اقتصادی

بفرمایید وارد کنید! – ترندونی

اتاق بازرگانی تهران می گوید وزارت صمت مجوز جدیدی را برای واردکنندگان صادر کرده است.

به گزارش ترندونی ، طبق اعلام اتاق بازرگانی تهران ، واردکنندگان فاقد تجربه در واردات این محصول از این پس می توانند در آستانه ارزش واردات در این زمینه را انجام دهند.

تاکنون واردکنندگانی که تجربه واردات محصول را نداشته اند قادر به ورود به این حوزه نبوده اند ، اما با مجوز جدید از وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) ، امکان واردات حداکثر 500000 دلار در سال وجود دارد. . بنابراین ، دستورالعمل قبلی که متوسط ​​آستانه ارزش واردات طی دو سال گذشته در سال جاری را تعیین می کند ، دیگر اعمال نخواهد شد.

طبق دستورالعمل های قبلی ، متوسط ​​ارزش واردات برای سال های 1397 و 1398 در سال 1399 تعیین شده است. همچنین برخی از کالاها توسط شرکت هایی که سابقه واردات خود را در سال های گذشته داشته اند ، مجاز به واردات بودند ، در حالی که سایر شرکت ها نمی توانند کالاها را با تعرفه جدید وارد کنند.

با تغییر دستور کار جدید ، دارندگان کارت ویزیت می توانند براساس فعالیت ثبت شده در کارت ویزیت خود و بدون نرخ واردات مطلوب در سال های 1397 و 1398 ، در سال های 1397 و 1398 تا 500000 دلار کالای جدید برای ارز وارد کنند.

اتاق بازرگانی تهران همچنین اعلام کرد که محدودیت واردات برای برخی کالاها از جمله کاغذ ، لاستیک ، مواد اولیه لوازم خانگی و قطعات خودرو که واردات آنها در سال های 1397 و 1398 محدود شده بود ، برداشته شده است.

به گزارش ترندونی ، دولت در سه سال گذشته از زمان اعمال تحریم های ایالات متحده محدودیت های جدیدی را برای واردات کالا به کشور اعمال کرده است.

طبق اعلام سازمان توسعه تجارت ، هم اکنون واردات حدود 2000 کالا در کشور ممنوع است و فقط کالاهای اساسی ، مواد اولیه و مواد مصرفی که در داخل کشور تولید نمی شود به کشور وارد می شود.

در سال های گذشته ، دولت ارز وارداتی برای کالاهای اساسی 4200 جلدی را نیز در نظر گرفته است که مشخص نیست در بررسی بودجه سال آینده چه اتفاقی می افتد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا