآوری اینکه این موضوع در جلسات متعددی مطرح شده بود و امروز این موضوع که از ماده 101 قسمت شهرداری فقط مربوط به اراضی افراد است ، ادامه داد: یکی از بلاتکلیفی ها در این زمینه مربوط به اراضی رسمی بود که صریحاً اعلام شده بود توافق شد كه تفكيك اين زمين ها بايد توسط شهرداري ها پرداخت شود ، بنابراين نيازي به پرداخت هزينه هاي اهدا شده فقط براي زمين هاي اعطايي نيست.

این عضو شورای اسلامی شهر ابوبار اظهار داشت: حدود 50 هکتار از اراضی دولتی در این شهر به ادارات واگذار شده است و اکنون که تصمیم به تعریض خیابان گرفته ایم ، این مجوز توسط همان دستگاه دولتی صادر نمی شود و نگرانی اصلی بیشتر شهرداری ها و شوراها است. اسلام یک استان است ، وی گفت: امروز برای بازگشایی محورها حداقل به 30 میلیارد اعتبار نیاز داریم و این در شرایطی است که بودجه شهرداری با وجود همه افزایش هایی که انجام شده به 8 میلیارد حجم رسیده است.

جعفری خاطرنشان کرد: طرح جامع شهر آببارو نیز در وضعیت بسیار نامساعدی قرار دارد و اگر به دنبال توسعه شهری هستیم باید بازنگری اساسی در این زمینه انجام شود.

دکمه بازگشت به بالا