اقتصادی

تکرار هجوم مردم به جاده‌ها در هفته‌ای که گذشت

هفته گذشته ، در حین و پس از ممنوعیت سفر ، ترافیک و مسافرت در جاده ها مجدداً افزایش یافته و تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در جاده های کشور نسبت به هفته گذشته 15٪ افزایش یافته است.

به گزارش ترندونی ، طبق تصمیم ستاد تاج ملی ، ممنوعیت ترافیک بین استانی از ساعت 12 ظهر روز سه شنبه ، دو هفته گذشته ، تا 12 مه ، شنبه گذشته ، 15 مه و همه ورودی ها و خارج می شود هیچ کس نمی تواند در جاده های کشور رانندگی کند ، اما به نظر می رسد که این ممنوعیت اعمال نشده است و از آن زمان مردم شرایط ویروس کرونا در کشور را دنبال نکرده اند و روند سفرهای جاده ای هر روز تکرار می شود.

طبق آخرین آمار منتشر شده توسط مرکز مدیریت راه های کشور ، بین جمعه ، پنجشنبه و مه ، هفته گذشته ، 20 مه ، ترافیک بین استان های مختلف در محورها به طور متوسط ​​1،671،813 وسیله نقلیه بوده است. این میزان ترافیک نسبت به هفته قبل 15 درصد و حتی 2 درصد نسبت به هفته مشابه سال قبل افزایش داشت و جالبتر اینکه سهم وسایل نقلیه سبک ، یعنی ماشین های شخصی افراد ، بسیار بیشتر از هفته های گذشته بود.

به این دلیل که میانگین تردد برای وسایل نقلیه سبک نسبت به هفته قبل از این مطالعه 17 درصد و وسایل نقلیه سنگین 7 درصد افزایش یافته است و این نشان می دهد که سهم اتومبیل های شخصی افراد در افزایش سفرهای جاده ای بیش از دو برابر وسایل نقلیه سنگین بوده است.

سفرهای جاده ای تهران ، البرز و فارسی ثبت می کنند

لحظه قابل توجه دیگر این آمار منتشر شده این است که 8 میلیون و 380 هزار پلاک منحصر به فرد در طول مدت مورد نظر در محورهای حمل و نقل شناسایی شده است ، به این معنی که وسایل نقلیه با پلاک منحصر به فرد نسبت به هفته گذشته حدود 50 درصد افزایش یافته است. این خودروها عمدتاً به استانهای تهران و البرز تعلق دارند که بیش از 20 درصد آن را تشکیل می دهند و بعداً مربوط به استانهای فارس ، خراسان رضوی ، اصفهان ، مازندران و گیلان است.

افزایش سفر در سراسر کشور گسترش یافته است

جریانات بین استانی هفته گذشته در استان های قزوین ، خراسان رضوی ، زنجان و کرمان (به ترتیب 25٪ ، 25٪ ، 24٪ و 23٪) بیشترین نسبت به هفته قبل از این گزارش و همچنین در سیستان و بلوچستان و خوزستان افزایش داشته است. . آنها همچنین به ترتیب 6 و 4 درصد بیشترین کاهش در سفر را داشتند. با کمال تعجب ، فقط در این دو استان کاهش سفر جاده ای وجود دارد ، در حالی که در سایر استان ها ، در مقایسه با هفته قبل از بررسی ، روند افزایشی در ترافیک جاده ای وجود دارد ، یعنی آمار ورود و خروج خودرو.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا