برون مرزی

خداحافظی آلمان با گاز وارداتی روسیه؟

به گزارش وال استریت ژورنال، یوهانس هان، کمیسر بودجه اتحادیه اروپا گفت که انتظار ندارد روسیه پس از بازرسی سالانه گاز به آلمان را از سر بگیرد.

سه شنبه 19 جولای (28 ژوئیه)، این روزنامه آمریکایی به نقل از هان نوشت که کمیسیون اروپا بر این عقیده است که این خط لوله پس از یک سال بهره برداری تعطیل خواهد شد.

کار نگهداری و تعمیر سالانه 10 روزه این خط لوله در روز سه شنبه 28 تیرماه به پایان می رسد.

نورد استریم مجموعه ای از خطوط لوله گاز طبیعی زیر دریا است و شامل دو خط لوله نورد استریم 1 و نورد استریم 2 است که گاز روسیه را به آلمان می رساند.

کوین کنرت، دبیر کل حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) می گوید که نبود دائمی این خط لوله گاز بیشتر از روسیه به آلمان آسیب می زند.

پیش از این تعمیر، گازپروم که تنها مالک صادرات گاز روسیه است، با اشاره به نیاز به تعمیر یکی از توربین ها، میزان گاز صادراتی از این خط لوله را 40 درصد کاهش داد.

دبیر کل حزب سوسیال دموکرات اعلام کرد که دولت آلمان هر کاری انجام داده است تا مانع از توجیه روسیه برای توقف انتقال گاز از این خط لوله به دلایل فنی شود. علاوه بر این، کانادا نیز موافقت کرده است که توربین تعمیر شده مورد نیاز برای ادامه کار در این خط لوله را فراهم کند.

وزارت اقتصاد آلمان روسیه را متهم کرد که از تعمیر توربین به عنوان بهانه ای برای قطع گاز استفاده می کند.

شرکت روسی گازپروم اخیرا اعلام کرد که به دلیل شرایط “اضطراری” نمی تواند تامین گاز برای مصرف کنندگان اروپایی را تضمین کند. این شرکت در این نامه با استفاده از مفهوم قانونی «فورس ماژور» توضیح داده است که هیچ مسئولیتی در قبال اختلال در صادرات گاز به آلمان از جمله پرداخت غرامت نخواهد داشت.

یونیپر، بزرگترین شرکت واردکننده گاز در آلمان، با اعلام دریافت این نامه، ادعای گازپروم مبنی بر توجیه قطعی گاز را رسما رد کرد و اعلام کرد که آن را موجه نمی داند.

در روزهای آینده، دولت آلمان قرار است بسته نجات خود را برای مقابله با قطع واردات گاز از روسیه به یونیپر توضیح دهد.

کدام کشورهای اروپایی بیشترین آسیب را خواهند دید؟

صندوق بین المللی پول در گزارش خود میزان خسارت وارده به کشورهای مختلف را با این فرض که اروپا با قطع دائمی واردات گاز روسیه مواجه خواهد شد، برآورد کرد.

بر اساس این گزارش، به طور کلی هر چه فاصله یک کشور اروپای شرقی از غرب بیشتر باشد، آسیب بیشتری به مشاغل، کارگران و خانوارهای آن وارد می شود. مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک با خطر رکود اقتصادی «تا شش درصد» روبرو هستند.

ایتالیا نیز ضربه سختی خواهد دید، زیرا در این کشور گاز سهم بیشتری در تولید برق نسبت به سایر کشورها دارد.

صندوق بین‌المللی پول تأثیر آن بر آلمان و اتریش را «سبک‌تر» اما «مهم» توصیف کرد.

اگر گاز روسیه به طور دائم پس از تعمیر نورد استریم 1 قطع شود، بازده اقتصادی آلمان می تواند در 12 ماه آینده به 2.8 درصد کاهش یابد.

در این مورد، پس از سال 2009 که رکود اقتصادی و بحران مالی باعث شد تولید ناخالص ملی آلمان 5.7 درصد کاهش یابد و سال 2020 که شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور 4.6 درصد تأثیر گذاشت. بزرگترین ضرر.اقتصاد در تاریخ جمهوری فدرال آلمان.

311311

دکمه بازگشت به بالا