برون مرزی

ترامپ: ما توسط کرونا می توانیم از چین آسیب ببینیم

رئیس جمهور گفت که او ممکن است به دنبال جبران خسارت از تاج ویروس ، که در ووهان آغاز شده و در سرتاسر جهان گسترش یافته است ، باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا در نشست خبری در كاخ سفید گفت: “ما از چین خوشحال نیستیم.” ما از این وضعیت ناراحت هستیم زیرا معتقدیم پکن می توانست متوقف شود. چین می تواند به سرعت شیوع ویروس را متوقف کرده و از شیوع آن در سراسر جهان جلوگیری کند. روشهای زیادی برای پاسخگو کردن آنها وجود دارد همانطور که می دانید ، ما در حال انجام تحقیقات جدی هستیم.

ترامپ در پاسخ به گزارش اخیر یک روزنامه آلمانی مبنی بر اینکه چین باید 165 میلیارد دلار خسارت به آلمان بپردازد ، گفت: ما باید به دلیل ویروس به آلمان 165 میلیارد دلار خسارت پرداخت کنیم. ما می توانیم کاری بسیار ساده تر از این انجام دهیم. آلمان به این موضوع نگاه می کند و ما در حال بررسی این موضوع هستیم. ما بیش از آنچه آلمان درباره آن صحبت می کند صحبت می کنیم. ما هنوز مقدار نهایی را نمی دانیم. این مقدار بسیار قابل توجه است. این یک ضرر بین المللی است. این آسیب فقط برای ایالات متحده نیست ، بلکه برای کل جهان است.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه احتمالاً رای دهندگان باید در ماه نوامبر تصمیم بگیرند که آیا وی را انتخاب کنند ، گفت: رئیس جمهور همچنین گفت که شمار تلفات ویروس Coronavirus در ایالات متحده به 70،000 افزایش می یابد ، اما گفت پیش بینی های اولیه بسیار بیشتر است. بگیر
ترامپ همچنین در جریان کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید از این سؤال پرسیده شد که آیا وی پس از کشته شدن تعداد بیشتری از آمریکایی ها طی شش هفته از جنگ ویتنام ، لیاقت انتخاب مجدد را دارد یا خیر. وی گفت: “ایالات متحده بسیاری از شهروندان را از دست داده است.” شما می بینید که پیش بینی های اصلی کجاست ، به احتمال زیاد تعداد مبتلایان آلوده به 60 هزار تا 70 هزار نفر برسد. این خیلی زیاد است فکر می کنم تصمیمات خیلی جدی گرفتیم. این تصمیم بزرگ شامل بستن مرزها یا ممنوعیت افراد است. “آنها از چین آمده اند.”

براساس اعلام دانشگاه جان هاپکینز ، ایالات متحده بیش از 56000 کشته شده از کرونا ویروس و بیش از 987000 نفر دارد. در جنگ ویتنام پنجاه و هشت هزار سرباز آمریکایی کشته شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا