برون مرزی

تجمع هواداران روسیه در پایتخت یونان

به گزارش فارس، صدها شهروند یونانی برای ابراز همبستگی با روسیه با به اهتزاز درآوردن پرچم های روسیه و یونان به خیابان های آتن، پایتخت یونان آمده اند.

به گزارش روزنامه تاکینگ گریس، هواداران روسی روز یکشنبه در یکی از میدان های مهم آتن بوق زدند. این در حالی است که تعدادی از هواداران اوکراینی در محل برگزاری این مسابقات تجمع کردند.

برخی از خودروها نیز با حرف “X” قابل مشاهده بودند که نمادی از حمایت از جنگ روسیه در اوکراین به حساب می آید. این نشان روی تانک ها و خودروهای نظامی روسیه در نبرد با اوکراین قابل مشاهده بود.

اعتراضات زمانی آغاز شد که اوکراین نیروهای روسیه را به انجام قتل عام در پایتخت، بخارست، در شمال غربی کیف متهم کرد و کشورهای غربی در حال آماده شدن برای اعمال تحریم های جدید علیه مسکو بودند.

پلیس آتن جمعیت را قبل از تشدید اوضاع و شروع درگیری بین حامیان روسیه و اوکراین تخلیه کرد.

تعدادی از هواداران روسیه اخیرا در پایتخت صربستان تجمع کرده اند. حامیان روسیه در حمایت از روسیه تجمع کردند و در برخی از مناطق پایتخت صربستان، بلگراد، شعار سر دادند. صرب ها با روس ها هستند. تظاهرکنندگان پرچم روسیه تزاری و همچنین صربستان را به اهتزاز درآوردند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه اخیر خود با رسانه های صربستان تاکید کرد که کشورش پس از تحریم های غرب منزوی نشده است و از آمریکا و کشورهای اروپایی به دلیل تحمیل ارزش های مصنوعی خود به دیگر کشورها انتقاد کرد.

از زمان عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم های گسترده ای را علیه روسیه اعمال کرده اند. ایالات متحده و بریتانیا اخیراً تمامی بخش‌های انرژی کشور را تحریم کرده‌اند، در حالی که اتحادیه اروپا سایر بخش‌ها غیر از روسیه از جمله بانک‌داری، فولاد و بسیاری از بخش‌های دیگر و صادرات بزرگ کالا را تحریم کرده است. .

انتهای پیام/.




این را در صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا