سلامت و دانشکسب و کار ایرانی برتر

اگر ایمپلنت نکنیم چه میشود

در این مقاله به بررسی عارضه های مهمی که اگر ایمپلنت نکنید، رخ می دهد، می پردازیم. قبل از این که به پاسخ به این سوال بپردازیم که اگه ایمپلنت دندان انجام ندهیم چه می شود ، به توضیح مختصری در مورد ایمپلنت دندان می پردازیم. ایمپلنت دندان که در حال حاضر بهترین روش پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته و همینطور جایگزین دندان ها خراب و پوسیده افراد می باشد. روش درمانی ایمپلنت دندان پر مزایا ترین و کاربردی ترین روش برای درمان بی دندانی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ایمپلنت دندان با بهترین شرایط اعم از اقساط، انجام توسط متخصص، بیشترین تنوع برند و …. می توانید از صفحه ( ) دیدن فرمایید.

ایمپلنت دندان چگونه کار می کند ؟

ایمپلنت دندان از سه قسمت اصلی تشکیل شده است که هر قسمت وظیفه ی خاص خود را دارد که عبارتند از : فیکسچر یا پایه ایمپلنت دندان  فیکسچر یا پایه ایمپلنت دندان مهم ترین بخش ایمپلنت دندان را تشکیل می دهد بدین گونه که فیکسچر ایمپلنت قطعه ای به شکل پیچ می باشد که معمولا از جنس تیتانیوم ساخته می شود، این قسمت از در یک جلسه جراحی توسط متخصص ایمپلنت دندان در استخوان فک بیمار به جای دندان از دست رفته کاشته می شود تا بعد از گذشت مدت زمانی در با استخوان فک بیمار پیوند بخورد و جایگزین ریشه دندان شود و همانند آن عمل نماید.

ایاتمنت ایمپلنت دندان  همانطور که در بالا گفتیم هر ایمپلنت از سه قسمت اصلی تشکیل شده است که یکی از این قسمت ها اباتمنت ایمپلنت است که درمیان پای یا همان فیکسچر ایمپلنت و روکش ایمپلنت قرار می گیرد و وظیفه ی اتصال این دو قسمت به هم را دارد.  روکش یا پروتز ایمپلنت دندان  اخرین بخش ایمپلنت دندان روکش ایمپلنت یا پروتز ایمپلنت می باشد که جایگزین تاج دندان از دست رفته می باشد که معمولا از جنس چینی یا سرامیک ساخته می شود تا هم از استحکام بالایی برخوردار باشد و ظاهری کاملا مشابه با دندان طبیعی داشته باشد با بسته شدن روکش ایمپلنت دندان بر روی پایه ایمپلنت دندان، ایمپلنت را کامل می نماید و پروسه ی ایمپلنت به اتمام می رسد.

عواقب از دست دادن دندان و استفاده نکردن از ایمپلنت دندان

1- از دست دادن انگیزه و اعتماد به نفس وقتی فرد دندان های کمی دارد، ممکن است از خندیدن و صحبت کردن اجتناب کند چون دندان هایش را می بینند. این می تواند بر اعتماد به نفس و انگیزه او تاثیر منفی بگذارد. از دست رفتن استحکام: وقتی دندان از بین می‌رود، استخوان اطراف آن فشار لازم را برای حفظ ساختار خود ندارد و به تدریج استحکام خود را از دست می‌دهد.   مشکل در صحبت کردن بدون دندان صحبت کردن مشکل است و لهجه تغییر می‌کند. مشکلات زیبایی بدون دندان صورت زشت و کهنه‌تر به نظر می‌رسد.   سوراخ شدن و فرورفتگی استخوان  سطح استخوانی که با دندان در ارتباط بوده است به تدریج ضعیف شده و فرو می‌رود و سوراخ می‌شود.

تغییر شکل استخوان  به دلیل عدم وجود فشار دندان، بافت استخوانی دچار تغییر شکل می‌شود و حفره دهان تغییر شکل پیدا می‌کند. 6- عفونت و التهاب در دهان و فک  فقدان دندان می تواند منجر به التهاب و عفونت در فک و دهان شود.  دردهای شدید صورت استفاده نکردن از ایمپلنت دندان ممکن است منجر به درد شدید و مزمنی در فک، صورت و گونه شود.   محدودیت در رژیم غذایی  فرد ممکن است قادر به مصرف برخی از غذاها نباشد که به دندان هایش نیاز دارند.  پس لازم است که بعد از از دست دادن دندان یا دندان های خود به فکر یکه راه درمان این مشکل باشید بهترین درمان برای دندان های از دست رفته استفاده از ایمپلنت دندان است که مزایای فراوانی نیز دارد.

مزایای استفاده از ایمپلنت دندان

۱- بازیابی ظاهر طبیعی ایمپلنت ها به شکل دقیقی شبیه دندان های واقعی ساخته می شوند و باعث بازیابی ظاهر طبیعی و زیبا دهان می شوند.  – بهبود توانایی گفتار و جویدن  ایمپلنت ها به طور کامل با استخوان تلفیق شده و به شکل دندان واقعی عمل می کنند. بنابراین توانایی جویدن، حرف زدن و لبخند زدن بهبود می یابد. – بهبود سلامت دهان  ایمپلنت باعث افزایش سلامت دهان، جلوگیری از عفونت و التهاب می شود.  – بهبود ظاهر و اعتماد به نفس  بازیابی دندان ها باعث بهبود کیفیت زندگی، اعتماد به نفس و شادی می شود. – بازیابی سبک غذایی طبیعی  با استفاده از ایمپلنت بیمار قادر به مصرف تمام انواع غذاهای سبک غذایی مورد علاقه خود خواهد بود.  در کل استفاده از ایمپلنت دندان باعث می شود که بیمار بتواند دندان ها و زندگی عادی و بی نقص خود را بازیابی کند. بنابراین معمولا مزایای زیادی را به همراه دارد.

کلام آخر

در کل می توان گفت که اهمیت ندادن به دندان از دست رفته عواقب و پیامدهایی در پی دارد مثل تحلیل استخوان و عفونت لثه و… که در بالا به آنان اشاره شده است و انجام دادن یک درمان برای رفع این عواقب و پیامدها لازم و ضروری است و بهترین درمان برای دندان های از دست رفته جایگزینی آنان با ایمپلنت دندان است.  مشکلات و عواقب از دست دادن دندان و قرار ندادن ایمپلنت بسیار جدی و متعدد است طوری که می تواند روی کیفیت زندگیتان تاثیر قابل توجهی داشته باشد. به همین علت ایمپلنت های دندانی طراحی شدند تا به کمک شما بیایند و جای خالی دندان ازدست رفته تان را با تکنولوژی به روز کاشت دندان پر کنند. از دست دادن دندان می تواند به دلایل مختلفی مانند تصادف، پوسیدگی، کمبود مواد غذایی یا بیماریهای لثه اتفاق بیفتد. طبق مرکز آمار آمریکا حدود 70% جمعیت بزرگسالان آنها حداقل یکی از دندانهای خود که معمولا در عقب آرواره قرار دارد را از دست داده اند

اکثر دندانها پس از اینکه عصب کشی می شوند با یک ضربه کوچک در دهان بیمار می افتند. حتی زمانیکه پس از عصب کشی دندان خود را روکش می کنید؛ احتمال پوسیدگی دندان زیر آن بسیار زیاد است و چون به علت از بین رفتن عصب دندان، درد ناشی از پوسیدگی را متوجه نمی شوید، احتمال شکستن و افتادن آن در دهانتان بسیار بالا می رود و نیاز به ایمپلنت پیدا می کنید. در این مقاله از ایمپلنت در مشهد به بررسی عارضه های مهمی که اگر ایمپلنت نکنید، رخ می دهد، می پردازیم. قبل از این که به پاسخ به این سوال بپردازیم که اگه ایمپلنت دندان انجام ندهیم چه می شود ، به توضیح مختصری در مورد ایمپلنت دندان می پردازیم. ایمپلنت دندان که در حال حاضر بهترین روش پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته و همینطور جایگزین دندان ها خراب و پوسیده افراد می باشد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا