عمومی

جنجال بر سر سرنوشت یک شامپانزه ۳ ساله!

باغ ارم به عنوان یک شرکت تابعه بنیاد جامعه محرومان درگیر محیط زیست شد.

به گزارش ترندونی ، شارگ در ادامه نوشت: سازمان محیط زیست استان تهران خواستار آن است که در هنگام باران ، شامپانزه های سه ساله که به منزل دامپزشک سابق باغ ایمان معماریان منتقل شده بودند ، با اجازه مدیر آن زمان باغ ارش قفس شدند. . با این حال ، بسیاری از دامپزشکان و جوامع جهانی حیات وحش بر این باورند که باران نباید به خانواده های خشن خود بازگردد و باید به یتیم خانه های شامپانزه سالانه یتیم خانه های آنها منتقل شود. اگرچه علی دقیقیان ، مدیرعامل مجموعه فرهنگی و ورزشی ارم ، مشکلی برای جابجایی ندارد ، اما می گوید محیط زیست اجازه جابجایی صادر نمی کند. محمد دسمه ، معمار گفت: “اگر باران به یتیم خانه منتقل شود ، مالکیت ایران بر روی شامپانزه باقی خواهد ماند و ما در آینده خواهیم توانست یک حیوان سالم را از پرورشگاه خارج کنیم.” با این حال ، هنوز مشخص نیست که چرا سازمان محیط زیست پا را در کفش قرار داده است تا باران را به باغ ارم برگرداند.

باغبان سه ساله ارم باغ که به دلیل عدم کفایت خود با مجوز مدیر آن زمان باغ و زندگی در یک دستگاه جوجه کشی به منزل دامپزشک سابق ارم ایمان معماریان منتقل شد ، به یک شامپانزه سه ساله تبدیل شد. محیط تغییر کرده است مشخص نیست که چه چیزی باعث شد تا متخصصان محیط زیست شکایت خود را به دامپزشک سابق ارم ارائه دهند و چرا خواستار بازگشت باران به باغ ارم شدند. از آنجا که شامپانزه ها می توانند گروهی از چهار تا پنج سالگی تشکیل دهند و با توجه به مادری بدجنسی که شامپانزه دارد و می خواست هنگام تولد فرزند خود را بکشد ، باران فرصتی برای پذیرش در گروه و زندگی سالم ندارد.

26 ژوئیه معاون مدیر کل و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ، فاطمه ترندونی به رسانه ها گفت که شب گذشته یک زن خانه دار شامپانزه خیس باران سه ساله که در بازداشت خانگی قرار گرفته بود به حبس ابد محکوم شد. یعنی مجتمع باغ ارم جابجا شده است. به گفته وی ، با توافق ، دامپزشک سابق ارم ممکن است هنوز مسئول نظارت بر شرایط باران در باغ ارم باشد.

دامپزشک سابق ارم شبانه روز کار می کند

اما چرا سازمان حفاظت از محیط زیست درگیر چنین درگیری شد و تاریخ باران چیست؟ محمد دستمه ، وكیل دامپزشك سابق ارم ، كه در مورد جزئیات پرونده باران به شارك گفت ، گفت: این نوزاد شامپانزه در شش ماهگی به دنیا آمد. زیرا تمام شامپانزه‌های متعلق به گروهی که این کودک به آن تعلق داشت ، از نظر روحی مناسبی نبودند و گروه خشن بودند و هر کودک شامپانزه متولد ارامه توسط اعضای این گروه بخصوص مادران جمعیت کشته شد.

وی ادامه می دهد: همان سرنوشت باران رخ داد. این شامپانزه با کمک دکتر Memariano از مادرش جدا شد و در وضعیت بسیار جدی قرار داشت. نگهداری این حیوان در انکوباتور یک کار نادر در جهان بود که با کمک پزشکی ایمان معماریان و سایر دامپزشکان انجام شد.

حقوقدان دامپزشک سابق ارم می افزاید: باران باران با اجازه کتبی مدیرعامل آن زمان باغ وحش ارم و نامه رسمی از طرف معاونت محترم محیط زیست اداره کل محیط زیست استان تهران علیه معماران پیش آمد. این مسابقات وجود دارد. دکتر معماریان سال خدمت خود را به باغ ارم که صدها میلیون تومان ارزش دارد اختصاص خواهد داد ، به عنوان ضامن حفظ باغچه خود. هر دامپزشک صادق می داند که هیچ امیدی به باران نمی یابد ، اما دکتر معماریان توانست با استفاده از ابزارهای زیادی در کلینیک خود حیوان را زنده نگه دارد. همچنین در باغ ارم در کنار باران روز و شب است.

به گفته دسمه ، حدود 106 نفر از دامپزشکان و کارشناسان حیات وحش کشور و مدیر محیط زیست پردیسان و همچنین دامپزشک سابق باغوا ارم ، دکتر. اباذری ، اتحادیه انجمن های باغبانی اروپا و رصدخانه بین المللی باغبانی. استاندارد باران وجود ندارد.

وی افزود: اگر باران به باغ ارم برگردد ، گروه خشن که به آن تعلق دارد ، آن را نمی پذیرند. اگر باران به تنهایی در قفس نگه داشته شود ، اتفاقات داغ برای آن رخ خواهد داد. از آنجا که شامپانزه ها در گروه ها زندگی می کنند ، حمل باران در قفس می تواند مشکلات روحی و روانی برای حیوان ایجاد کند.

انتقال به دنیای میمون ها ، راهی برای نجات باران است

وکیلی برای دامپزشک سابق ارم می گوید: پیشنهاد همه کارشناسان و مقامات بین المللی ، دامپزشکان محلی و کارشناسان مستقل حیات وحش و همچنین نامه رسمی مدیر آن زمان باغ ارم و معاون وزیر محیط زیست و زیستگاه استان تهران که کتبی را تصدیق کرده اند باران است. در جهان میمون ها یتیم خانه میمون که در آن شامپانزه ها یافت می شوند ، در باندهای قاچاق انسان یافت می شوند ، یا به دلایلی والدین خود را از دست داده اند (داشتن گروه های سنی مشابه شامپانزه ها). زیرا ارم هیچ شرطی برای نگهداری این شامپانزه ندارد.

وی اضافه کرد: به این ترتیب باران می تواند در گروه هایی با همان شامپانزه ها در سنین مختلف رشد کند و در صورت حفظ شرایط نگهداری در ایران و باغ ها بتوانند کاستی های اصلی خود را ترمیم کنند.

دسمه گفت: “این باران به جهان میمون ها از جمله هلند فرستاده می شود ، جایی که هماهنگی ها با اجازه مستقیم آژانس حفاظت از محیط زیست و تحت نظارت وزارت خارجه و دادگاه ها صورت گرفته است.” نامه رسمی از این مراکز به رئیس سازمان محیط زیست کشور ارسال شد و این مراکز از لحاظ فنی باران را در جهان میمون ارائه می دهند.

به گفته وی ، اگر باران به خارج از کشور منتقل شود ، مالکیت و حقوق قانونی کشور ما و باغ ارم را از دست نمی دهد. برای مراقبت بهتر و سالم تر باران به مركز در شرایط بهتر ارسال می شود. در سالهای اخیر دو شیر ایرانی از ایران به باغ ارم آورده شده است. این همکاری در حال حاضر وجود دارد و یک بحث کاملاً علمی است.

حقوقدان دامپزشک سابق ارم تأکید می کند که اگر باران به ارم برسد ، یا از نظر جسمی از بین می رود و یا از نظر روحی آسیب می بیند ، به این معنی که حیوان “راه حل خود را از دست می دهد”. در این حالت اعتماد صادر نمی شود. باران با مجوز باغ ارم و محیط زیست به معماران داده شد و هیچ گونه ادعایی در مورد املاک ندارد. مشتری من فقط نگران آینده باران و سلامت جسمی و روحی وی است.

مشکلی برای باران نداریم

علی داغقیان ، مدیرعامل مجتمع فرهنگی و ورزشی ارم ، زیرمجموعه بنیاد مستضعفان در مورد پرونده باران به شارک گفت: “موضع ما وضعیت محیطی و دامپزشکی کل کشور است.” درست است که ما به عنوان باغ عدن در این زمینه از راهنمایی استفاده می کنیم ، اما هر جابجایی کاملاً توسط محیط کنترل می شود. سازمان محیط زیست دادخواستی علیه دکتر معماریان تشکیل داد و ادعا كرد كه شامپانزه در اختیار او بود. در نتیجه ، دادگاه حكم كرد كه شامپانزه ها را از دکتر معماریان گرفته و در ارم نگهداری می كنند.

وی گفت: “این چهارشنبه گذشته اتفاق افتاد.” معماران با مشارکت مسئولان محیط زیست تهران ، شامپانزه را به باغ عدن تحویل دادند ، اما از آنجا که شامپانزه به معماران وابسته است و یک یا دو سال شامپانزه را نگه داشته است ، سرنوشت و سلامتی شامپانزه برای ما مهم بود. دلیل این امر حضور مدیران محیط زیست در پروتکل بود که براساس آن تصمیم گرفته شد که معماران مسئولیت مراقبت و پرستاری این شامپانزه را در یک مکان مناسب به مدت سه ماه بر عهده بگیرند.

وی در پاسخ به این سؤال كه آیا مستقل شدن شامپاین 5 سال طول خواهد كشید و اینكه آیا معماران نقش مادر باران را تا دو سال دیگر بازی خواهند كرد یا خیر ، دقیقیان گفت: “ما با تمام شرایطی كه ممكن است این شامپانزه پذیرفته نشود ، جای مستقلی داریم.” ما آنچه را که معماران پیدا کردیم در نظر گرفتیم. معماران می گویند اگر چنین مکانی ایجاد شود ، شامپانزه ها می توانند در آنجا مستقر شوند تا به شرایط عادت کنند ، یا افراد دیگر می توانند به عنوان یک مراقب به حیوان مراجعه کرده و آن را خشک کنند. خود معماران موافقت کردند و صورتجلسه مشخص شد.

وی درباره دلیل مخالفت ارم باغ با انتقال باران به یتیم خانه گفت: “ما مخالف نیستیم ، سازمان محیط زیست مجوز نداد.” در غیر این صورت ادعا نمی کنیم. چرا باید با هر سازمانی مخالف باشم ، آژانس محیط زیست ، خدمات دامپزشکی یا هر آژانس دیگر؟ ما در مجموعه ارم حیوان نداریم؛ صدها گونه حیوان داریم. خوب است که این حیوان به خارج از کشور می رود ، اما هرگونه اقدام منفعلانه ، از جمله خرید و اهدا ، زیرا ما حیواناتی را نمی فروشیم ، باید از طرف سازمان محیط زیست مجوز گرفته شود و محیط زیست اجازه این کار را نمی دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا