عمومیکسب و کار ایرانی برتر

انواع ترانسمیتر فشار

فرستنده فشار برای بهبود عملکرد سیستم های صنعتی و جلوگیری از وقفه در فرآیندها طراحی و ساخته شده است. به سیگنال های با کیفیتی تبدیل می شود که می تواند در فواصل طولانی برای پردازش بیشتر و استفاده در برنامه های مختلف ارسال شود. کلمه «فرستنده» در لغت به معنای فرستنده است. هدف مبدل های فشار اندازه گیری مقادیر فیزیکی مربوط به فشار است. فرستنده ها می توانند از مشکلاتی مانند افت جریان، افزایش ارتعاش، کاویتاسیون، خرابی مکانیکی، آلودگی صوتی، بهینه سازی فشار سیستم و سایش قطعات جلوگیری کنند. وجود فرستنده باعث می شود تجهیزات مربوط به فشار بهتر کار کنند و عملکرد آن آسیب نبیند. مبدل‌ها بر اساس مقدار اندازه‌گیری شده به عنوان مبدل‌های سطح، مبدل‌های جریان، مبدل‌های فشار، مبدل‌های دما، مبدل‌های موقعیت، مبدل‌های سرعت، مبدل‌های pH و غیره طبقه‌بندی می‌شوند. به انواع تقسیم می شود.

انواع مبدل فشار

ترانسمیترهای فشار الکترونیکی

ترانسمیترهای فشار پنوماتیک

ترانسمیترهای فشار سنج

ترانسمیتر فشار مطلق

ترانسمیترهای فشار دیفرانسیل

ترانسمیترهای فشار الکترونیکی

این به اپراتورها کمک می کند تا کارایی فرآیند انتقال فشار الکترونیکی را بهبود بخشند.

این به گونه ای طراحی شده است که شامل سنسورهای پیزومقاومتی برای کمک به جبران فشار استاتیک می شود. فرستنده ها با پروتکل های Foundation Fieldbus و HART® نیز در دسترس هستند. این به آنها اجازه می دهد تا اپراتورها را از خرابی ها یا خرابی های احتمالی مطلع کنند.

ترانسمیترهای فشار پنوماتیک

برای اندازه گیری فشار دیفرانسیل از سنسورهای فشار پنوماتیک استفاده می شود. آنها با سلول های d/p طراحی شده اند که فشار را اندازه گیری می کنند و یک سیگنال خروجی متناسب را ارائه می دهند. مبدل های فشار پنوماتیک بین 0 تا 210 کیلو پاسکال است.

فشار سنج

از ترانسمیترهای فشار سنج برای اندازه گیری فشار گیج استفاده می شود که هشت برابر سریعتر از ترانسمیترهای فشار معمولی است. ترانسمیترهای فشار گیج می توانند فشار را از 0.3 تا 10000 psi اندازه گیری کنند. این فرستنده ها را می توان با پروتکل های HART، Profibus PA و Foundation Fieldbus عرضه کرد. آنها عملکرد پایداری بین دو تا پنج سال ارائه می دهند.

انتقال دهنده های مشروب مطلق

فرستنده های فشار مطلق محدوده اندازه گیری بسیار وسیعی از 0.07 تا 200 کیلو پاسکال و از 0 تا 10000 psi دارند. این فرستنده ها سیگنال های خروجی پنوماتیک را پس از اندازه گیری فشار کامل ارائه می دهند. ترانسمیترهای فشار کامل در انواع پیکربندی مواد مانند فولاد ضد زنگ 316L، آلیاژ C-276 و مواد مرطوب Hastelloy موجود هستند.

انتقال فشار دیفرانسیل

این فرستنده ها می توانند محدوده کالیبره شده ای از 0.5 در H2O تا 2000 psi (1.2 میلی بار تا 276 بار) داشته باشند. آنها را می توان با پروتکل های HART و Foundation Fieldbus ارائه کرد. طراحی های فلاش به فرستنده ها اجازه می دهد تا با انواع مختلفی از منیفولدها، اولیه و مهر و موم دیافراگم یکپارچه شوند.

کاربرد ترانسمیترهای فشار

ترانسمیترهای فشار در هر صنعتی که نیاز به اندازه گیری و کنترل فشار سیال دارد استفاده می شود. صنایعی که نیاز به دستگاه های انتقال فشار دارند عبارتند از مواد غذایی، نفت و گاز، پتروشیمی، پالایشگاه ها، تولید مواد شیمیایی، داروسازی، کاغذ سازی، تاسیسات بهداشتی، نیروگاه ها، تاسیسات برودتی و غیره.

اجزای دقت فرستنده فشار

دقت را یادداشت کنید

اغلب عدد “حداکثر” به وضوح خارج از دفترچه راهنما یا در یک وب سایت خاص نمایش داده می شود. این اعداد را ممکن است «یکپارچگی» یا چیزی شبیه به آن نام ببرند که شامل بخش‌هایی از حقیقت است، نه همه بخش‌ها. به عنوان مثال، فقط شامل خطی بودن، پسماند و تکرار می شود.

این “بهترین تناسب” شامل تمام اجزای دقیق مربوطه نمی شود که باید در نظر گرفته شوند (محل نصب، دمای محیط و غیره). بنابراین، فکر نکنید که این مشخصات همان چیزی است که می توانید از یک ترانسمیتر فشار هنگام قرار دادن آن در سیستم خود انتظار داشته باشید.

این “بهترین دقت” ممکن است در 0.04٪ یا حتی 0.025٪ از دقیق ترین فرستنده فشار باشد.

دکمه بازگشت به بالا