ایا ازمون GRE سخت است ؟

دانشگاه های آمریکا و بسیاری از دانشگاه های معتبر دیگر کشورها (عمدتا دپارتمان های ریاضی کانادا و ترکیه) از این آزمون به عنوان معیاری برای درخواست پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و بالاتر استفاده می کنند.

GRE مخفف Graduate Record Examinations است. در واقع این آزمون آزمونی برای قبولی در دبیرستان است و در بسیاری از دانشگاه ها به ویژه آمریکا آزمون جی آر ای یکی از مهم ترین معیارهای ارزیابی و انتخاب دانش آموزان است.

بنابراین اگر قصد ادامه تحصیل در آمریکا و کانادا را دارید این آزمون را جدی بگیرید.

این آزمون به دو صورت «پایه کاغذی» و «پایه کامپیوتری» برگزار می‌شود که در مقاطع مختلف در ایران نیز برگزار می‌شود و پاسخ دو بخش از سه بخش بلافاصله پس از آزمون روی صفحه نمایش داده می‌شود. به نظر می رسد.

تایپ شیت سه بار در سال، یک بار در مهر، یک بار در آبان و یک بار در بهمن برگزار می شود. تعداد شرکت کنندگان در این آزمون محدودیتی ندارد و ثبت نام در این آزمون از طریق سایت بنیاد ETS امکان پذیر است.

نمرات این آزمون تقریباً 45 روز پس از برگزاری آزمون آماده می شود و لازم به ذکر است که ارسال نمرات حداکثر تا 4 دانشگاه رایگان است.

نوع عمومی آزمون GRE “GRE General” دارای سه بخش است:

1. کمی (ریاضی)

2. داوطلبانه

3. نگارش تحلیلی (قسمت نوشتاری)

قسمت ریاضی این آزمون بسیار آسان است و چیزی جز کتاب های درسی دبیرستان نیست. شاید یک دانش آموز کلاس سوم خوب بتواند به راحتی به سوالات او پاسخ دهد. امتیاز این بخش 800 است (نسخه جدید 170) که معمولا اکثر افرادی که در این آزمون شرکت می کنند، دقت و سرعت حرکت بالا کسب می کنند.

توصیه هایی برای کسانی که به دنبال کمک هزینه هستند:

نمره زیر 170 نشان می دهد که شما خیلی مراقب نیستید. بنابراین مطالعه این بخش حتما توصیه می شود. چند دوره امتحانی قبلی را حتما تست کنید تا با نوع سوالات آشنا شوید و از تعداد اشتباهات و سرعت قبولی در آزمون بکاهید.

علاوه بر این، در بسیاری از دانشگاه هایی که نمره GRE مهم است، حد نصاب نمره ای مانند 1100، 1200، 1250 و مثلاً 1350 برای نمره کل ریاضی و واژگان تعیین می شود. پس سعی کنید قسمت ریاضی را از دست ندهید. البته با تغییرات اعمال شده در آزمون GRE از آگوست 2011، مبنای امتیازدهی نیز تغییر کرده است و استاندارد جدید نمرات بین 130 تا 170 است اما همچنان نمرات در کارنامه به عنوان معیارهای قدیمی و معیارهای جدید درج شده است. .

گروه ریاضی \”کمی\”:

سوالات مرتبط با آزمون جدید 2 مجموعه 25 سوالی است که در 35 دقیقه پاسخ داده می شود.

بخش کلامی:

درک واژگان شامل 2 مجموعه 20 سوالی است که در عرض 30 دقیقه پاسخ داده می شود. امتیاز این قسمت بین 130-170 محاسبه می شود.

بخش «نوشتن تحلیلی»:

بخش نگارش تحلیلی شامل نوشتن 2 مقاله است که هر یک 30 دقیقه است. امتیاز این بخش از 6 محاسبه می شود.

نکته بسیار مهم:

دوستان در کل نوشتن یک انشا خوب نیاز به کلمات زیادی دارد و در تافل بهتر است تا حد امکان موضوع را تحلیل کنید و به دلایل مختلف نظر خود را ثابت کنید. به عنوان مثال، اگر در امتحان تافل ثابت کنید که سیگار مشکلی ندارد، نمره می گیرید. اما آنالیز صحیح در این آزمون بسیار مهم است و باید موضوع را به طور کامل تحلیل کنید. در غیر این صورت نمی توانید بیشتر از 3.5 بگیرید. باز هم این بخش برای داوطلبان بورسیه دکتری توصیه می شود. کسانی که در این آزمون همراه با آزمون تافل یا آیلتس شرکت می کنند و زمان مناسبی دارند می توانند در قسمت رایتینگ GRE و قسمت خالی و ریدینگ شفاهی سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند.

در امتحان بعد از قسمت کتبی سوالات ریاضی و لغات در دفترچه ها آورده می شود که در وسط یکسان است. (یعنی قسمت اول کلمات و سپس ریاضیات و دوباره قسمت سوم کلمات و قسمت آخر ریاضیات است).

با توجه به قوانین آزمون تعیین شده توسط ETS، هر بخش باید در محدوده زمانی قانونی تکمیل شود و نمی تواند به عقب یا جلو برود. اگرچه این قانون در ایران کم و بیش در حوزه های امتحانی اجرا می شود، اما در برخی حوزه های امتحانی ناظران سخت گیری کمتری دارند. به خاطر داشته باشید که هرگز نباید تقلب کنید یا قانون را زیر پا بگذارید. برای شرکت در آزمون تافل و آزمون GRE با ما تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا