اقتصادی

اتمام سفت‌کاری خانه‌های زلزله‌زده کوهرنگ تا شهریورماه

مسؤولان صندوق مسکن استان چهارمحال و بختیاری گفته‌اند که کار سفت‌کاری سازه‌ها و بلوک‌های آسیب‌دیده در زلزله مهرماه گذشته که این صندوق مسئولیت آن را برعهده دارد، تا پایان شهریورماه امسال به پایان می‌رسد. برای برخی از مالکان مرحله ظریفی وجود دارد.

با گذشت کمتر از هشت ماه از زلزله 5.7 ریشتری چهارمحال و بختیاری در کوهرنگ که منجر به تخریب 496 منزل مسکونی شد، تا کنون اجرای سقف و سنگ تراشی به پایان رسیده و حدود 100 واحد در مرحله بنایی قرار دارد. و بقیه در مرحله اجرای ستون و سقف و بنایی می باشد.

معاون بازسازی مسکن چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی ساخت و ساز ساختمان های آسیب دیده زلزله کوهرنگ تا پایان شهریور ماه سال جاری به اتمام می رسد. بر اساس مصوبات، تنها ساخت و ساز و سفت کاری ساخت این واحدها بر عهده صندوق مسکن انقلاب اسلامی استان است و هزینه های ظریف کار با کاشی و سرامیک داخل ساختمان بر عهده خود مالکان است.

محمدی در خصوص واحدهای تعمیرات مسکونی نیز گفت: مناطق زلزله زده 3 هزار و 122 واحد تعمیری را تحت تأثیر قرار دادند که همگی 260 میلیارد تومان بابت تجهیزات به صاحبان آنها پرداخت کردند و 70 درصد از 130 میلیارد تومان کمک پرداخت نشده تاکنون پرداخت شده است. .

معاون بازسازی صندوق مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز به حدود 40 واحد ساختمانی در روستاهای مجتمع کوهرنگ اشاره کرد و گفت: راه دسترسی به این روستاها آماده حمل مصالح نیست و به محض دسترسی به این روستاها. . روستاها آماده شد، مواد منتقل شد فعالیت های اجرایی آغاز خواهد شد.

همچنین استاندار چهارمحال و بختیاری در بازدید اخیر از مناطق زلزله زده شهرستان کوهرنگ و بازفتا گفت: از روز شنبه هزینه خدمات بانک سپه به متقاضیان پرداخت می شود.

غلامعلی حیدری افزود: مردم از همکاری و حمایت های خوبی برای بازسازی مناطق زلزله زده کوهرنگ استفاده کرده اند اما درخواست می شود بازسازی مسکن های آسیب دیده با جدیت بیشتر و پیگیرتر و بر اساس برنامه ریزی مشخص پیش رود.

وی در خصوص کمبود مصالح ساختمانی خاطرنشان کرد: برای افزایش تولید مصالح در منطقه به ویژه شن و ماسه و تقویت صندوق مسکن.

بنابراین گزارش، دوشنبه 12 مهرماه سال گذشته ساعت 18:09. زمین لرزه ای به بزرگی 5.7 ریشتر مرز چهارمحال و استان های بختیاری و خوزستان در حوالی چلگرد را لرزاند. این زمین لرزه در 33 کیلومتری چلگرد مرکز شهر کورانگو در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد.

این زمین لرزه تلفات جانی نداشت اما 600 میلیارد تومان به زیرساخت ها و کشاورزی چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری مرکز استان های شهرکرد، چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا