ورزش و تندرستی

با پول فروش سهام، برای پرسپولیس و استقلال ورزشگاه بسازید

در شرایطی که دولت قصد دارد سهم خود از “قرمز و آبی” را واگذار کند، می تواند برای مدت کوتاهی این دو باشگاه را به مالکان ورزشگاه اختصاصی تبدیل کند.

به گزارش ترندونی، سرانجام پس از 25 سال دولت گام های عملی برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برداشت و 10 درصد از سهام قرمز آبی ها را به فرابورس فروخت. بسیار مهم است که از آنجایی که این واگذاری با افزایش سرمایه و تصمیم دولت صورت گرفته است، مبلغ این فروش 10 درصدی که حدود 350 میلیارد تومان است به حساب قرمز واریز شود تا بتوانند بخشی از بدهی خود را پرداخت کنند. . .

این در حالی است که سازمان خصوصی سازی اعلام کرده است که تا شهریور 1401 سهم دیگری از سهام قرمز واگذار می شود و سهام دولت در این دو باشگاه به زیر 50 درصد می رسد، اما هنوز مشخص نیست که دولت قصد دارد بقیه سهام را به چه چیزی بفروشد. سهام در همین راستا محمد پولادگر معاون وزیر ورزش و جوانان رسما اعلام کرده است که مبلغ 1500 میلیارد تومان از محل فروش سهام به باشگاه های کمتر از 50 درصد به حساب باشگاه ها واریز می شود اما خبرنگار ترندونی در پی می آورد. – از قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی.

سال هاست که دو باشگاه پرطرفدار تهران ورزشگاه اختصاصی ندارند و سران این باشگاه ها بارها گفته اند که این باشگاه ها باید ورزشگاه اختصاصی داشته باشند. در سال های اخیر صحبت از ساخت استادیوم اختصاصی در پرسپولیس و استقلال رویایی به نظر می رسید، چرا که این باشگاه ها آنقدر بدهی انباشته کرده بودند و هزینه های عملیاتی زیادی را متحمل شده بودند که عملاً پولی برای ساخت این ورزشگاه باقی نمانده بود، اما اکنون به نظر می رسد که این ورزشگاه خصوصی است. استادیوم امکان پذیر است

دولت باید بقیه سهام خود را در باشگاه های استقلال و پرسپیس بفروشد که با یک حساب کاربری ساده مشخص می شود که اگر دولت 45 درصد دیگر از سهام خود را واگذار کند تا به زیر 50 درصد کاهش یابد، حدود 1400 میلیارد دلار خواهد بود. . این تبلیغات را به هر باشگاهی بفروشید. البته این مبلغ در واقع پول سهام دولت است که باید به حساب دولت واریز شود زیرا دولت در واقع سهام خود را به سهامدار جدید فروخته است اما تا اینجای کار می تواند قدمی برای کمک به این باشگاه ها بردارد.

تصور کنید اگر دولت مبلغ فوق را صرف ساخت یک ورزشگاه برای هر یک از این باشگاه‌ها کند و ورزشگاه‌ها را به صورت اقساطی به این باشگاه‌ها بفروشد، در واقع گام مهمی برای این دو باشگاه بزرگ است که برای خیلی‌ها ورزشگاه اختصاصی داشته باشند. سال ها و بنابراین به شدت جریان درآمد خود را تغییر داد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا