اقتصادی

امکان ثبت نام جاماندگان و حذف شدگان یارانه فراهم می‌شود

نماینده کمیسیون تلفیق بودجه 1400 جزئیات تصمیم کمیسیون در مورد هدفمندی یارانه ها در سال 1400 را تشریح کرد و گفت: یارانه ها برای همه ذی نفعان در سال آینده دو برابر خواهد شد.

به گزارش ترندونی ، رحیم زارع بعدازظهر یکشنبه در یک نشست خبری با تشریح آخرین مصوبات کمیسیون مشترک گفت: او یارانه خود را می گیرد تا سال آینده به 91000 تومان افزایش یابد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق ، سال آینده حدود 20 هزار میلیارد تومان برای افزایش یارانه 35 میلیون نفر از افراد میانه و فقیر و 10 هزار میلیارد تومان كمیته پشتیبانی و حمایت برای افزایش مستمری مشتریان در نظر گرفته شد.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی افزود: در لایحه بودجه ، دولت 73 هزار و 800 میلیارد جلد برای پرداخت یارانه در نظر گرفت که کمیسیون تلفیق این مبلغ را به 147 هزار تومان افزایش داد.

نماینده کمیسیون تلفیق افزود: تحت تصویب کمیسیون تلفیق سازمان هدفمندی یارانه ها و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، آنها ملزم به ثبت نام و پرداخت هدفمندی یارانه ها و همچنین معاش و سایر یارانه ها شدند. برای هرکسی که ثبت نام نکرده است. “امتناع کرد ، تهیه کنید.

زارع همچنین گفت: “طبق تصمیم کمیسیون تلفیق ، عدم رعایت یا تأخیر در ثبت نام و عدم پرداخت یارانه های هدفمند ، یارانه های معیشتی و سایر یارانه ها تخلف محسوب می شود و مسئولیت آن با همه مدیران مربوطه است و توسط وی بررسی می شود. مقامات صالح “

به گفته وی ، با تصویب کمیسیون تلفیق ، سال آینده 32000 میلیارد یارانه تولید در مسکن ، صنعت و معدن ، کشاورزی ، گردشگری و سایر مناطق در نظر گرفته شد.

نماینده کمیسیون تلفیق ادامه داد: همچنین تأیید شد که 18000 میلیارد تومان اعتبار برای از بین بردن مناطق محروم کم درآمد و 33 میلیارد میلیارد اعتبار اختصاص می یابد. البته نحوه ارائه ارز دارویی یک و نیم میلیارد دلاری به ریال یا ارز قطعی خواهد شد.

زارع هدفمندی یارانه ها را متذکر شد: 43 خط هزینه ها را در نظر گرفت که از این تعداد 79 خط به 79 هزار دولت اختصاص یافت. میلیارد تومان و از 429 هزار کسر می شود. میلیارد تومان. ، خرید بهداشت ، نان و گندم تضمینی ، زمینه های فرهنگی کتاب درسی و افزایش حقوق نظامیان ، مسکن مستضعفان ، مسکن سربازان ، صندوق بیمه تأمین اجتماعی ، حوادث غیرمترقبه ، واکسیناسیون حیوانات ، وزارت فرهنگ و “توصیه های اسلامی برای کاهش اجتماعی و آسیب های فرهنگی “حمایت از خانه داران زن ، حمایت از خانواده زندانیان و سایر موارد در 33 مورد بر اساس نظر کمیسیون تلفیق و پیشنهادات دولت خواهد بود.

وی افزود: یارانه نقدی برای همه افرادی که 45 هزار جلد و 500 جلد دریافت کرده اند دو برابر شده است. با این وجود ، 10 هزار میلیارد جلد کمیته امداد امام خمینی (ره) با این مبالغ متفاوت است. البته گفته می شود مبلغی که همه باید دریافت کنند هنوز نهایی نشده و بیشتر تخمینی است و مطمئناً هر تصمیمی که در کمیسیون گرفته شود را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا