اقتصادی

افتتاح ۶ طرح ملی با سرمایه گذاری ۳۵۷۷ میلیارد تومانی

به گزارش شفافو ، فولاد علیرضا رزماس حسینی ، همزمان با روز ملی صنعت و معدن و هفتاد و هفتمین جنبش احتیاط و امید در جهش تولید ، در مراسم افتتاحیه پروژه ملی وزارت سکوت گفت: وزارت صمت امروز برنامه ریزی می کند.

به گفته وی ، در طی شیوع بیماری های همه گیر بیماری کرونا ، رشد فولاد این کشور در بین کشورهای جهان در سال 2020 بالاترین بود ، تولید فولاد 13.3 درصد افزایش یافته است.

رشد صنعتی سال 1399 گذشته. در سه ماهه گذشته 9.9٪ بود

وی با تشریح شرایط صنعتی در کشور خاطرنشان کرد: اگر امروز محصولات کشور در وضعیت مطلوبی قرار داشته و کالاهای ایرانی به وفور در بازار موجود است ، با تکیه بر زحمات کارآفرینان ، تولیدکنندگان ، صنعتگران و معدن کاران ، ممکن است قدردان تلاش آنها باشیم تحت روز ملی صنعت و معدن.

رزم حسینی ، با تأکید بر نرخ رشد صنعتی کشور در سال گذشته ، خاطرنشان کرد که این کشور در سه ماهه آخر سال گذشته 9.9 درصد رشد صنعتی را تجربه کرده است و در بسیاری از کالاها و صنایع شاهد رشد چشمگیر رشد و تولید بوده ایم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت 72000 واحد فعال صنعتی و تولیدی در کشور ، افزود: “این بخش ها به طور مستقیم 2542 نفر را مشغول به کار کرده و بخش صنایع به همراه پتروشیمی ها 75 درصد را تشکیل می دهد. صادرات غیرنفتی “آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم.

رزم حسینی با تأکید بر اجرای سیاست مقاومت در برابر درون زایی اقتصادی و برونگرایی در وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی ، واردات مواد اولیه کارخانه ها را برنامه ریزی کرده ایم و افتخار می کنیم برای تولید بیش از 50٪ از کالاها و محصولات.

اجرای یک طرح عظیم برای پاکسازی 6000 منطقه غیرفعال و مین در کشور

وی با اشاره به آمارهای رسمی مربوط به بخش معدن کشور گفت: در حال حاضر 6 هزار و 130 معدن فعال در کشور وجود دارد که زمینه اشتغال مستقیم 245 هزار نفر را فراهم کرده است.

وزیر صمت به طرح عظیم پاکسازی 6000 منطقه غیرفعال و مین در کشور اشاره کرد و افزود: 6000 منطقه و معدن غیرفعال در کشور مجاز به فعال سازی با حراج و برنامه حراج مناطق اکتشاف عمومی ، پروانه برداشت ، گواهی کشف و پروانه این مین ها در 5 کشور استان ، جنوب مناطق تجاری کرمان ، ارس ، ماکو و قشمو ، با اطمینان از فرصت های برابر و شفافیت در حمل و نقل ، فعالیت داشتند.

6 پروژه ملی وزارت صمت که 3577 میلیارد سرمایه گذاری در آنها انجام شده است. تومان و 881 نفر کار می کنند ،

وزیر صمت ادامه داد: شش پروژه ای که امروز به دستور ریاست جمهوری مورد استفاده قرار می گیرند ، با سرمایه گذاری کل 3،577 میلیارد دلار. تومان و 881 ظرفیت ساخته شده توسط بشر به تولید می رسد.

رزماس حسینی پروژه شمش فولاد پارس بوتیل یزد اشکذر ، پروژه توسعه دخانیات GTI پارس سلطانیه ، پروژه تولید کاشی و سرامیک جواهرات یزد را براساس جزئیات و ویژگی های پروژه هایی که همراه با روز ملی صنعت و معدن راه اندازی می شوند ، مشخص کرد. پروژه انتقال و ذخیره سازی اسید سولفوریک در کرمان و بندرعباس ، پروژه آهک پخته و هیدراته در اهاره و پروژه گرانول آهن اسفنجی اردکان پروژه هایی هستند که به دستور ریاست جمهوری مورد استفاده قرار می گیرند. نیازهای کشور ، تقویت توانایی صادرات کشور

به گفته شفافو ، همزمان با روز ملی صنعت و معدن ، شش پروژه ملی وزارت صمت در یک کنفرانس ویدیویی با مشارکت رئیس جمهور آغاز شد که 3،577 میلیارد سرمایه گذاری در آن انجام شد. تومان این هفت پروژه بزرگ صنعتی و معدنی در کنفرانس های ویدیویی هفتاد و هفتمین گشایش دولت در روز پنجشنبه ، 10 ژوئیه ، با دستور رئیس جمهور و با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت مورد استفاده قرار گرفت.

این پروژه ها با سرمایه گذاری کل 3،577 میلیارد یورو راه اندازی شد. تومان و ایجاد 881 فرصت شغلی جدید در استانهای یزد ، ژیانجان ، هرمزگان و آذربایجان شرقی.

طرح شمش فولاد پارس بوتیل یزد در اشکذر ، طرح توسعه توتون بازیافتی GTI پارس سلطانیه ، طرح تولید کاشی و سرامیک جواهرات یزد در اشکذر ، طرح صادرات و ذخیره سازی اسید سولفوریک در کرمان و بندرعباس ، طرح آهک و هیدراته در دانه بندی شرکت آهن اسفنجی اهر و اردکان پروژه ، پروژه هایی بود که به دستور ریاست جمهوری مورد استفاده قرار گرفت.

دکمه بازگشت به بالا