آیا شرایط به نفع ترامپ است؟

برای اولین بار ، ایالات متحده با پدیده ای روبرو است که در آن همه چارچوب های قانونی و نظارتی نقض می شود. ترامپ همچنین منافع ملی ایالات متحده را برای رسیدن به مقصود خود خرج می کند و او در حال محافظت از منافع سیستم سرمایه داری است که در آن قرار دارد.

ترامپ با شعار “اول آمریکا” ، جهانی سازی و جهانی سازی را زیر سوال برد ، ساختار جدیدی را که پس از جنگ جهانی دوم بوجود آمد نادیده گرفت و ایالات متحده را به نادیده گرفتن متحدان ، عقب نشینی از معاهدات مختلف بین المللی و موارد دیگر سوق داد. در همگونی قرار دهید. اگرچه ترامپ ادعا می کند که منافع مردم را تأمین می کند ، اما در واقع به سمت منافع سرمایه داری پیش می رود و معتقد است این سرمایه داری آمریکایی است که شغل ایجاد می کند. البته ما در شرایطی هستیم که علی رغم همه گیری ویروس کرونا ، این ادعا زیر سوال رفته است و شاهد پیامدهای این بیماری برای اقتصاد آمریکا هستیم. در این شرایط ، اگر امروز انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود ، به نظر می رسد ترامپ شانسی برای پیروزی در آنها ندارد.

در این میان ، باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا مقدماتی که دونالد ترامپ قبل از انتخابات دارد می تواند او را از این فاجعه نجات دهد یا خیر. در عین حال ، نباید فراموش کنیم که سیستم انتخاباتی ایالات متحده صرفاً مبتنی بر رای گیری عمومی نیست و آرا elect انتخاباتی نقش مهمی در پیروزی یک نامزد دارند. در این سیستم انتخاباتی ، آرا the نمایندگان ایالت ها تعیین کننده و تعیین کننده خواهد بود. طبق گزارش مجلس نمایندگان ، 50 ایالت برابر وجود دارد و هر ایالت دارای دو نماینده است. مجلس نمایندگان نیز بسته به نوع ایالت ، تعداد نمایندگان و جمعیت ، 435 عضو عادی دارد. در این راستا ، اگر نامزدی اکثریت آرا voters رأی دهندگان ایالت را بدست آورد ، کل آرا به وی تعلق می گیرد. یک نقطه ضعف مهم این سیستم (دانشکده انتخاباتی) که ابزار اصلی منتقدان نیز محسوب می شود ، این است که ممکن است کاندیدا اکثریت مردم را کسب نکرده باشد ، اما باید اکثریت رای دهندگان را برنده می شد و در انتخابات پیروز می شد.

البته آقای ترامپ در کشورهای بزرگ و مهم وضعیت خوبی ندارد ، بنابراین ما بحث او درباره تقلب را زیر سوال می بریم تا ماهیت انتخابات میان دوره ای را زیر سوال ببریم. این بدان معناست که ترامپ قبلاً اعلام كرده است كه نتایج این انتخابات را قبول نخواهد كرد. در این معضل ، دو منبع اصلی به این موضوع می پردازند. یکی سنا است که اکثریت آن جمهوری خواه هستند. نهاد دیگر دادگاه عالی ایالات متحده است که اخیراً ترامپ به عنوان نامزد جدیدی برای ایمی برت پیشنهاد کرد و جلسه تأیید قریب الوقوع است. این بدان معناست که اگر شکایتی وجود داشته باشد ، خواه به سنا داده شود و یا به دادگاه عالی ترامپ ، این کار آسان خواهد بود زیرا در پایان رای گیری به نفع وی خواهد بود. این موضوعات آینده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نامشخص کرده است.

از آمار مشخص است که تاکنون جو بایدن در آرا popular عمومی از موقعیت بسیار بهتری نسبت به ترامپ برخوردار است. حتی اگر شاهد یک اتفاق عجیب و غیرمنتظره نباشیم ، بایدن می تواند در انتخابات پیروز شود. با این حال ، به دلیل برنامه ها و بازی های ترامپ ، اوضاع پس از اعلام انتخابات در جهتی مخدوش پیش می رود. اگر آزمایش تاج گذاری ترامپ مثبت باشد ، نمی توان انتظار داشت که انتخابات به تعویق بیفتد ، زیرا این اصولاً دلیل معتبری نیست و قوانین ایالات متحده اجازه انجام آن را نمی دهد. مگر در شرایط بسیار فوری که منافع ملی در معرض خطر است ، مانند جنگ یا سایر وقایع تأثیرگذار که هیچ بهانه ای برای آنها وجود ندارد.

310311

دکمه بازگشت به بالا