عمومی

بازگشت احتمالی شجاع چقدر آب می‌خورد؟

دو عامل باعث شد تا ما پرونده شجاع خلیل زاده و باشگاه پرسپولیس را دوباره باز کنیم. یکی بازگشت این بازیکن به پرسپولیس در فصل آینده که علی رغم رد شدن گاه و بیگاه باشگاه پرسپولیس ، توسط برخی رسانه ها به طرز عجیبی مطرح می شود و دیگری اینکه اداره حقوقی باشگاه پرسپولیس چند ماه پس از جدایی این بازیکن اعلام کرد. که می خواهد این پرونده را به فیفا و احتمالاً CAS ببرد.

به گزارش ترندونی ، روزنامه فرهیختگان در ادامه نوشت: با نگاهی به گوشه گوشه این پرونده با عوارض عجیبی روبرو می شویم که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

آیا فسخ صحیح بود یا خیر؟

یک سوال مهم که چندین ماه است به درستی پاسخ داده نشده این است که آیا خاتمه یک جانبه جسورانه خلیل زاده درست بود یا خیر؟ این باشگاه می گوید این درست نبود ، اما شجاع و وكیل وی می گویند كه این درست بود. اکنون تفاوتی وجود دارد ، آیا این خاتمه صحیح بود یا خیر؟ از آنجا که موضوع بازگشت این بازیکن به پرسپولیس مطرح شده است ، اکنون این مسئله باید به دقت بررسی شود. خلیل زاده به دلیل دریافت نکردن بخشی از درخواست خود ، حق فسخ قرارداد یک طرفه را داشت. اکنون مشخص شده است آنچه مرد شجاع انجام داد کاملاً درست و مطابق با قانون بود. مسئله اما این بود که این بازیکن ابتدا قرارداد را فسخ کرد و سپس با رسول پناه پشت میز مذاکره نشست و نکته جالب این است که او با او توافق کرد و قرارداد جدیدی امضا کرد! با این کار ، این مهلت 10 روزه پس از فسخ قرارداد را رعایت کرد. (طبق نامه ای که ظاهراً در 14 سپتامبر 1999 تحت شماره 1462 / P / 99 ثبت شده و به پرسپولیسی ها این امکان را داده است تا 11 سپتامبر 2009 پرداخت کنند و سرانجام قرارداد را در 5 اکتبر 2010 فسخ کنند.) او تأکید کرد که با شجاع خلیل زاده موافقت کرده است و البته با بیانیه ای که باشگاه در حمایت از شجاع و چراغ سبز رسول پناه داده بود. تمام این تلاش ها البته فقط به تقابل هواداران تیم و رسول پناه ختم شد! خلیل زاده بعداً اعلام كرد كه رسول پناه به او گفته است كه وقت مذاكره با این بازیکن را ندارد.

عجیب ترین چیز این است که در همان زمان که خلیل زاده با پرسپولیس مذاکره می کرد ، او همچنین با مسئولان تیم الریان که پیشنهاد آنها بسیار جدید و به اصطلاح داغ بود ، مذاکره می کرد و وقتی دید که می تواند قرارداد خوبی با در این باشگاه ، او موافقت کرد. و او قرارداد جدید خود با پرسپولیس را که ظاهراً به طور قانونی ثبت نشده بود ، نادیده گرفت و دستور داد قرارداد به طور رسمی فسخ شود. ما تأکید می کنیم که این باشگاه ادعا می کند شجاع خلیل زاده در پایان قراردادش با پرسپولیس به توافق رسیده است و این دلیل اصلی آزار و اذیت قرمزها در فدراسیون فوتبال و اکنون در مجامع بین المللی است.

400 هزار دلار از کف تخت جمشید پرید

مرد شجاع این کار را انجام داد تا به مهمترین قسمت شغل خود برسد. طبق قرارداد قبلی ، این بازیکن همچنان تحت پوشش قرارداد بود و برای ترک پرسپولیس و پیوستن به یک تیم خارجی مجبور به پرداخت 400000 دلار بود. برای از دست ندادن چنین پولی و کم نشدن رسید میلیون دلاری ، بهترین راه استفاده از حق فسخ قرارداد بود. به نظر می رسد ماجرا از این قرار باشد که شجاع طبق اعلام واحد حقوقی باشگاه در آن زمان مبلغ اصلی 2 میلیارد تومان قرارداد دریافت کرده و فقط پاداش وی و پیشنهادات پرسپولیس را خواسته است ، زیرا این اعداد نیز به موقع به بازیکن پرداخت نشده است ، شجاع می تواند یک طرفه قرارداد را فسخ کند. اما این داستان 400000 دلاری پرسپولیسی ها را متعجب کرد.

پیشنهاد مدیریت کاهش زمان و هزینه های ارز

این باشگاه با هدایت جعفر سمیعی تصمیم گرفت شکایت در مورد شجاع خلیل زاده را با جدیت بیشتری قبول کند تا به هواداران آزرده این باشگاه اطمینان خاطر دهد و از نقض حقوق باشگاه پرسپولیس در این پرونده جلوگیری کند. در ابتدا ، سمیعی ، وکیل باشگاه حقوقی ، پیشنهادی را برای رسیدگی به این موضوع توسط فدراسیون فوتبال ایران ارائه داد. دلیل این پیشنهاد این بود که دادرسی قبل از FIFA و CAS وقت گیر و باارزش بود. پیشنهاد اصلی بررسی موضوع در فدراسیون فوتبال بود و پس از دریافت مصوبه ای به سود پرسپولیس ، ابتدا مذاکرات با شجاع و باشگاه الریان آغاز شد تا در صورت توافق صحیح ، شجاع مشکلی نداشته باشد. شرایط و باشگاه از الریان غرامت دریافت خواهد کرد. از این راه ببند با این حال ، دلایل دیگری نیز برای این وجود داشت. این باشگاه دوست نداشت در مورد دفاعیات وکیل شجاع و اسنادی که وی در دادگاه داخلی در دادگاه داخلی ارائه داده است ، چیزی بشنود. علاوه بر این ، این س wasال در نظر گرفته شده بود که بازیکنان پرسپولیس بتوانند زمان کافی برای دانستن تاریخ دقیق ویزای قطر را برای آن بازیکن در نظر بگیرند. این تاریخ همچنین ممکن است به قرمزهای پایتخت کمک کرده باشد تا زمان مذاکرات جسورانه با الریان را ارزیابی کنند. البته همه این الزامات همانطور که باشگاه می خواست برآورده نشد.

مرحله عجیب کمیته وضعیت و استیناف

پرسپولیسی ها هنوز در فکر این هستند که چرا کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال چند ماه بعد اعلام کرد که صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد! حتی پرسپولیسی ها نمی دانند که علی رغم اعلام صلاحیت کمیته وضعیت بازیکنان در این پرونده ، کمیته استیناف پس از مدتی رسماً به باشگاه پرسپولیس اطلاع نداد و باشگاه از طریق اخبار رسانه ها از تصمیم گیری مطلع شد. هنوز مشخص نیست که چرا کمیته وضعیت بازیکنان در این پرونده سرانجام چند ماه پس از پایان فصل جاری لیگ قطر پرسپولیس را محکوم کرد و باشگاه پرسپولیس را مجبور کرد که به طرح شکایت به فیفا و CAS بپردازد. جالب اینجاست که شایعاتی در این مورد در بین هواداران پرسپولیس به گوش رسیده است که البته نه قابل اعتماد است و نه اثبات شده. اینکه شجاع و به ویژه وکیلش رابطه خوبی با کمیته تعیین وضعیت دارند و با استفاده از این رابطه می توانستند ماه ها سکوت کنند!

سفر گران است

اگر شجاع در پایان فصل به پرسپولیس برگردد و فکر می کنیم او از جیب رضایت خود را به الریان پرداخت می کند و مسئولان این باشگاه را برای جدایی وی متقاعد می کند ، باید بگوییم این دیدار برای پرسپولیس بسیار گران بود. به استثنای 400000 دلاری که اگر از دست می دادیم می توانست پرسپولیس را برای انتقال دستی بگیرد ، باید با این واقعیت روبرو شویم که پرسپولیس بدهی قبلی خود را به این بازیکن و قرارداد جدید با پرسپولیس دارد و البته هزینه های ارزی که اکنون باید داشته باشد. پرداخت فیفا و CAS. مطمئناً تا آنجا که از نظر اقتصادی متضرر خواهد شد تعداد کمی نیست. به نظر شما میزان این ضررها کم است؟ آیا باید این ضرر را در کنار تمام خسارات مالی که مدیریت باشگاه در طول سالها به دلیل وام های گرفته شده ، اضافه پرداختی ها مانند برانکو و کالدرون و بازیکنان خارجی و … متحمل شده است ، منتفی دانست؟ بگذارید بگوییم شجاع ، وقتی ظاهراً با پرسپولیس و الریان مذاکره کرد ، از پرسپولیس قرارداد 4 میلیارد ساله خواست و حتی به او اجازه داد قراردادش را افزایش دهد. قرارداد جدید چقدر می تواند کمتر باشد؟

و توضیح اساسی!

همه اینها را می خوانید ، اما یادآوری می کنیم که مسئولان باشگاه پرسپولیس بارها تأکید کرده اند که شجاع خلیل زاده با الریان قرارداد دارد و از آنجا که وی با این بازیکن در دادگستری است ، آنها پیشنهاد جذب او را نداده اند. ما این را دو بار در “روشنفکران” منعکس کرده ایم. با اعلام خبر بازگشت قاطعانه شجاع به پرسپولیس ، این سوالی است که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ، سخنگو و البته رئیس روابط عمومی به آن پاسخ می دهند. در عین حال ، ما به افراد درگیر در این پرونده حق می دهیم توضیحات خود را در این مورد ارائه دهند و اصل ماجرا را توضیح دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا