تعمیر جاروبرقی – تعمیر اتو
جارو برقی برای جمع آوری زباله و نظافت محیط بکار می رود که با شکل های مختلف تولید و به بازار مصرف ارایه می گردد. این وسیله از نظر ساختمان به دو قسمت ﮐلی تقسیم می شود که عبارتند از: اجزای کلی، مهم ترین قسمت های جارو برقی را آن تشکیل می دهد که از نوع خوب است.
مدار های الکتریکی و الکترونیکی در جارو برقی ها ساده ترین نوع مدارالکتریکی جارو برقی کلید معموﻻ دو حالت روشن و خاموش و همچنین ﻻمپ در بعضی موارد می باشد. کلیدها از نوع فشاری بوده و سر راه فاز یا نول اصلی مدار قرار می گیرند. ﻻمپ خبر در اﮐثر جارو ها با اتصال ﮐابل به پریز برق روشن می شود. و بیانگر آمادگی دستگاه جهت آغاز به ﮐار است. در ادامه در مورد تعمیر جاروبرقی سامسونگ در اصفهان خواهیم گفت.
ساختمان ها و اجزا تشکیل دهنده جارو برقی: در بعضی از جارو برقی ها، علاوه بر ﮐلید اصلی روی بدنه، ﮐلید دیگری نیز بر روی لوله مکنده وجود دارد. که عمل روشن و خاموش نمودن دستگاه را از همان نقطه میسر می سازد. جارو های مذﮐور در واقع مجهز به ترانس ایزوله هستند. ترانس مغناطیسی است که از سیم پیچ با اهم باﻻ به منظور ایجاد میدان مغناطیسی جهت جذب اهرم کلید استفاده می کند. علاوه بر اهرم از فلزی و ﮐلید متصل به اهرم تشکیل شده است.
با وصل ﮐلید روی دسته جارو بسته شده و از آن جریان می گذرد. عبور جریان در مدار میدان مغناطیسی ﻻزم جهت جذب اهرم را فراهم می آورد. کلید ترانس ایزوله، تیغه های قوی جهت عبور فاز اصلی مدار را داراست. از هر گاه کلید روی لوله مکنه به حالت قطع در آید. مغناطیس قطع شده و فشار یک فنر، ﮐلید را به حالت باز در خواهد آورد و موتور خاموش می شود. استفاده از ترانس ایزوله دو حسن را در بر خواهد داشت. مجموعه اطمینان سرویس دارای و می باشد که می توانید لوازم خانگی خود را برای تعمیرات به مجموعه اطمینان سرویس بسپارید با ما در ارتباط باشید.
عیب یابی و تعمیر جارو برقی:
اوﻻ از آنجا که اهم سیم پیچ باﻻست، ولتاژ موجود روی ﮐلید تعبیه شده در لوله مکنده بسیار پایین است. و احتمال برق گرفتگی در حال ﮐار با جارو برقی شدیدا کاهش می یابد. ثانیا پایین بودن ولتاژ کلید این امکان را بوجود می آورد که از سیم های نازک تری برای ایجاد ارتباط استفاده شود. اگر ولتاژ ها به این حد پایین نبود، اجبارا خطر سیم رابط افزایش می یافت. همچنین عبور سیم رابط با قطر باﻻ از جداره های لوله خرطومی جارو، از انعطاف آن می کاست. و در آن حالت ﮐار با لوله مکنده قدری مشکل می شد. جارو برقی روشن نمی شود، پریز برق ندارد، جهت رویت برق پریز، بهترین روش استفاده از جارو برقی است. رنج را بر رفع ولت قرار دهید. سپس برق پریز را اندازه گیری نمایید.
تعمیر اتو
اتو یا همان اطو واژه ایست که برخی ریشه آن را برگرفته از زبان روسی و برخی طبق اظهارات فارسی می دانند. بی شک این ابزار امروزه به ابزاری مهم و کاربردی در زندگی ما بدل شده است. اگر مشکل از پریز است آن را 250روی رفع نمایید جارو روشن نمی شود. دوشاخه جارو و یا سیم رابط معیوب بدنه جارو را باز کنید. برای این آزمایش می بایست دوشاخه را وارد پریز کنید. دستگاه دارای برق است پس بسیار دقت نمایید. از خدمات تخصصی مجموعه اطمینان سرویس با استفاده از بهترین قعطات موجود در بازار می باشد. با ما در تماس باشید.
زیرا اطو کشی البسه علاوه بر اینکه باعث زیبایی دوخت و دوز و لباس ها میگردد به دلیل گرمای حاصل از اتو سبب از بین رفتن میکروب های موجود در بافت پارچه می شود. این خود از لحاظ بهداشتی بسیار حایز اهمیت است. در زمانی نه چندان دور از اطوی زغالی استفاده میشد. ولی با توجه به ایجاد گاز سمی از این اتو و رشد و پیشرفت صنعت برق، اتوی زغالی کنار گذاشته شد. و امروزه جای آن را اطوی برقی گرفت. تعمیر جاروبرقی – تعمیر اتو و از نمایندگی هایی است که مجموعه اطیمنان سرویس تعمیرات و خدمات دهی این برندها را نیز انجام می دهد با ما در تماس باشید.
مجموعه اطمینان سرویس با سابقه و فعالیت فراوان در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی و… دارای مجوز از سوی اتحادیه و دارای متخصص تعمیرکار ماشین لباسشویی در تهران و سایر نمایندگی های معتبر و تکنسین های فنی و متعهد مفتخر است که انواع ماشین های لباسشویی را با گارنتی سرویس خدمات تعمیر و سرویس نماید. مختصری در باره قطعات تشکیل دهنده جاروبرقی و کاربردهای آنها: معمولا بدنه جاروبرقی ها از جنس پلاستیک ساخته میشود ولی گاها جاروبرقی های سطلی با جنس فلز نیز ساخته میشوند.
بدنه جاروبرقی تاثیر بسیاری در قدرت مکش موتور و همچنین ایجاد صدای موتور دارد.بدنه های بی کیفیت باعث هدر رفتن مکش ایجاد شده توسط موتور و همچنین باعث افزایش صدای موتور و ایجاد صدای زیاد در هنگام استفاده از جاروبرقی میشوند. البته ذکر این نکته نیز ضروری هست که صدای زیاد موتور میتواند ناشی از خراب بودن بلبرینگ های موتور جاروبرقی باشد. هرگونه شکستگی در مخزن زباله جاروبرقی میتوان باعث هدر رفتن مکش موتور و درنتیجه کاهش کارایی و مکش جاروبرقی شود. موتور یکی از اصلی ترین و میتوان گفت مهترین قسمت یک جاروبرقی است.
موتور از قسمت های مختلفی تشکیل میشود که اختصارا به توضیح هریک از قسمت ها میپردازیم: آرمیچر قسمت گردنده موتور جاروبرقی است که در وات های مختلف با سرعت های متفاوتی گردش میکند. معمولا تعداد دورهای آرمیچر بین 25000 تا 50000 دور در دقیقه است. آرمیچر دارای قسمت های مختلفی از جمله بلبرینگ ها, کلکتور, محور و تیغه های روتور است که سیم پیچی روتور نیز مابین این تیغه ها قرار میگیرد. از جمله قسمت هایی که بیشتر در موتور های جاروبرقی آسیب میبیند بلبرینگ های روتور است.علت این اتفاق علاوه بر
سرعت بسیار بالای گردش, وجود گرد غبار و رطوبت در محیط موتور است .برای افزایش طول عمر بلبرینگ ها علاوه بر مدیریت در زمان مصرف متداوم جاروبرقی که نباید بیش تر از 10 دقیقه باشد استفاده از فیلتر مناسب و پاکت های یکبار مصرف نیز توصیه میشود. تعویض بلبرینگ های جاروبرقی کاریست سخت و نیاز به ابزار آلات مناسب و دانش کافی است. توصیه میشود در صورت نداشتن اطلاعات کافی و ابزار آلات مناسب نسبت به تعویض بلبرینگ های موتور اقدام نفرمایید چرا که کوچکترین اشتباه سبب آسیب دیدگی سیم پیچی های موتور شده و نیاز به تعویض موتور خواهید داشت.
- جاروبک ها و نگهدارنده جاروبک ها(زغال ها)
زغال های موتور از قسمت های انتقال دهنده انرژی الکتریکی به کلکتور آرمیچر میباشند. جنس زغال ها از گرافیت است.مرغوبیت زغال در جاروبرقی از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا اگر زغال ها از جنس نا مرغوبی انتخاب شوند سبب ایجاد جرقه در موتور در قسمت متصل به کلکتور میشوند که این عامل بار اضافی زیادی را به موتور منتقل میکند واین بار زیاد سبب سوختن سیم پیچی موتور خواهد شد.بعلاوه نا مرغوب بودن زغال ها سبب ایجاد خردگی در کلکتور خواهند شد .
که این عامل نیز بعد از مدتی سبب از بین رفتن کلکتور شده و معمولا چون کلکتور به تنهایی قابل تعویض نیست یا باید سیم پیچی آرمیچر تجدید شود یا موتور تعویض شود. مرغوبترین نوع زغال ,زغالی هست که کمترین ایجاد جرقه و کمترین خردگی را در کلکتور بوجود آورد.یا به عبارت دیگر زغال خود خرده شده و کوتاه تر شود ولی خردگی در کلکتور بوجود نیاورد. تعویض زغال های جاروبرقی کار نسبتا راحتی است.کافیست زغال مناسب با موتور خود تهیه کنید و سپس زغال های کهنه را از محل خود خارج و زغال های جدید را پس از لحیم کاری به جاروبک ها در محل خود قرار دهید.
- پروانه ثابت و پروانه متحرک
در موتور جاروبرقی دو نوع پروانه مورد استفاده قرار میگیرد یکی پروانه ثابت و دیگری پروانه متحرک. پروانه متحرک,پروانه متصل به محور روتور است که وظیفه مکش در موتور جاروبرقی را بر عهده دارد و معولا جهت سبک بودن و مقاومت در برابر رطوبت از جنس آلومینیوم ساخته میشوند. پروانه ثابت نیز وظیفه هدایت هوای مکیده شده توسط پروانه متحرک به بیرون از موتور را دارد. پروانه ثابت معمولا از جنس پلاستیک ساخته شده و در پشت پروانه متحرک و بر روی بدنه اصلی موتور نصب میشود. بالشتکها شامل دو دسته سیم پیچی در موتور جاروبرقی میباشند.این سیم پیچی ها بر روی تیغه های فلزی که توسط عایق مناسب
محافظت شده اند نسب میشوند.و در داخل بدنه موتور قرار میگیرند. روتور نیز در وسط این بالشتک ها قرار میگیرد. جنس سیم پیچی بالشتک ها معمولا از مس است ولی جدیدا بعضی کارخانه ها جهت کاهش هزینه های تولید مبادرت به استفاده از آلومینیوم در سیم پیچی بالشتک ها میکنند. بدنه موتور معمولا از جنس آهن ساخته میشود ولی گاها از پلاستیک) باکالیت( نیز در ساخت موتور ها استفاده میشود. بدنه موتور وظیفه نگهداری تمام اجزا موتور کنار یکدیگر را بر عهده دارد.از جمله نگهداری بلبرینگ های روتور و بالشتک ها.
- مدار یا دیمر جاروبرقی و کلید اصلی
مدار یا دیمر جاروبرقی وظیفه کاهش سرعت موتور یا به عبارت دیگر تنظیم سرعت موتور و در نتیجه تنظیم مکش جاروبرقی را برعهده دارد. از دیگر کاربردهای مدار, سیستم حفاظت موتور و سیستم هشدار دهنده پر بودن پاکت جاروبرقی است. دیمر ها گاهی با چندین دکمه و گاهی به صورت حرکت ریلی یک دکمه سرعت موتور را تنظیم میکنند. کلید اصلی جاروبرقی که وظیفه روشن و خاموش کردن جاروبرقی را بر عهده دارد و یا روی بورد اصلی نصب میشود یا به به وسیله سیم کشی به بورد اصلی متصل میشود. خرطومی جاروبرقی و متعلقات مکش نیز از قسمت های بسیار مهم جاروبرقی است چرا که نقش مهمی در مکش جاروبرقی دارند. به تور کلی خرطومی های جاروبرقی در چهار سایز دسته بندی میشوند که عبارتند از:
- سایز 32 که معمولا در جاروبرقی های قدیمی مورد استفاده قرار میگرفت.
- سایز 34 که یکی از سایز های متداول در جاروبرقی های امروزی است.
- سایز 36 نیز یکی از سایز های متداول در جاروبرقی های امروزی است.
- سایز 38 نیز بیشتر در جاروبرقی های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد.
خرطومی یا شیلنگ جاروبرقی از جنس پلیمر مرغوب ساخته میشود و باید دارای انعطاف و مقاومت کششی بالایی باشد. و اما متعلقات مکش شامل موارد زیر است: برس قطعه درگیر با زمین است در واقع برس با مکش جاروبرقی کثیفی های روی زمین را با پرزهای خود پاک کرده و با داخل خرطومی و در نهایت داخل پاکت جاروبرقی هدایت میکند. برس ها انواع گوناگونی دارند که هم از لحاظ کاربرد و هم از لحاظ کیفیت به دسته های مختلفی تقسیم بندی میشوند.