استان هاکسب و کار ایرانی برتر

جاهای دیدنی و سوغات کیش

سفر به خارج از کشور این روزها بسیار گران شده است. از طرفی نمی توان سفر و گشت و گذار را رد کرد. در این شرایط می توانیم سفرهای خارجی پرهزینه را جایگزین سفرهای داخلی کنیم. کدام منطقه از کشور را انتخاب می کنید به علایق و ترجیحات شما بستگی دارد. اما یکی از بهترین گزینه های داخلی برای سفر به جزیره کیش و بازدید از جاذبه های کیش است.

در کیش می توانید انواع سرگرمی و سرگرمی را با بهترین سطح کیفی پیدا کنید. ساختار مدرن شهر و هتل های مجلل جلوه خوبی از سفر به کیش می دهد. با این حال، جاذبه های کیش کمتر از تفریحات جزیره به نمایش درآمده است. در این مطلب از مجله علی بابا مکان های گردشگری کیش با عکس و آدرس تقدیم شما می شود تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

در واقع اگر به دنبال یک راهنمای اولیه هستید، راهنمای سفر به کیش مجله علی بابا را بررسی کنید. با خرید تور کیش سفری راحت و بدون دردسر خواهید داشت. همچنین تورها به دلیل رزرو و خرید عمده به صرفه هستند.

جاهای دیدنی کیش: نقاط دیدنی تاریخی

اگر می خواهید به مرکز تاریخ بشریت سفر کنید، بازدید از مکان های تاریخی آن ضروری است. این جزیره کوچک دارای مناظر تاریخی بسیاری است.

1- دره پرتغالی ها

بخشی از منطقه شمالی کیش که به دره پرتغالی ها معروف است، یکی از نقاط دیدنی کیش است. علت این نام گذاری به زمانی برمی گردد که پرتغالی ها در این مکان سکونت داشتند. عقب نشینی آب های سطحی در این قسمت از جزیره کیس، منطقه ای سرسبز و زیبا را ایجاد کرده است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

یکی از جاذبه های اصلی کیش که در دره پرتغالی ها قرار دارد، درخت انجیر کهن معبد است که در مقاله ای دیگر به شما خواهیم گفت. مجموعه درخت سبز نیز در دره پرتغال واقع شده است. مجموعه درخت سبز یک مرکز تفریحی با فضای خاص و امکاناتی مانند آلاچیق، رستوران، سرویس بهداشتی، بوفه و … است که فرصت های خوبی برای پیک نیک و دورهمی های خانوادگی ایجاد کرده است. برای آشنایی بیشتر با سوغات کیش از سایت گردشی تاپ دیدن فرمایید.

از دیگر جاذبه های گردشگری در منطقه دره پرتغال می توان به آب انبار کیش و شهر تاریخی حریره کیش اشاره کرد.

2- پایاب کیش، عالم اموات 2000 ساله است

پایاب کیش به عنوان یکی از زیباترین مکان های کیسی و بخشی از گذشته تاریخی این شهر شناخته می شود. همانطور که از کلمه پایاب مشخص است، این کلمه دارای دو قسمت «کیسه» و «آب» است و تصور قرب و نزدیکی به آب را می توان از آن برداشت کرد. گذرگاه ها کانال ها یا دالان هایی با سطوح شیبدار بودند که در کنار چاه ها و کانال ها قرار می گرفتند و از طریق چندین پله انسان را به سطح آب های زیرزمینی نزدیک می کردند.

پااب کیش با قدمتی 2000 ساله پس از مرمت و مرمت به یکی از جاذبه های گردشگری کیش تبدیل شده است که هر ساله گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند. از امکانات رفاهی پایاب کیش می توان به رستوران و چایخانه به همان سبک و سیاق اشاره کرد که فرصت مناسبی برای نوشیدن چای و لذت بردن از این بنای زیبا است.

3- قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش یکی از مکان های دیدنی کیش است که صدها داستان و ماجراجویی عجیب دارد. قلعه در نگاه اول یک ساختمان معمولی و قدیمی است، مانند همه قلعه ها، اتاقی مستطیل شکل، با دو بارو و ساختمانی دو طبقه. اما اگر به حرف مردم محلی گوش کنید، تاریخ قلعه جنی با سایر بناهای تاریخی متفاوت است.

این قلعه قبلاً یک پاسگاه نظامی و ایستگاه خدماتی بود، اما در دهه 40 زیر و رو شد و گزارش‌هایی از ارواح و اتفاقات عجیب و غریب اوضاع را تغییر داد. پس از مرگ چند سرباز، هیچ کس نمی خواست در قلعه جنی خدمت کند. پست خالی شد و داستان های ترسناک قلعه ادامه پیدا کرد.

قلعه ای با چنین سابقه ای شما را به سفر به کیش دعوت می کند. حالا یک داستان وحشتناک در همین حوالی وجود دارد، در ایران خودمان، پس چرا به آنجا نرویم؟

4- موزه خلیج فارس

یکی از با ارزش ترین امکانات کیش، مجموعه و موزه هنر خلیج فارس در ساحل جنوب غربی جزیره است که بازدید از کیش ضروری است. این مجموعه معماری صدفی دارد که شما را شگفت زده خواهد کرد. قدم گذاشتن در ساختمان مطمئناً به این شگفتی های بسیاری اضافه می کند.

مجموعه هنری خلیج فارس با مساحتی به مساحت تقریبی 3620 مترمربع، محل برگزاری نمایشگاه‌ها و فروش‌های مختلف هنر و صنایع دستی داخلی و خارجی است. طبقه پایین ساختمان موزه خلیج فارس است که دارای 5 گالری حاوی اسناد تاریخی مربوط به خلیج فارس و یک نمایشگاه هنری است.

مجموعه خلیج دارای بخش های مختلفی از جمله گالری، آمفی تئاتر مجهز، دفاتر اداری و کافه تریا می باشد. برای بازدید از موزه نیازی به پرداخت هزینه ورودی نیست و بازدید از موزه برای همه رایگان است.

5- گلابی یونانی در کیش

شاید یکی از معروف ترین دیدنی های کیش کشتی یونانی کیش باشد. کشتی یونانی داستان جالبی دارد. این کشتی ساخت انگلستان و متعلق به یونان در سال 1345 در دریای کیش به گل نشست و از آن زمان یونانی ها برای نجات کشتی زیبا و مجلل خود تلاش کردند. اما به نظر می رسد مشکلات فنی از این حرف ها جدی تر است. بنابراین نفت کشتی تخلیه شد و در جزیره باقی ماند. تصویر کشتی یونانی در آب هنگام غروب و البته در شب بسیار زیبا و شگفت انگیز است. این منظره را از دست ندهید، به خصوص اگر اهل عکاسی هستید.

دکمه بازگشت به بالا