نحوه اخذ کارت اعتباری سهام عدالت

نحوه اخذ کارت اعتباری سهام عدالت

معاون سپرده گذاری مرکزی نحوه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت را برای کسانی که مدیریت غیرمستقیم سهام را انتخاب کرده اند ، توضیح داد.

علیرضا مهیار در گفت وگو با ترندونی ، با بیان اینکه یکی از برنامه های ایجاد مجالس دادگستری و فراهم آوردن فرصت برای دست اندرکاران طرح های دادگستری تهیه کارت های اعتباری است ، اظهار داشت: این کارت ها به ویژه برای سهامداران با استفاده از روش های غیر مستقیم طراحی شده اند. آنها مدیریت سهام خود را انتخاب کرده اند و تعداد آنها حدود 30 میلیون نفر است.

به گفته وی ، این فرایند به صورت الکترونیکی و با شروع مبدا بانک های عامل و پایان دادن به مقصد ، یعنی شرکت های سپرده گذاری و بازار سرمایه انجام خواهد شد.

مهیار نحوه دریافت این کارت را توضیح داد: یک نهاد سهام عدالت که مدیریت غیرمستقیم سهام خود را انتخاب کرده است باید سایامی باشد و پس از احراز هویت در برنامه های مربوط به بانک های عامل و بعد از سایامی بودن شرکت سپرده ، شخصی که به بانک تأیید شده است ممکن است دارایی خود را بررسی کند و از میزان دارایی خود مطلع شود و متناسب با آن فرم مناسب را در سیستم بانکی پر کند.

وی افزود: در واقع فرد می فهمد كه تا چه حد می تواند محل را بدون نیاز به مراجعه حضوری بدست آورد.

معاون وزیر فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی در مورد میزان فرصت های ارائه شده توسط بانک ها گفت: برخی بانک ها 60 درصد تأمین کرده اند. ارزش روزانه املاک فردی و سایر ارزشها – تا 100 درصد. – ارائه تسهیلات ، مکانیزم آن بستگی به این دارد که بانک نماینده داشته باشد. سرانجام ، درخواست انفرادی به شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال می شود.

مهیار گفت: این درخواست ها تجمعی است و بحث صدور گواهینامه مکانیزه وجود دارد ، سپس شرکت به بانک اعلام می کند که سهام منفرد مجاز هستند و بانک می تواند به سهامدار اعتبار اعطا کند.

به گفته وی ، برخی از بانک ها قصد دارند این مبلغ را با شارژ کارت های مشتریان عادی ، برخی دیگر – با خرید کارت و برخی دیگر – با اعمال روش های جدید پرداخت ، شارژ کنند.

امکان ارائه کارت تا پایان دسامبر

معاون توسعه فناوری و نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی در مورد شروع روند کار نیز گفت: مباحث حقوقی و تعامل بین شبکه بانکی ، شرکت سپرده گذار و بازار سرمایه این فرآیند پیچیده تر از بحث های فنی است زیرا اولین بار است. پروتکل های حقوقی باید به گونه ای باشد که ارتباط بین ذینفعان و آژانس تضمین کاملاً واضح باشد.

وی ادامه داد: موضوع شناسایی الکترونیکی باید اجرا شود و معاون حقوقی شرکت سپرده گذار باید این موارد را تکمیل کند. از این نظر ، تعامل اولیه با چندین بانک صورت گرفت و برخی از بانک ها تا حد زیادی این سرویس را اجرا کرده اند.

به گفته مهیار ، پس از امضای قرارداد اول ، مردم می توانند از مزایای این کارت اعتباری تا پایان دسامبر استفاده کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا