حوادث و رویدادها

هشدار سطح قرمز بارندگی در خوزستان

روی پرهیز از مسافرت و نزدیک شدن به رودخانه ها تمرکز کنید

آفتاب‌‌نیوز:

روز پنجشنبه امید ابن عباس بر اساس گزارش هواشناسی مبنی بر افزایش فعالیت سیستم بارشی ، جاری شدن سیل در مناطق کوهستانی و جاری شدن سیل در مناطق شهری از شنبه تا دوشنبه 10 تا 10 دسامبر اظهار داشت: این سامانه خطراتی مانند رعد و برق ، باران شدید ، وزش باد متوسط ​​تا شدید گاهی با طوفان های کوتاه مدت ، در مناطق حساس با تگرگ و در ارتفاعات با برف همراه است.

به گفته اداره کل مدیریت بحران خوزستان ، وی بیشتر استان به ویژه شمال ، شمال شرقی ، شرق ، جنوب شرقی و مرکز استان را توصیف کرد و افزود: این سیستم: سیلاب ، طغیان رودخانه ، جاده های کوهستانی لغزنده است. طغیان بزرگراه های شهر باعث ایجاد اختلال در ترافیک و افزایش سطح رودخانه ها شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان چوزستان به همه شهروندان ، روستاییان ، عشایر ، رانندگان و ساکنان مناطق در معرض خطر توصیه کرد: از هرگونه تردد و توقف در نزدیکی منابع آب و مناطقی که ممکن است رعد و برق ، نشت و ریزش اشیا objects و درختان ایجاد شود ، خودداری کنند. .

وی افزود: در شرایط فعلی باید از رودخانه ها و مسیل ها دوری کرد ، در جاده ها با احتیاط رانندگی کرد ، از مسافرت های غیرضروری پرهیز کرد و در جاده های کوهستانی تجهیزات زمستانی داشت.

ابن عباس بر جابجایی و اسکان مجدد مردم در مناطق در معرض خطر ، به ویژه عشایر و مردم توسط رودخانه ها و کانال ها ، در مکان های امن تا زمان رفع اضطرار تأکید کرد و گفت: با حوادث احتمالی قبول کنید.

بانباس خاطرنشان کرد: استقرار چندین تیم عملیاتی نیاز به تجهیزات لازم برای انجام اقدامات لازم دارد و انتقال سریع سیلاب و نشتی ، اعزام و استقرار ماشین آلات و تجهیزات لازم خصوصاً در مناطقی که بارندگی بیشتری پیش بینی می شود ، شعب هلال احمر آمادگی کامل دارند و آژانسهای مربوطه از اقدامات لازم جهت کمک به موقع ، اقدامات لازم جهت تثبیت شبکه برق و جلوگیری از خسارت به بخشهای مختلف کشاورزی مطلع شده اند.

وی با تأکید بر لزوم انسداد جاده های اضطراری در صورت لزوم ، با مشورت فرمانداران ، پیروی از قوانین و آمادگی کامل نیروها و تجهیزات مورد نیاز برای دفع سریع فاضلاب و آبهای سطحی و جاری شدن سیل ، اظهار داشت: تجهیزات اضطراری مانند دیزل ژنراتور و سایر تجهیزات را بررسی کنید. رودخانه ها ، کانال ها ، کانال ها ، سیلاب های سیلابی ، آبریزهای اطراف روستاها و سایر مناطق در معرض خطر ، و اقدامات لازم برای مقابله با سیلاب ها باید به طور مداوم کنترل شود.

ابن عباس افزود: نصب مراکز ویژه و پیش بینی و ذخیره سوخت و تجهیزات لازم از دیگر مواردی است که به دستگاه های مسئول گزارش می شود.

شایان ذکر است که شب گذشته جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران به صورت حضوری و بصورت ویدئو کنفرانس به ریاست فرماندار و با حضور فرمانداران و روسای دستگاههای اجرایی برگزار شد. علاوه بر مروری بر وضعیت موجود در همه شهرها ، اقدامات لازم برای جلوگیری از حوادث احتمالی انجام شده است.

دکمه بازگشت به بالا