اقتصادی

بومی‌سازی یک نانو ماده برای افزایش استحکام محصولات

شرکت دانش توانسته است با تولید و بومی سازی نانومواد قیمت این محصول را در کشور به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به گزارش ترندونی ، حسین امانی داز ، مدیرعامل شرکت دانشبانیان گفت: «محصول شرکت دانشبانیان یک نانومواد گرافن است. این محصول در ردیف مواد معدنی آلی قرار دارد. در گذشته این ماده با قیمت های بسیار بالایی تولید می شد اما در این شرکت توانستیم آن را بسیار ارزان تولید و به فروش برسانیم.

وی ادامه داد: این محصول در صنایع مختلف از جمله پلیمرها ، رنگ ها و رزین ها ، کامپوزیت ها ، سایر صنایع و محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. نانومواد گرافن می تواند مقاومت محصولات را افزایش داده و خواص مکانیکی آنها را افزایش دهد. علاوه بر این ، کاهش نفوذ پذیری و افزایش رسانایی گرمایی از دیگر خصوصیات این ماده است.

امانی دازاس ، در توضیح فعالیت های تحقیقاتی این شرکت افزود: در حال حاضر این محصول حدود 40-70٪ ارزان تر از محصول مشابه خارجی تولید می شود. متأسفانه تمام انرژی و حمایت های مالی ما صرف هزینه های تحقیق و تولید شده است و ما اخیراً تسهیلاتی برای تولید این محصول در مقیاس بزرگ صنعتی دریافت کرده ایم.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور ، وی همچنین گفت: توسعه بازار و افزایش فروش و تولید برای صادرات از دیگر برنامه های این شرکت است. با توجه به اینکه قیمت محصول ما بسیار کمتر از نمونه مشابه خارجی است و تفاوت معناداری در کیفیت بین این دو نوع محصول وجود ندارد ، استفاده از کالای وارداتی توسط مصرف کننده ایرانی کاملاً غیرموجه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا