اقتصادی

آلمان برای تامین نفت و زغال سنگ به مشکل خورد

به دلیل سطح پایین آب رودخانه راین، مقامات آلمانی نگران مشکلات احتمالی تامین زغال سنگ نیروگاه ها در پاییز و زمستان و تامین نفت مناطق شرقی این کشور هستند.

به گزارش ترندونی، آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپاست، در تلاش است تا وابستگی خود به انرژی روسیه را کاهش دهد. اما کاهش بی سابقه سطح آب رودخانه راین در هفته های اخیر، حمل و نقل زغال سنگ و نفت را مختل کرده است و به مشکلات انرژی آلمان افزوده است زیرا صنعت این کشور به زغال سنگ بیشتر و نفت کمتر روی آورده است.

بر اساس سندی از وزارت اقتصاد آلمان که رویترز مشاهده کرده است: به دلیل کاهش قابل توجه حمل و نقل داخلی، ذخایر زغال سنگ می تواند به سرعت تخلیه شود. پایگاه‌های ذخیره اضافی که قبلاً در جنوب آلمان نصب و آماده شده‌اند، بعید است تا زمستان پر شوند.

به دلیل سطح پایین آب در راین، مقدار زغال سنگ منتقل شده توسط بارج ها کاهش یافته است، بنابراین هیچ پیشرفت عمده ای انتظار نمی رود. از سوی دیگر، یک سیستم ریلی با چگالی بار بالا نمی تواند کمک زیادی کند.

روز چهارشنبه، دولت آلمان قانونی را تصویب کرد که حمل و نقل انرژی در شبکه های ریلی این کشور را در اولویت قرار می دهد.

به دلیل مشکلات فنی، گازپروم روسیه صادرات گاز به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم 1 را به 20 درصد از ظرفیت خط لوله کاهش داده است. برلین معتقد است که این اقدام دارای انگیزه های سیاسی است و پاسخی به تحریم هایی است که اروپا علیه مسکو بر سر جنگ اوکراین وضع کرده است.

در سند وزارت اقتصاد آلمان همچنین اشاره شده است که عرضه نفت در مناطق شمال شرقی ممکن است با مشکل مواجه شود.

پالایشگاه های شودت و لیونا به دلیل تحریم های نفتی اتحادیه اروپا، دریافت نفت روسیه از این خط لوله را متوقف خواهند کرد که در کوتاه مدت منجر به افزایش قیمت خواهد شد. بر اساس این سند، هر دو پالایشگاه می توانند با ظرفیت 75 درصد فعالیت کنند.

بر اساس گزارش رویترز، شودت سوخت بخش های بزرگی از شرق آلمان از جمله فرودگاه برلین را تامین می کند. تلاش برای سوخت رسانی به این مناطق با استفاده از فرآورده های پالایشگاهی مناطق شرقی به دلیل محدودیت های ریلی می تواند مشکل ساز باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا