برون مرزی

شورش هواداران ترامپ صحنه‌های شرم‌آوری را در تاریخ آمریکا رقم زد/ تیک‌تاک ساعت به ضرر رئیس‌جمهور شکست‌خورده

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، علی رغم تمام پرونده های قضایی نشان دهنده عدم اعتبار دادخواست رئیس جمهور مغلوب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، وی توانسته است هزاران هوادار خود را به اعتراض و آشوب در کنگره آمریکا تحریک کند. به آرامی با برداشتن گامی بی سابقه ، اقشار داخلی و بین المللی شاهد حمله به پایتخت آمریكا هستند كه می تواند تأثیر منفی بر سیاست خارجی آمریكا داشته باشد.

طرفداران ترامپ به سمت کنگره آمریکا سرازیر می شوند

قرار بود شب گذشته جلسه مشترک کنگره با حضور اعضای مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای تعیین آرا votes انتخاباتی برای هر ایالت و برنده انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود. با این حال ، ترامپ بار دیگر نتایج انتخابات را رد کرد و خود را برنده مبارزات انتخاباتی معرفی کرد. جنایات ترامپ اختلافاتی را میان وی و معاونش مایک پنس ایجاد کرد که در شبکه های اجتماعی گسترش یافت و پنس ترامپ را در توییتر دنبال کرد.

هنگامی که رئیس جمهور ایالات متحده از ترس ضد تلافی جویی برای شیشه ضد گلوله صحبت می کرد ، طرفداران ترامپ با هجوم و ربودن حضار در کنگره ، اختلافات شفاهی به وجود آمد.

هواداران کوتاه مدت به کنگره ایالات متحده هجوم می آورند

معترضان آمریکایی و طرفداران ترامپ پس از سخنرانی تحریک آمیز وی موفق شدند همه موانع امنیتی را برداشته و به سالن اصلی کنگره دسترسی پیدا کنند. البته این مکان قبلاً توسط نیروهای امنیتی تخلیه شده بود. آنها پرچم آمریکا را از بالکن کنگره آمریکا پایین آوردند و صحنه های بی سابقه ای را در تاریخ ایالات متحده رقم زدند.

گروه های سیاسی آمریکایی اقدامات معترضین را عامل تحریک ترامپ می دانند که وی نمی خواهد شکست در انتخابات ریاست جمهوری را بپذیرد.

به دنبال فشار بر دونالد ترامپ ، از رئیس جمهور مجلس نمایندگان نانسی پلوسی و دیگر چهره های سیاسی خواسته می شود پیامی را در حساب توئیتر خود منتشر کنند و از معترضین بخواهند از ساختمان کنگره دوری کنند ، اما این کار را ادامه داده اند. وی بر اعتقاد به تقلب در انتخابات تأکید کرد.

نانسی پلوسی

نانسی پلوسی ، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده

در طی ناآرامی های کنگره ایالات متحده ، خبر رسید که نیروهای امنیتی به ضرب گلوله کشته شده و زن کشته شده است. نیروهای امنیتی همچنین به سمت معترضین گاز اشک آور شلیک کردند. کم کم اوضاع به کنترل نیروهای امنیتی نرسید وقتی پلوسی از وزارت دفاع خواست گارد ملی را برای پایان دادن به اعتراضات و سرکوب معترضان به کنگره بفرستد.

گزارش های متناقضی مبنی بر امتناع پنتاگون از اعزام گارد ملی به درخواست رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده ، كه گفته بود نگران برخورد خونین با معترضین عصبانی است ، وجود دارد. آخرین خبر این بود که یک افسر امنیتی در کنگره به معترض تیراندازی کرد و بسیاری از مقامات آمریکایی زخمی شدند و به بیمارستان منتقل شدند.

طرفداران ترامپ به سمت کنگره آمریکا سرازیر می شوند

سرانجام ، 200 نفر از اعضای گارد ملی موفق شدند مهاجمان را از کنگره اخراج کنند ، پس از اعلام مقررات منع آمد و شد و وضعیت جنگ در واشنگتن. همچنین ، هنگامی که معترضین منطقه کنگره اطراف را ترک و کاوش کردند ، مشخص شد که چندین بمب در محل کار گذاشته شده است.

کنگره ایالات متحده پس از چند ساعت وقفه صبح امروز از سر گرفته شد. مایک پنس معاون رئیس جمهور که مدت کوتاهی توسط حامیان دولت ترامپ متوقف شد ، گفت: “خشونت هرگز غلبه نخواهد کرد و آزادی پیروز خواهد شد.”

اوراق و اسناد رای ، که موضوع اصلی جلسه مورد مناقشه کنگره بود و از حملات طرفداران ترامپ در امان بود ، با بازگشت صلح مجدداً به دادگاه ارسال شد. پنجاه و پنج نماینده مجلس نمایندگان جمهوری خواه به حقانیت رای دهندگان نوادا اعتراض کردند ، اما این قانون برای ادامه اعتراض به هشت سناتور ملزم به امضا کرد که این اتفاق نیفتاد و انتخابات نوادا تصویب شد.

پس از شمارش آرا ، اعتراض به ایالت پنسیلوانیا توسط دو سناتور مورد حمایت قرار گرفت و دو مجلس برای حل اعتراض از هم جدا شدند. سرانجام سنای آمریکا اعتراض جمهوری خواهان به نتایج کالج انتخاباتی پنسیلوانیا را رد کرد.

در اواسط اتاق اعتراض ، کمیته قضایی نیز نامه ای به مایک پنس نوشت و از وی خواست تا از اصلاحیه 25 برای برکناری دونالد ترامپ از قدرت استفاده کند.

در هر صورت ، شاهد روزی بسیار دشوار و بی سابقه در تاریخ ایالات متحده بوده ایم و رئیس جمهور بازنده هنوز شکست را انکار می کند. کمتر از دو هفته قبل از عزیمت کاخ سفید ، ساعت به ضرر ترامپ تنظیم شده است و محافل داخلی و خارجی ایالات متحده بی صبرانه منتظر مراسم تحلیف ظهر و ژانویه 20 ژانویه هستند.

انتهای پیام / 4033 / ص

دکمه بازگشت به بالا