عمومیکسب و کار ایرانی برتر

راهنمای قهوه ساز دلونگی

طرز کار قهوه ساز دلونگی را یاد بگیرید و خود را مهمان یک فنجان قهوه خوش عطر و طعم کنید. راستش را بخواهید خیلی از ما صبح‌ها تا یک فنجان قهوه خوش عطر و طعم ننوشیم، حالمان خوب نمی‌شود. انگار انرژی ما از قهوه به‌دست می‌آید. روش‌های زیادی برای تهیۀ قهوه وجود دارند؛ اما بدون شک استفاده از دستگاه‌های قهوه‌ساز کار را برای ما راحت‌تر کرده‌اند. یکی از برندهای موفق در زمینۀ تولید دستگاه و تجهیزات قهوه دلونگی است. این برند دستگاه‌های مختلفی را با کاربردهای متنوع طراحی و تولید کرده است تا هر فرد با در نظر گرفتن بودجه و نیاز خود از بین گزینه‌های مختلف انتخاب کند. طرز کار قهوه ساز دلونگی در مدل‌های مختلف تفاوت جزئی با همدیگر دارند؛ اما با کار کردن میتوانید لم آن را به دست آورید. با همراه باشید.

هنگامی که زمان انتخاب دستگاه قهوه جوش یا قهوه ساز خانگی می‌رسد مدام در حال جستجو در اینترنت یا پرسش از فروشندگان هستیم که کدام برند می‌تواند گزینۀ بهتری باشد. مدتی است که دلونگی با ارائه محصولات مقرون به‌صرفه و کیفیت بالا توانسته محبوبیت مناسبی را در بین مشتریان و مخاطبان به دست آورد. یک شرکت بزرگ ایتالیایی است که بیش از یک قرن پیش فعالیت خود را در زمینۀ تولید دستگاه های قهوه جوش آغاز کرد. این برند سهم بزرگی از دستگاه‌های موجود در بازار را به خود اختصاص می‌دهد. آنچه که در کنار کیفیت و قیمت مقرون به صرفه آن را نسبت به محصولات دیگر متمایز کرده استفاده از فولاد ضد زنگ و طراحی زیبا در محصولات است. در ادامه طرز استفاده از دستگاه قهوه ساز delonghi را با همدیگر را مرور می‌کنیم.

طرز کار با قهوه ساز delonghi اتوماتیک

راستش را بخواهید ما آدم‌ها خواه یا ناخواه دچار خطاهای انسانی می‌شویم و ممکن است روند کارهایمان با مشکل روبه‌رو شود. دقیقاً همین جاست که دستگاه‌ها و ابزارهای اتوماتیک به کمک ما می‌آیند تا هماهنگ بهتری بین هدف و روند کار داشته باشند. دستگاه‌های اتوماتیک با فناوری‌های به کار برده شده در آن‌ها، نشان می‌دهند که به افراد کمک می‌کنند تا شروع بهتری را تجربه کنند.

طرز کار با قهوه ساز delonghi بسیار راحت است. این دستگاه به خاطر دارا بودن یک پمپ قدرتمند با فشار معادل ۱۵ تا ۱۹ بار به شما کمک می‌کند تا یک اسپرسو تهیه کنید. یادتان باشد که فقط دستگاه‌های برند دلونگی مخزن‌های دوگانه بخار را ارائه می دهند تا با ترکیب همزمان شیر و طعم تعمیر ایده آلی را ایجاد کنند. دستگاه اسپرسو ساز اتوماتیک دلونگی درست یک ثانیه بعد از روشن کردن آن آسیاب دانه‌ها را شروع کرده و قهوه مورد نیاز را تولید میکند. بارها برای ما پیش آمده است که به‌خاطر کثیف شدن دستگاه قصد شستشوی آن را بکنیم. در این صورت دستگاه‌هایی که قابلیت جابجایی راحت دارند به کمک ما می‌آیند.

راه اندازی و نحوه کار با قهوه ساز delonghi

مواردی که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم یک قاعدۀ کلی برای طرز کار قهوه ساز دلونگی 421 است. در مرحلۀ اول باید مخزن پشت دستگاه را پر کنید؛ اما یادتان باشد که برای جلوگیری از زنگ زدن تجهیزات داخل دستگاه باید از آب تصفیه شده استفاده کنید. در هنگام راه اندازی لازم نیست قسمت مخزن اسپرسو را پر کنید. این قسمت را بدون قهوه در جای خود فیکس کنید. نشانگر بخار را چرخانده و روی علامت 0 قرار دهید. بعد از این مراحل دستگاه قهوه ساز را روشن کنید. چراغ‌های دستگاه شروع به چشمک زدن خواهند کرد.

بعد از اینکه چراغ‌های دستگاه از حالت چشمک زدن خارج شدن و نور ثابت از آ‌ن‌ها به چشم می‌آید لیوان را زیر قسمت خروجی آب قرار دهید. با خارج شدن این آب از داخل دستگاه تجهیزات موجود داخل آن تمیز می‌شود. پس آماده تهیۀ لذیذترین قهوه خواهید شد. برای یاد گرفتن طرز کار قهوه ساز دلونگی از دفترچه راهنمای آن استفاده کنید. این دفترچه با اطلاعاتی که در داخل آن موجود است به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاه نحوۀ کار با آن را یاد بگیرید. در این دفترچه اطلاعاتی در مورد طرز تهیه کاپوچینو، اسپرسو و نکات ایمنی گفته شده تا بعد از خرید این دستگاه از امکانات موجود در آن استفاده کنید.

نکات ایمنی در طرز کار با قهوه ساز delonghi

همانطور که در قسمت‌های بالا هم گفتیم دلونگی یکی از شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان است که دستگاه‌های تولید قهوه را طراحی می‌کند. قیمت دستگاه‌های دلونگی در مقایسه با سایر برندها کمی بالاتر است و باید برای حفظ کیفیت آن نکاتی را در نظر بگیریم. ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که برای افزایش طول عمر دستگاه اسپرسو ساز دلونگی و پایین آوردن احتمال خرابی آن چه کنیم؟ کافی از مواردی که در زیر به آ‌ن‌ها اشاره خواهیم کرد را انجام دهید:

  • خاموش کردن دستگاه را بعد از استفاده فراموش نکنید.
  • قبل از خاموش کردن دستگاه چند لحظه فرصت دهید تا قهوه‌های موجود در داخل آن خارج شود و باعث انسداد لوله‌های اصلی نشود.
  • آب تصفیه شده را جایگزین آب معمولی کنید تا از ایجاد جرم در داخل آن جلوگیری کنید.
  • در برخی از اوقات نوسانات برق ممکن است باعث خرابی دستگاه شود و به همین دلیل باید از محافظ‌های نوسان برق استفاده کنید.
  • تنها خاموش کردن دستگاه کافی نیست زمانی که کار خود را با این دستگاه به پایان رساندید، پریز آن را از برق بکشید.
  • به هیچ وجه اجازه ندهید کودکان با دستگاه اسپرسوساز کار کنند زیرا علاوه بر آسیب‌های احتمالی که می توانند به خود وارد کنند، ممکن است دستگاه را خراب کنند.
  • دستگاه را در محیطی قرار دهید که اطراف آن خشک است.

روش استفاده از قهوه ساز delonghi برای تهیه اسپرسو

روش استفاده از قهوه ساز delonghi برای تهیۀ اسپرسو با توجه به مدل آن متفاوت است. اما یک سری اطلاعات عمومی بدون در نظر گرفتن مدل می‌توانیم در اختیار شما قرار دهیم. این مواد عبارتند از:

  • اگر از دستگاه اسپرسو ساز اتوماتیک استفاده می‌کنید لازم است ابتدا قهوه مورد نیاز خود را آسیاب کرده و برای تهیۀ اسپرسو آماده کنید.
  • توجه داشته باشید که آب موجود در مخزن دستگاه تا نشانگر ماکزیموم پر باشد و سپس دستگاه را روشن کنید.
  • میزان اسپرسو پودر شده لازم برای دستگاه را داخل مخزن پر کنید و مخزن را در جای خود قرار دهید.
  • حالا باید با در نظر گرفتن علاقه خود دکمه تک یا دابل اسپرسو را فشار دهید.
  • برای آن دسته از افراد که دستگاه آن‌ها نیمه اتوماتیک است باید بعد از پر کردن مخزن آب، مدت زمان و دمای اسپرسو را خودشان تنظیم کنند.

نحوه تنظیم دمای دستگاه قهوه ساز دلونگی

در بیشتر مواقع ما به دمای یکسان برای تهیۀ قهوه نیاز داریم. در برخی شرایط ممکن است این دما متفاوت باشد. همانطور که میدانید دمایی که قهوه در آن تهیه می‌شود تأثیر مستقیم در نتیجه نهایی کیفیت آن دارد. به همین دلیل در ادامه نحوۀ تنظیم دمای دستگاه قهوه ساز دلونگی را به شما آموزش می‌دهیم:

  • در مرحلۀ اول دمای دستگاه را روی ۱۱۷ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا دمایآب موجود در داخل دستگاه به این مقدار برسد.
  • اغلب دستگاه‌ها این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا دمای آب موجود را بین ۸۰ تا ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.
  • دکمه‌های موجود در اطراف دستگاه قابلیت بالا یا پایین بردن دمای آب موجود در مخزن را فراهم می‌کند.
  • اگر از نوشیدن اسپرسوهای خیلی داغ لذت نمی‌برید می‌توانید دما را روی ۹۰ تا ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

طرز استفاده از قهوه ساز delonghi برای جوشاندن شیر

بیاید اعتراف کنیم آن دسته از قهوه‌هایی که با شیر تهیه می‌شوند لذیذتر و خوشمزه‌تر هستند. دستگاه قهوه جوش دلونگی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با جوشاندن شیر به وسیله مخزن بخار آن کاپوچینو یا سایر قهوه‌های لذیذ را تهیه کنید.فوم یا کف شیر به این صورت تهیه می‌شود که ابتدا شیر مورد نظر را در ظرف بریزید و سپس نازل بخار را داخل آن قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند.

نحوه تنظیم فشار اسپرسو ساز دلونگی

مهم نیست که از دستگاه‌های اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک برند دلونگی استفاده می کنید در هر صورت ضامنی برای تنظیم فشار اسپرسو ساز وجود دارد. قطعه تنظیم فشار این امکان را در اختیار شما قرار میدهد تا فشار دستگاه را روی سه حالت پر فشار، متوسط و ضعیف تنظیم کنید. فقط هنگام تنظیم فشار اسپرسوساز به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • اگر سوزن در ابتدای درجه قرار بگیرد با فشار کمی اسپرسو را از دستگاه خارج می‌کند.
  • قرارگیری در این وضعیت سبب می‌شود آب با سرعت کم به اسپرسو اضافه شود و ترکیب خوبی را به وجود آورد.
  • قرارگیری سوزن در وسط درجه نشان دهندۀ اسپرسو با فشار استاندارد است.
  • اگر قهوه با فشار بالا از دستگاه خارج شود باید این موضوع را در نظر بگیرید که احتمال دارد ترکیب آن با آب به صورت کامل انجام نشود. مطمئن هستم که شما هم علاقه‌ای به نوشیدن قهوه بدون طعم، لعاب و رنگ که از دستگاه خارج می‌شود را ندارید.

سخن پایانی

حالا که با طرز کار قهوه ساز دلونگی آشنا شدید بهتر است برای به دست آوردن رایحۀ مطبوع در نوشیدنی‌های خود قهوه مناسبی را هم خریداری کنید. ما در تلاش میکنیم تا بهترین نوع قهوه را در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهیم. این فروشگاه تنوع بی نظیر از قهوه را در نظر گرفته تا علاوه بر انتخاب قهوه، میزان مصرفی خود را خریداری کنید. همچنین به یاد داشته باشید که تنها با چند کلیک ساده و راحت در کوتاه‌ترین زمان ممکن قهوه خریداری شده به دستتان خواهد رسید. آیا شما هم تا به حال تجربۀ استفاده از دستگاه های قهوه ساز دلونگی را داشته‌اید ؟

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا