عمومیکسب و کار ایرانی برتر

تامین تجهیزات اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی نام های زیادی دارد که یکی از آنها رباتیک است. در واقع به معنای استفاده از ابزارهای کنترلی برای کنترل ماشین های صنعتی است. به عنوان مثال، آنها از محصولاتی مانند رایانه به جای انسان برای کنترل ماشین آلات صنعتی و فرآیندهای تولید استفاده می کنند. علاوه بر این باید بگوییم که منظور از اتوماسیون استفاده از کنترل عددی و کنترل منطقی قابل برنامه ریزی و استفاده از سیستم کنترل عمومی و همچنین استفاده از سیستم های الکترونیکی و مکانیکی با استفاده از کامپیوتر برای کنترل خط تولید است. بدون نیاز دخالت انسان در واقع اتوماسیون به معنای کنترل کنترل خودکار یک دستگاه است. در واقع هدف اصلی اتوماسیون این است که تمامی فعالیت ها در مراکز صنعتی با کمک دستگاه های صنعتی انجام شود و دیگر نیازی به افراد نباشد. اما امکان پذیر نخواهد بود. همچنین PLC مخفف اتوماسیون اتوماسیون صنعتی است و انواع PLC زیمنس در اتوماسیون نقش دارند.

اتوماسیون صنعتی یک فرآیند تولید صنعتی است که شامل مجموعه ای از ماشین آلات است که ترکیبی از مواد خام را به محصول نهایی تبدیل می کند. از زمان انقلاب صنعتی در بریتانیای کبیر، تلاش‌های زیادی برای توسعه تکنیک‌های پیچیده برای کمک به مردم در انجام انواع وظایف صنعتی انجام شده است. در فرآیند اتوماسیون صنعتی، اصطلاح ماشین به دستگاه ها یا کوره های الکترومکانیکی، خشک کن ها، سیستم های احتراق شیمیایی و غیره اطلاق می شود. مانند موتور، مته، نوار نقاله و غیره متعلق به ماشین آلات شیمیایی. امروزه اتوماسیون صنعتی تاثیر زیادی بر فرآیند تولید دارد و عملا تولید بدون این سیستم اتوماسیون غیرممکن است. ابزارهایی مانند زیمنس PLC یکی از این ابزارهای اتوماسیون هستند. عوامل متعددی وجود دارد که منجر به معرفی یک سیستم اتوماسیون تولید صنعتی می شود:

محصول با کیفیت مورد نیاز است

انتظارات بالا برای قابلیت اطمینان محصول

تولید با حجم بالا

زیمنس یک شرکت چند ملیتی آلمانی است که در زمینه مهندسی برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات فعالیت می کند. این شرکت یکی از پیشگامان اتوماسیون صنعتی بوده و طیف وسیعی از محصولات و خدمات را در این بازار ارائه می دهد.

اتوماسیون صنعتی زیمنس شامل طیف گسترده ای از محصولات و خدمات برای کنترل فرآیندها و ماشین آلات صنعتی است. این محصولات عبارتند از:

کنترلرهای منطقی قابل برنامه ریزی (PLC)

یک شروع کننده نرم

درایوهای فرکانس متغیر (VFD)

سنسور

اپراتورها

شبکه صنعتی

PLC ها قلب اتوماسیون صنعتی هستند. آنها  قطعات صنعتی دستگاه های الکترونیکی هستند که می توانند برنامه هایی را برای کنترل داده ها و خروجی ها اجرا کنند. زیمنس طیف گسترده ای از PLC ها را برای کاربردهای مختلف، از ساده تا پیچیده، ارائه می دهد.

استارت های نرم برای راه اندازی نرم موتورهای الکتریکی استفاده می شود. آنها می توانند به محافظت از موتورها در برابر جریان راه اندازی بالا کمک کنند و همچنین می توانند به کاهش استرس مکانیکی روی سیستم های مکانیکی کمک کنند. زیمنس نرم افزارهای زیادی را برای بسیاری از کاربردها ارائه می دهد.

VFD برای کنترل سرعت و گشتاور موتورهای الکتریکی استفاده می شود. آنها می توانند به بهبود بهره وری انرژی، کاهش هزینه ها و بهبود کیفیت محصول کمک کنند. زیمنس طیف گسترده ای از VFD ها را برای کاربردهای مختلف ارائه می دهد.

سنسورها برای اندازه گیری و کنترل پارامترهای مختلف در فرآیندهای صنعتی استفاده می شوند. زیمنس طیف گسترده ای از سنسورها را برای کاربردهای مختلف ارائه می دهد.

تجهیزات صنعتی توسط سازندگان استفاده می شود. زیمنس محرک های زیادی را برای کاربردهای مختلف ارائه می دهد.

شبکه های صنعتی برای برقراری ارتباط بین دستگاه های مختلف در یک سیستم صنعتی استفاده می شود. زیمنس طیف گسترده ای از شبکه های صنعتی را برای طیف وسیعی از کاربردها ارائه می دهد.

اتوماسیون صنعتی زیمنس در صنایع مختلفی از جمله تولید، بسته بندی، مواد غذایی و آشامیدنی، داروسازی و حمل و نقل استفاده می شود.

زیمنس یک شرکت پیشرو در اتوماسیون صنعتی است و طیف گسترده ای از محصولات و خدمات را در این بازار ارائه می دهد. این محصولات و خدمات می توانند به افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و بهبود کیفیت محصول کمک کنند.

اتوماسیون صنعتی زیمنس

یکی از قدیمی ترین PLC های مورد استفاده در صنعت PLC های زیمنس است. چندین سال است که زیمنس از یک نرم افزار کامل به نام TIA Portal رونمایی کرده است. این نرم افزار برای برنامه های مختلف سری زیمنس (300/400/1200/1500) مانند مانیتورینگ صنعتی کاربرد دارد. این امکانات و درخواست های فراوان مشتریان، نماتک را بر آن داشته است تا با ایجاد پکیج کاملی بر اساس نرم افزار زیمنس PLC و TIA Portal تمامی نیازهای آموزشی صنعت در این زمینه را برطرف کند.

قطعات اتوماسیون صنعتی زیمنس

به طور کلی قطعات اتوماسیون صنعتی زیمنس عبارتند از: سایت ۱۶۸۸

طرح سیستم اتوماسیون صنعتی

– سیستم های کنترل حرکت (Simotion)

– سیستم اتوماسیون CNC (SINUMERIK)

زیمنس طیف گسترده ای از تجهیزات اتوماسیون را تولید و به فروش می رساند. در اینجا ما فقط مهمترین بخش ها را در نظر خواهیم گرفت.

– هوش مصنوعی؛ یکی از این بخش ها را می توان به عنوان بارزترین هوش مصنوعی نام برد.

– PLC؛ PLC یکی از مهم ترین و پرکاربردترین سیستم ها در اتوماسیون می باشد.

– اتوماسیون خانگی؛ راحتی بیشتر و سهولت استفاده و امنیت بیشتر و … از جمله مزایای این روش است و عملکرد آنها را می توان به صورت خودکار، قانونی یا تحت نظارت تعریف کرد.

– سیستم کنترل حرکت ابزار دیگری که زیمنس در بحث اتوماسیون ارائه می کند، سیستم کنترل حرکت است.

– CNC (CNC)؛ یکی از ابزارهایی است که مردم در صنعت از آن استفاده می کنند. CNC که مخفف Computer Numerical Control است به کنترل عددی کامپیوتری اشاره دارد.

دکمه بازگشت به بالا