اقتصادی

جزییات شکایات از وزیر ارتباطات

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات لیستی از شکایات وزیر ارتباطات را منتشر کرده است.

به گزارش ترندونی ، روز چهارشنبه پیامی مبنی بر احضار وزیر ارتباطات به دادگاه فرهنگ و رسانه در رسانه ها اعلام شد که بیان می دارد دادستان کل کشور چندین جنایت علیه وزیر ارتباطات را اعلام کرده است. در متن این خبر آمده است كه محمدجواد آذری جهرمی علی رغم تصمیم ، با استناد به رئیس مركز ملی فضای مجازی كه به وزارت ارتباطات در مورد كاهش پهنای باند بین المللی اطلاع داده است ، از اجرای دستورات دادگاه برای فیلتر اینستاگرام خودداری كرده و از اجرای دستورات مقامات دولتی خودداری می كند. پیام های محدود رسانه های خارجی تماس گرفته می شود.

سید جمال هادیان زواره مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بعداً با انتشار تصاویری از علت شکایت و اظهارات آذری جهرمی در توئیتر نوشت: آذری جهرمی به دادگاه فرهنگ و رسانه احضار شد و به اتهامات دادستان کل متهم شد. توسط بازپرس پرونده مورد بازجویی قرار گرفت. با شنیدن و دریافت پاسخ ، بازپرس دستور آزادی وزیر ارتباطات را با قرار وثیقه صادر کرد و وی در حال حاضر شاغل است.

وزیر ارتباطات در متن دفاعیه خود نوشت: “دستور دادیار شیراز توسط دادستان کل به حالت تعلیق درآمده است و سایر دستورات دادستان کل کشور به جای مسدود کردن ، از عبارت” فیلتر کردن پرونده های محتوای مجرمانه اینستاگرام “استفاده می کنند که تفاوت های زیادی دارند. بنابراین ، تصمیم دادگاه برای مسدود کردن کل اینستاگرام برای رواج موضوع منفی است. وی افزود: علاوه بر این توضیحات ، مواد 749 و 751 قانون مجازات اسلامی شركت های اینترنتی را ملزم به رعایت دستورات دادگاه می كند و هیچ اعتراضی نیز به این اعتراض وارد نمی شود ، زیرا هیچ قانونی وزیر ارتباطات را مسئول اجرای دستور دادگاه در دست تدوین نمی داند.

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران پس از انتشار خبر اظهار داشت: «پرونده آذری جهرمی علیه بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی مطرح شده است و بیشتر این ادعاها در متن پراکنده منتشر شده حذف شده است. “برخی دیگر از اتهامات مطرح شده توسط جهرمی آذری علیه وی ناشی از گزارش های سازمان های غیردولتی ، مقامات و ارگان های مختلف است که طبق متن صریح قانون ، به دلیل تحقیقات مقدماتی و ماهیت پرونده قابل اجرا نیست.

علاوه بر این ، اگرچه یکی از دلایل شکایت از آذری جهرمی فیلتر نکردن اینستاگرام نبود ، در این بیانیه آمده است: “در حالی که برخی گمانه زنی ها و شایعات منتشر شده در فضای مجازی منتفی است ، در دو سال گذشته و در مرحله جدیدی در دادسرای تهران اعلام می شود. “هیچ تصمیم دادگاهی در مورد فیلتر کردن یا مسدود کردن شبکه های اجتماعی اتخاذ نشده است.

اما امروز ، هادیان در توییتر خود نوشت: دادستان كل افتخار گفته است: پیگرد قانونی وزیر حمل و نقل فقط امتناع از رای دادگاه فیلتر اینستاگرام نیست. برخی محدودیت های دیگر اعلام نشده و اجرا نشده است. وی در سخنان خود به چندین شکایت اشاره کرد. برای آموزش مردم ، لیست شکایات به شرح زیر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا