برون مرزی

توجه به چالش‌ها و استفاده از ظرفیت‌های بخش معدن در بازنگری سیاست‌های کلی

کمیسیون زیرساخت و تولید مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی کرد:

کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور بررسی و بازنگری در سیاست های کلی، ظرفیت ها، فرصت ها و توانمندی ها، چالش ها و موانع حوزه معدن را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم و با حضور جمعی از اعضای مجمع، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی برگزار شد، گزارشی از ظرفیت ها، فرصت ها و توانمندی ها، عملکرد فعالان این صنعت و چالش ها و موانع کلیدی حوزه معدن توسط کمیته های تخصصی کمیسیون زیربنایی و ساخت دبیرخانه مجمع و معاونت معدنی ارائه شد. وزارت سمات.

نگاهی به “اموال و سرمایه گذاری در بخش معدن” از جمله “عصمت معدن”، نیاز به “محصول محافظه کارانه” با در نظر گرفتن “ماهیت تجدید ناپذیر مواد معدنی”، توجه به “محیط زیست” و مردم مناطق معدنی اطراف رفع موانع واردات «ماشین آلات معدنی»، «افزایش سهم معدن و صنایع معدنی از تولید سرانه کشور»، ساماندهی «مجوزهای اکتشاف و معدن» و «کاهش امید به زندگی». دولت و بخش دولتی، «ممنوعیت خام فروشی»، «زنجیره تولید مواد معدنی تأمین واحدهای انرژی»، «رفع تداخل و تضاد منافع»، «هم افزایی صنعت و دانشگاه برای بهره برداری از زنجیره ارزش» و «ایجاد واحدهای فرآوری برای استخراج فلزات کمیاب از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. تاکید بر رویکردی به “کلان، شفافیت و پیچیدگی، مدرن و نوآورانه در نمای کلی سیاست” است.

همچنین با موافقت اعضای کمیسیون زیربنایی و تولید مقرر شد جلسات هماهنگی و بررسی های مشترک بین هیات رئیسه این کمیسیون و کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع برگزار شود.

در این جلسه محمدباقر ذوالقدر، سعید جلیلی، محمدرضا بهنار، محسن رضایی، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی، سید مصطفی میرسالم، محمد فروزنده، محمد فروزنده، آل آکوزنده حضور داشتند. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا