اقتصادی

ترس از افزایش قدرت دلار بر آسیا مستولی شد

ترندونی/ خراسان رضوی تایمور بایگ، مدیرعامل بانک دی بی اس سنگاپور گفت: در حال حاضر نگرانی در مورد اجرای سیاست های تورمی وجود ندارد، اما ضعف نرخ ارز، عدم بازگشت نقدینگی دلار و غیره از مسائل بزرگ تری برای اقتصاد است. ” ما.”

به گزارش CNBC، باگ به عنوان یکی از اقتصاددانان ارشد DBS می گوید: اگر قیمت نهاده های دامی در سال آینده واقعاً افزایش یابد، حتی کشوری مانند هند که برای خود غذای زیادی تولید می کند و به کشورهای دیگر صادر می کند، در مشکل. در جهان، از نظر عرضه، در سال 2023 غذا کمی ناامن خواهد شد. قابل ذکر است که بحران جهانی انرژی که به تورم دامن می‌زند، می‌تواند منجر به زمستانی تلخ در پیش باشد.

وی گفت: برای من سخت است که ببینم مشکلات گاز در اروپا چقدر زود حل خواهد شد. از سوی دیگر، چین هنوز سیاست خود را برای مقابله با ویروس کرونا رها نکرده است. به طور کلی، بحران انرژی تنها مشکل گرمایش خانه نیست، بلکه عامل بسیار مهمی است که چشم انداز تورم مواد غذایی را در سال های آینده تعیین می کند.

بایگ افزود: اروپا در حال حاضر با مشکلات تامین انرژی مواجه است اما این مشکل بر قیمت انرژی در سراسر جهان تاثیر می گذارد. بنابراین، به نظر می رسد تورم سمت عرضه در طول سال 2023 بالا باقی بماند و پیامدهای نامطلوبی برای اقتصاد جهانی داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضر فضای لازم برای کشورهای آسیایی وجود دارد و نیاز احساس می شود تا با اجرای سیاست های مالی از اقتصاد خود حمایت کنند. این کشورها باید تعرفه ها را افزایش دهند تا روند کاهش اقتصادی خود را کاهش دهند.

به همین دلیل است که حتی کشوری مانند هند که این روزها محبوب سرمایه گذاران است، هنوز با موانع بزرگی برای سرمایه گذاری در سال 2023 مواجه است. البته، یکی دیگر از موانع بزرگ در اقتصاد آسیا، چین است، به دلایل خاص خود.

ریچارد مارتین از موسسه حسابداران مدیریت (IMA) آسیا گفت: دلار در حال نزدیک شدن به اوج خود است. بانک‌های مرکزی در اقتصادهای نوظهور با افزایش نرخ‌های بهره سازگارتر خواهند بود، در حالی که ایالات متحده انتظار دارد سیاست‌های انقباضی بیشتری داشته باشد. ارزهای بازارهای نوظهور که برخی از آنها در سال گذشته بین 6 تا 8 درصد کاهش یافته اند، انتظار نمی رود که بیشتر از این کاهش پیدا کنند.

وی پیش بینی کرد که این ارزها تا ابتدای سال آینده به سطح قبلی خود بازگردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا