اقتصادی

با توجه به میزان آب استان، اولویت ما تامین آب شرب است

ترندونی/ خوزستان مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: با توجه به میزان آبی که داریم و برنامه ریزی هایی که انجام می دهیم اولویت ما آب شرب است و باید مراقب آن باشیم.

عباس صدریان فر امروز 10 اردیبهشت ماه در نشست مدیریت خشکسالی در اهواز گفت: ما معتقدیم هرچه در برخورد با مردم شفاف‌تر باشیم، حل مشکلات و جلب کمک مردم آسان‌تر می‌شود. “

وی افزود: تلاش می کنیم اتفاقات گذشته در حوزه آب در استان تکرار نشود و قطعاً به همه مسائل به صورت شفاف و عادلانه رسیدگی خواهد شد.

صدریان فر گفت: من می خواهم واقعیتی را بیان کنم و فکر می کنیم استان های شمالی پر آب هستند اما اینطور نیست، در آن مناطق هم تنش وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا این اتفاقات بگذرد و در سال های آینده با چنین مشکلاتی مواجه نشویم.

وی گفت: با توجه به میزان آبی که داریم و برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم اولویت ما آب شرب است و باید مراقب آن باشیم.

صدریان فر ادامه داد: حتی اگر بخشی از آن را به ماه های سال آینده اختصاص دهیم، اگر سال آینده که از پاییز شروع می شود شرایط نرمال بارندگی نداشته باشیم و مشکل داشته باشیم، ذخیره سازی خواهیم داشت که می توانیم داشته باشیم. . آن ماه. ”همچنین پوشش دهید.

وی افزود: تصمیم گیری در مورد آب در استان مستقل از شخص یا ارگان است و تصمیمات بخشی است و حداقل 20 دستگاه اجرایی در برنامه ریزی منابع و مصارف مشارکت دارند و تصمیم می گیرند در شورای کیفیت یا شورای کشاورزی.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: کرخه در حال حاضر روی شرب متمرکز است و فعلاً کشاورز باید یک پمپ زباله برای جمع آوری آب داشته باشد که به معنای از دست دادن آب در روستا یا از دست دادن آن است. از 10 تا 15 تعداد حیوانات زیاد است.

همچنین در این جلسه مرادی معاون دادستان اهواز وی گفت: مسئولان در حال حاضر تامین آب شرب و جلوگیری از خشک شدن نخل های پایین دست را در اولویت قرار داده اند.

وی افزود: هر جا مردم را درگیر کردیم همکاری خوبی بین مردم و مسئولان وجود داشت. در هر صورت اکثریت مردم خوزستان از راه کشاورزی امرار معاش می کنند.

مرادیس افزود: وقتی به کشاورز می گویند حق کشت ندارد باید طرح به کشاورز ارائه شود یا محصول عوض شود و از همه مهمتر اگر به کشاورز وعده جبران داده شود باید اجرا شود. “

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا