برون مرزی

آلمان: ناکارآمدی «اینستکس» تقصیر ایران است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی ، وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد که سازوکار مالی اروپا برای تجارت با ایران ، اینستکس ، تا حد زیادی بی اثر است.

وزارت امور خارجه آلمان در پاسخ به س fromال اینستکس ، یکی از اعضای پارلمان فدرال آلمان و یکی از اعضای حزب سبز آلمان ، به عدم تأثیر سازوکار مالی اروپا برای تجارت با ایران اعتراف کرد.

مکانیسم Instex در سال 2019 معرفی شد. در ژانویه ، حدود دو سال پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته ای.

در سه کشور انگلیس ، آلمان و فرانسه ، سازوکار اجرای قانون سرعت بخشیدن به معاملات مالی با ایران بود ، اما بانک های اروپایی از ترس تحریم های آمریکا هیچ علاقه ای به کار با این مکانیزم نشان ندادند و اروپایی ها ادعا کردند که اینتکس سپری در برابر تحریم های آمریکا برای تجارت است. بین اروپا و ایران.

14 ماه پس از ایجاد آن و در سال 2020. در ماه مارس ، اینستکس توانست اولین و تنها معامله تجهیزات پزشکی خود را با ایران به پایان برساند.

در پاسخ به س fromال یکی از اعضای پارلمان آلمان ، یک مقام ضد لیندرت از وزارت امور خارجه آلمان ، ایران را به عدم کارایی مکانیزم Instex متهم کرد.

وی گفت: “چندین شرکت اروپایی از طریق Instex ابراز تمایل به انجام تجارت کرده اند و در حال مذاکره با این شرکت بوده اند.” “اتمام و موفقیت معامله به عوامل زیادی بستگی دارد (بستگی دارد) ، اغلب بسیار پیچیده ، به ویژه از طرف ایرانی ، که هنوز در مورد توافق بیشتر توافق نکرده است.

این دادخواست پس از پاسخ روز یکشنبه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به بیانیه اخیر سه کشور عضو اروپایی در شورای امنیت سازمان ملل و اظهارات وزیر خارجه فرانسه توسط وزارت خارجه آلمان تشکیل شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این باره نوشت: رهبران سه كشور اروپایی كه برای انجام تعهدات خود در برجام به امضای مقامات املاك خارجی (از سازمان های تحت نظارت وزارت خزانه داری آمریكا) نیاز دارند ، هیچ كاری برای نجات برجام انجام نداده اند.

وی همچنین نوشت: آیا ابتکار عمل را از زمان مرگ امانوئل مکرون یا امتناع انگلیس از پرداخت بدهی (به ایران بیش از تانک های Chiften) پیش بینی شده در حکم دادگاه به یاد دارید؟

ظریف سپس خطاب به وزیر امور خارجه فرانسه نوشت: برجام به خاطر ایران زنده است ، نه به دلیل سه کشور اروپایی.

وی ادامه داد: “همکار عزیز: شما کار خود را در دفتر فروش اسلحه و تجهیزات به جنایتکاران جنگ سعودی آغاز کردید. – دست از مزخرفات در مورد ایران بردارید.

وی افزود: “یادآوری واقعیت: این شما هستید که در منطقه ما بی ثبات می شوید”. “از جنایتکاری که منتقدان شما را تکه تکه می کنند و از ابزار” شما “برای کشتار کودکان در یمن استفاده می کنند ، جلوگیری کنید.”

وزیر امور خارجه فرانسه ، ژان ایو لودریان صبح روز یکشنبه با بیان بی بند و باری و سرزده خواستار گفتگو درباره موشک های ایران و عملیات منطقه ای شد و گفت: آژانس انرژی هسته ای برای احیا کافی نیست.

انتهای پیام


دکمه بازگشت به بالا