بیدارباش سیزدهم: امید دل‌های امیدوار

أَللّهُمَّ طَهِّرْنی فیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَاللاأَقْذَارِ وَ صَبِّرْنِی فیهِ عَلَى كأئِنَاتِ اَلْقْ عزیزم

و به نور و یا چراغ چشم فقرا به حقیقت و عشق به نامرئی اعتماد کنید.

“خلوص” و “خلوص”

“این ماه ، ماه رمضان ، آنها گفتند:” خداوند قلب این عارفان این غیر خود را در این ماه شستشو دهد ، به گونه ای که بر روی آنلاین و موم خود بسوزد ، گاهی در آتش ، گاهی در آب ، گاهی با آب ، گاهی با تشنگی ، گاهی با سیل بدون غرق شدن. و او تشنه نیست و زبانش می گوید:

در عشق شما ، گیج و گیج هستیم
و دست امید ما به طناب تبدیل شده است

مثل شمع ، در سپیده دم
سوخته ، سوخته و کشته شد “[۱]

آنها صورت خود را با آب و قلبشان را با “پشیمانی” می شستند!

با آب “تمیز” بشویید ، اما تقوا و دین “تمیز” است.

ما باید بر خلوص داخلی و خارجی ناخالصی های خارجی و داخلی تأکید کنیم. ما حتی پاکیزگی ظاهری را به سمبل خلوص صمیمانه و درونی تبدیل خواهیم کرد.

به گفته برخی از عرفا ، کسانی که دارای صلاحیت هستند ، می دانند که ایمان در حال تثبیت قلب ها و ذهن ها است ، و سخنان پیامبر که فرمود: “تطهیر نیمی از ایمان است” ، عبارتند از: ساختن ظاهر با شستن و تمیز کردن با ریختن آب ، نیمی از ایمان است. ، و نیمی دیگر عمارت داخلی و شهرک سازی با اعمال خوب و آداب و رسوم خوب است.

چهار سطح “پاکی”:

“کلاس اول”: تمیز کردن ظاهر خاک و آهک.

“سطح دوم”: پاکسازی اندام ، اندام و اندام از گناهان ، تخلفات و گناهان.

“مرتبه سوم”: پاك كردن قلب رذایل اخلاقی و صفات زشت.

“درجه چهارم”: پاکسازی فضای داخلی و راز قلب ، از هر چیزی به جز خدای متعال. و این خلوص انبیا و حقیقت است.

و رسیدن به هر یک از این مراحل به این بستگی دارد که انسان مرحله قبل را طی کند. پاکسازی قلب غیر خدا برای کسی امکان پذیر است که قلب او از بی اخلاقی پاک شود و دست یا اندام او از گناه پاک شود و ظاهر او از ناخالصی ها پاک شود.

صبر ، استقامت و تقوا

وقایع به افراد غیر قابل مقاومت تبدیل می شوند و بی تاب را فرو می برند. ادعاها ، داوری ها و وقایع مستلزم تحمل است.

قلبی به اندازه دریا ، تحمل قدرت کوهها ، ظرفیت زیاد و یک اراده قوی لازم است تا انسان با “جهان عمل” صبور باشد.

خدا باید بردباری ، صبر و استقامت را مهیا کند. و او باید در تقوا موفق باشد ، شما باید خودکفا باشید ، باید خودبزرگ باشید ، باید در “اقتدار” خود “اراده” داشته باشد ، باید در مقابل گناه “خداپرست” باشد ، باید ضد باشد گناهکار ، باید آسیب پذیر باشد. و حیف است.

تقوا مرحله بهبودی خود است ، آن لباس زیبایی از روح انسان است ، آن لباس روح و جامه روح است. تقوی مصونیت از گناه را ایجاد می کند. “تقوی” ، به تعبیر امام علی (ع) در نهج البلاغه ، مسیری مرکب است که به آرامی سوار خود را به بهشت ​​معرفی می کند و خطا و گناه اسب عصیانگر و مرکب است که سوار را سوار می کند. او با مغز خود به زمین برخورد می کند و با فشار او را به جهنم می اندازد.[۲]

مصاحبه و دوستی با “ابرار”

دوست داشتن نعمت بزرگی است.

و دوستی با ابرار ، نیکان و صالحان یک هدیه بزرگتر است.

به تعبیر امام علی (ع):

“ناتوان ترین مردم کسانی هستند که قادر به دوستی نیستند و ضعیف ترین آنها کسی است که دوستانی را که ساخته است از دست می دهد.”[۳]

دوستی با “صالحین” انسان را به سمت “مهربانی” سوق می دهد و ارتباط با “صالحین” انسان را به سمت “اعمال صالح” سوق می دهد. همنشینی با “مؤمنان” روح “تقوی” و تقوی را در انسان تنفس می کند.

همراهی با خیرات ، فرد را “خوب” می کند.

دوستی با بندگان مطیع خداوند ، انسان را به یاد خدا می اندازد ، و چه نعمت بزرگتر این است ؟! این نعمت و لطف بزرگ خداوند است که دوستی و همراهی صادقانه مؤمن را در اختیار شما قرار می دهد تا لحظه زندگی شما یک درس باشد و نگاه شما یک درس را فرا می گیرد و با سخنان خود خرد را می آموزد.

رسول خدا ، خداوند او را رحمت کند و به او آرامش دهد ، گفت:

“خداوند دوستی خوب و شرافتمندانه را به هرکسی که می خواهد خوب انجام دهد می بخشد ، و اگر از یاد خدا غافل شود ، او را به یاد خدا می اندازد.” و اگر خدا را به یاد آورد ، از این طریق به او کمک می کند.[۴]

بنابراین برای رهایی از جذابیت دوستی های دنیوی ، برای رهایی از دام دوستی های مادی ، فرار از اصحاب بد ، که وقت را هدر می دهند و زندگی و سرمایه های غارتگری را خراب می کنند ، باید از خدا بخواهیم که موفقیت داشته باشد.

شما باید یک شرکت را برای شرکت و شرکتی انتخاب کنید که زندگی او برای انسان آموزنده باشد ، گفتار او پر از توصیه است ، نگاه او آموزنده است ، نگاه او یادآور خداست ، شرکت او با او کمال انسان است ،

شریک زندگی شما ، از شما ، باید

برای افزودن “عقل” و “دین” به شما.

با او مهربان باشید و می توانید به او بگویید ، “باشه”.

ما این خدای متعال را می خواهیم و از شما کمک می خواهیم.

تو چراغ چشم فقرا و گریه مظلومان هستی.

امید قلبهای امید و نور چشمهای بیدار.

و آیا می توان خدا را شناخت و دوست داشت؟ و “عشق” بدون “دانش” چقدر مفید است؟

کاندیدای شما مانند شما باید فردی باشد

آزادی سمی از علت و درد است

منابع:
[۱] – تفسیر کاشف الاسر ، ص. 74
[۲] – نهج البلاغه ، خطبه 16 ، جز پرهیزگاران….
[۳] – معجزه مردم با قدرت به دست آوردن قرآن و معجزه از دست دادن پیروزی بر معنای نهج البلاغه ، حکمت 12.
[۴] بحار الانوار ، جلد 74 ، صفحه 164.
* استخراج شده از کتاب “سینا نیاض؛ شرح دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان” از نویسنده

دکمه بازگشت به بالا