اقتصادی

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نوعی اصلاح نظام یارانه‌ای در کشور است 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه مشکلی به نام حذف 4200 تومان نداریم و نظام یارانه ها باید اصلاح شود، گفت: یارانه داروها لغو نمی شود بلکه به تدریج وارد می شود. جهتی که این یارانه از طریق بنگاه ها می باشد.«بیمه قابل پرداخت به مردم.

به گزارش ترندونی، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت وگو با مجلس عوام درباره برخی مشکلات کشور با حذف 4200 گوجه فرنگی اظهار کرد: مشکلی برای حذف 4200 گوجه فرنگی در کشور نداریم. ، لبنیات و … به مصرف کننده پرداخت شود.

وی ادامه داد: در واقع کشور دچار نوعی اصلاح نظام یارانه ای می شود که دولت به جای پرداخت غیرمستقیم یارانه به مردم، یارانه ها را مستقیم به مردم پرداخت می کند.

یارانه به مصرف کننده نهایی تعلق می گیرد نه به دارو

فاطمی امین درباره گمانه زنی ها مبنی بر کاهش یارانه عرضه دارو در کشور نیز گفت: یارانه دارو لغو نمی شود، بلکه به تدریج به سمت پرداخت این یارانه به مردم از طریق شرکت های بیمه پیش می رود و این یعنی ادامه دارد. . حمایت هایی که باید از بیماران به ویژه گروه های خاص انجام شود ادامه خواهد داشت.

وزیر صمت تاکید کرد: این موضوع به معنای تغییر در نحوه پرداخت یارانه دارو است و به تعبیری یارانه به مصرف کننده نهایی داده می شود تا پرداخت دارو.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اکنون زمان مناسبی برای اصلاح نظام یارانه ای در کشور است، گفت: دولت دو راه پیش رو دارد اول اینکه روند فعلی تعیین 4200 تومان را ادامه دهد و دوم اصلاح روند. تمام شده.

فاطمی امین گفت: شرایط فعلی اقتصادی نمی تواند ادامه پیدا کند زیرا در بحث تامین مالی و تشکیل کسری مشکلاتی ایجاد کرده و می کند، بنابراین روند فعلی باید اصلاح شود اما واقعا اصلاح آن با چالش هایی مواجه خواهد شد که زیان آور است. این نتیجه بسیار کمتر از ادامه وضعیت موجود خواهد بود.

وزیر صمت گفت: کارگروه منسجمی برای هدایت اصلاح نظام یارانه ها در کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده و این کارگروه هفته ای چندین جلسه برگزار می کند. در این راستا تمامی امکانات با یکدیگر هماهنگ و پیش بینی های لازم انجام شد.

وی ادامه داد: دولت برای اصلاح یارانه ارزی ۴۲۰۰ تومانی در کشور پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است تا در صورت اصلاح هزینه‌های دام، نقدینگی مرغداری‌ها، دام‌ها و عوامل تولید با مشکل مواجه نشود. .

فاطمی امین تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی موضوع پیش بینی کرد که نقدینگی هزینه های واحد تولیدی تامین شود تا تامین کالاهای اساسی با تاخیر مواجه نشود. خوشبختانه ذخایر مواد اولیه کشور مانند کنجاله، سویا، روغن خام و مواد اولیه در چند ماه گذشته به خوبی ذخیره شده است، بنابراین جای نگرانی بابت کمبود کالا در کشور وجود ندارد.

ابهره مندی از نظام یارانه ای به گونه ای اجرا می شود که بیشتر مردم از آن بهره مند شوند

وزیر صمت با بیان اینکه دولت این تصمیم را بر اساس بودجه 1400 ساله گرفته است، گفت: روند در نیمه دوم سال. ” حرکت کرده است، بنابراین اصلاح نظام یارانه ای اکنون طبق قانون در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه دولت تمهیدات لازم را انجام داده است، گفت: به محض اینکه دولت احساس کند کار آماده است، قیمت ها تغییر می کند، بنابراین با نصب دقیق تجهیزات نظارتی و ذخیره سازی این کار انجام می شود.

فاطمی امین خطاب به مردم گفت: مردم نگران نباشند و به ما بپیوندند زیرا دولت پیش بینی های لازم را به طور کامل انجام داده و حتی نحوه پرداخت نقدی و گروه های هدف را نیز مشخص کرده است که این طرح به نحوی اجرا می شود. مردم از این اقدام منتفع خواهند شد.

وزیر صمت در خاتمه تاکید کرد: این بدان معناست که دولت به محض پاسخگویی، طرح اصلاح نظام یارانه ای را در کشور اجرا می کند، هرچند ممکن است در همان ابتدا کاستی هایی وجود داشته باشد که با همدلی و همدلی قابل رفع باشد. دوستی.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا