اقتصادی

تعهدات داخلی معوق ایران خودرو تا پایان سال صفر می‌شود/خبرهای خوشی در راه است

ترندونی / مرکزی مدیرکل ایران خودرو گفت: طبق تعهد وزیر تعداد خودروهای متوقف شده در کشور تا پایان امسال به صفر می رسد.

فرشاد مقیمی روز پنجشنبه ، شانزدهم ژانویه ، هنگام عزیمت به استان مرکزی و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای تولیدی اجزای استانی در اتاق بازرگانی اراک ، به خبرنگاران گفت: خودروهای تأخیری این شرکت: تعداد وسایل نقلیه تأخیری ما به 15000 دستگاه رسید. پس از انجام مراحل قیمت گذاری برای وسیله نقلیه دیگر ، حدود 1800 وسیله نقلیه آماده هستند و پس از تحویل آنها تا پایان ماه جاری ، 13000 خودرو در حال ورود هستند.

وی اظهار داشت: طبق تعهد وزیر تعداد خودروهای متوقف شده در كشور تا پایان سال به صفر می رسد در شرایط فعلی تعهدات ما در مورد خودروهای فوق فروش به تعویق نیفتاده و حتی معمولاً این خودروها ظرف 40 روز و زودتر انجام می شود. ادامه دارد.

مدیرعامل ایران خودرو در خصوص اقدامات موثر برای كاهش مصرف سوخت گفت: برای كاهش مصرف سوخت سال گذشته اقدامات موثری را آغاز كردیم و اخبار بسیار خوبی را در روزهای آینده منتشر و ارائه خواهیم داد

وی افزود: به منظور كاهش مصرف سوخت موتورهای موجود از چند طریق از جمله به روزرسانی موتور ، اجرای این مهم ضروری است. چندین پروژه برای بهبود موتورهای موجود شناسایی شده است و از این نظر موتور XU7 می تواند به آخرین کار تبدیل شود و موتور بهینه TU5 حدود یک ماه پیش معرفی شد که علاوه بر کاهش مصرف سوخت ، باعث افزایش قدرت موتور نیز می شود. از این موتور در محصول جدید تارا نیز استفاده خواهد شد.

مقیمی افزود: اقدامات گیربکس از دیگر اقدامات انجام شده برای کاهش مصرف سوخت است که در این راستا یک جعبه دنده 6 سرعته با طراحی مهندسی ایرانی در سیستم پیشرانه قزوین تعبیه شده و مراحل تولید آن آغاز شده است. در بعضی از خودروها کالیبره شده است و کم کم در بازار عرضه می شود. با توجه به این ظرفیت ، مصرف سوخت از 2 تا 2.5 درصد است.

مدیر کل ایران خودرو ادامه داد: به منظور کاهش مقداری از مصرف سوخت خودرو ، روشنایی خودرو نیز در نظر گرفته شده است که تبدیل برخی قطعات فلزی به پلیمرهای با همان کیفیت در دستور کار است.

مقیمی در مورد تفاوت قیمت بازار و کارخانه گفت: قیمت خودرو در بازار بر اساس شاخص های اقتصادی تعیین می شود و ارتباطی با تولیدکنندگان خودرو ندارد اما برای کنترل قیمت های بازار دستگاه های نظارتی نیاز به نگهداری خوب دارند تا از سو .استفاده جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: قیمت گذاری خودرو بر اساس قانون فعلی به عهده شورای رقابت است ، بنابراین این شورا طبق فرمول مصوب مصوباتی را از ابتدای سال صادر می کند و نرخ تورم را از بانک مرکزی و بر اساس سیستم به سیستم دریافت می کند. ، قیمت اعلام شده و ما مجری این قیمت ها هستیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا