برون مرزی

با طبیعت زیبای عمان آشنا شوید

تورعمان اغلب در رزروهاي خريد و فروش بليط تقاضاي كمي دارد واكثر گردشگران تمايل چنداني براي خريد آن را ندارند

شايد كشور عمان براي بسياري از ما نامي ناشناخته باشد و آگاهي چنداني در مورد جذابیت های تاریخی و فرهنگی آن نداشته باشيم و از خودمان بپرسيم اصلا چرا بايد وقت و هزينه خود را صرف اين سفر كنيم.

اما آیا می دانستید جزایر خیره کننده و سواحل جذاب كشور عمان مملو از شگفتي هاي طبیعی است كه ارزش ديدن دارد.جاذبه های طبیعی این کشور آنچنان جذاب است که با يكبار سفر به آن شگفت زده خواهيد. سايت عمان۷۷۷  با معرفي جاذبه هاي طبيعي و دیدنی اين كشور علاوه بر افزايش آگاهي شما تجربه سفري بی نظیر براي همه کسانی که عاشق فرهنگ و طبیعت هستند را ارائه می دهد.

كمي درباره كشور عمان

پايتخت كشور عمان مسقط نام دارد و مملو از زیبایی های طبیعی با گیاهان و جانوران نادر ، چشم اندازهای متنوع از بیابان ها تا سواحل و جزایر است. عمان کشوری در سواحل خلیج فارس و در جنوب کشورمان ایران است و در امتداد خط ساحلی ۱۷۰۰ کیلومتری مشرف به شبه جزیره عربستان وجود دارد .همين موقعيت مكاني باعث به وجود آمدن جزایر دیدنی ، کوه های باور نکردنی، سواحل آب گرم ، قلعه های تاریخی و چشم انداز های صحرایی باورنكردني شده است. بنابراين،پيشنهاد مي كنيم حتما عمان را در فهرست سفرهاي خود قرار دهيد و براي يكبار هم شده از كشوري جديد با زيبايي هاي منحصر به فرد عمان ديدن كنيد.

جاذبه های طبیعی عمان

  • راس الحد (ساحل لاک پشت)

راس الحد، یکی از سواحل عمان است كه به دلیل وجود لاک پشت های غول پيكرش معروف است. سالانه حدود ۱۳۰۰۰ لاک پشت در اين ساحل وجود دارد.معمولا ماه ژوئن تا نوامبر بهترین زمان برای بازدید از اين ساحل است.

این ساحل سه ساعت با پايتخت عمان فاصله دارد و به دلیل زیبایی بی نظیرش و چشم اندازهاي مملو از صخره های سرسبز بهترين مكان براي عكاسي و غواصي است. ، بهتر است پس ازساعت   ۸:۳۰بعد از ظهر از آن دیدن کنید زیرا لاک پشت ها در طول روز به ساحل نمی آیند.

  • جزیره تلگراف

تلگراف جزیره‌ای کوچک در شبه جزیره «مسندم» از جزایر عمان است كه درگذشته نقشی مهم در پیوند اروپا و آسیا داشته است. نام این جزیره از ایستگاه تلگرافی که توسط انگلیسی ها در قرن ۱۹ به عنوان پل ارتباطي بين کشور‌هایی بزرگ، چون انگلستان و هند بود، برگرفته شده است. اگر اهل غواصی و ماهیگیری هستيد اين جزيره مكاني ايده ال است.

  • وادی شب

یکی از مشهورترین جاذبه های طبیعی و  گردشگری مسقط (پايتخت عمان) “وادی شب” است. اين مكان دارای استخر های بسیار بزرگ، تپه های بلند ، نخل خرما، آبشارهای متعدد ،صخره های بسیار زیبا و چندین غار هیجان انگیز است كه براي دسترسي به آنها بايد از مسیر های ناهموار و صخره ها عبور كنيد.معمولا ماه نوامبر بهترین زمان برای بازدید از این مکان و شنا كردن است. پيشنهاد مي كنيم اين ماجراجویی را در طول زندگی خود از دست ندهيد.

  • بار الحکمن، استان الوستا

بار الحکمن یکی از جاذبه های طبیعی عمان و بهشتی برای گردشگراني است که عاشق ديدن پرندگاني مهاجر از شما سيبري و غواصي هستند. این جزیره در مرکز استان آلواستا در ساحل شرقی عمان واقع شده است و با جنوب مقسط حدود ۵۰۰ کیلومتر فاصله دارد.  بار الحکمن یکی از جزایر عمان است که مهمترین ایستگاه پرندگان مهاجر در عمان و کل جنوب شرقی آسیا محسوب می شود.

  • جزیره ماسیره عمان

جزیره مصیره (ماسیره) مشهور به سواحل طلایی ، آبهای فیروزه ای ، تپه های بایر ، ورزشهای آبی به دليل در سواحل جنوب شرقی عمان واقع شده است اما به دلیل دورافتاده بودن اغلب گردشگران تمايلي به بازديد از آن ندارند. در حقیقت تعداد لاک پشت ها از گردشگران در این جزیره بیشتر هستند. این جزیره با داشتن مناظربیابانی زيبا سكوتي آرامش بخش را براي شما رقم مي زند.

تعدادی کافه ،رستوران ، هتل و استراحتگاه معمولي در اين جزيره وجود دارد .اگر قصد داشتيد سري به آن بزنيد می توانید از ورزش های آبی و کایت سرفینگ لذت ببریدناگفته نماند،  این جزیره محل زندگی چهار گونه مختلف لاک پشت و ۳۰۰ گونه پرنده است.

  • خصب: سرزمین چشم اندازهای زيبا

شهرستان خصب (به عربی: ولایة خصب ) یکی از شهرستان‌های استان مسندم در کشور عمان است. در شهرستان خصب آثار تاریخی متعددی از قبيل قلعه خصب، مساجد قدیمی که به سبک سنتی ساخته شده اند ، سرزمین کوهستانی، سواحل شنی و مرجان های زیبا است.  عاشقان تاریخ با پیاده روی در بين کوه های مسندم و خانه های متروکه مي توانند جذابیت تاريخي اين بندر را مشاهده كنند.

غواصی ، پیاده روی و شنا در دریای آبی، اسنورکل و پیاده روی از كارهايي كه در اين بندر مي توانيد انجام دهيد.

  • وادی داربت

وادی داربت یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های دیدنی عمان برای دوستداران طبیعت است كه اطراف آن تپه ها و آبشارهای باشکوه احاطه شده است. در واقع، وادی داربت دره ای سرسبز که توسط تپه های كوچكي احاطه شده است .

بهترین زمان برای بازدید ژوئن تا آگوست است و مي توانيد علاوه بر ديدن از جاذبه های محبوب تاوی عطیر، پارک باستان شناسی سومومهرام و میربات از قایق سواری ، پیاده روی و بازدید از آبشارها لذت ببريد.

  • ماسه های واهیبا

در مرکز عمان ، تپه های بیابانی که به آن ماسه های واهیبا می گویند وجود دارد و مقصدی محبوب برای کسانی که به دنبال ديدن عمان واقعی ، اصیل و سنتی هستند.

در این مکان می توانید بر پشت شتر سوار شوید و شیوه زندگی عشایری را تجربه کنید. شهر ایبرا به عنوان دروازه اصلی ورود به ماسه های واهیبا راهنماي توريست ها است.

عمان در غرب با امارات و عربستان، از جنوب با یمن، از شمال به ایران (تنگه هرمز) همسایه است و از شرق به دریای عمان می رسد. با تورعمان مي توانيد از شگفتی ها ، جاذبه های طبیعی ، ورزش های آبی و غواصی لذت ببريد.

منبع: وبسایت عمان۷۷۷ (oman777.com)

دکمه بازگشت به بالا