سلامت و دانشکسب و کار ایرانی برتر

بهترین روش لاغری با حلقه

اگر فکر می‌کنید حلقه زدن تنها یک سرگرمی و بازی برای کودکان است، باید دیدگاه‌تان را به‌کلی دگرگون کنید. این وسیله‌ی ورزشی ساده می‌تواند تنوع جالبی به برنامه‌ی تمرینی شما بدهد و تأثیر فراوانی روی سلامتی و کاهش وزن شما بگذارد. هنگامی که بحث تمرین کردن و آغاز یک برنامه‌ی ورزشی مناسب به میان می‌آید، لذت بردن و سرگرم شدن بسیار اهمیت دارد. در حقیقت، شما با لذت بردن از ورزش خود می‌توانید انگیزه‌تان را حفظ کنید و به برنامه‌ی ورزشی پایبند بمانید. انجام منظم ورزش و تمرین‌ها کلید نتیجه گرفتن است. بنابراین، باید ورزش‌هایی را انجام دهید که افزون بر مفید بودن، لذت‌بخش هم هستند.

با در نظر داشتن این موضوع، استفاده از حلقه‌های لاغری در کنار پوشیدن گن رکابی دو لایه آرتان  می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار برود. حلقه زدن سرگرم‌کننده است و فواید فراوانی دارد، همچنین بسیار کم‌هزینه است و می‌توانید آن را در خانه یا هر جای دیگری انجام دهید. در نوشته‌ی امروز می‌خواهیم نگاهی به حلقه زدن و فواید بی‌نظیر آن بیندازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا ببینید چرا باید این ورزش را به سبک زندگی خود وارد کنید.

استفاده از حلقه‌ی لاغری چه فوایدی دارد؟

از میان بهترین و جالب‌ترین فواید حلقه زدن می‌توانیم گزینه‌های زیر را فهرست کنیم:

۱. کالری می‌سوزاند

اگر قصد وزن کم کردن داشته باشید، باید تلاش کنید کالری‌ای که می‌سوزانید بیشتر از کالری دریافتی از طریق غذا خوردن باشد. بدین معنی که غذاهای سبک‌تر مصرف کنید و فعالیت بدنی خود را هم افزایش دهید. کم‌وبیش هر ورزشی می‌تواند کالری بسوزاند، ولی ممکن است به بسیاری از این ورزش‌ها علاقه نداشته باشید و نتوانید به یک برنامه‌ی ورزشی پایبند بمانید و آن را به طور منظم دنبال کنید.

حلقه زدن همانگونه که گفتیم بسیار سرگرم‌کننده است و حتی شاید آن را یک ورزش هم در نظر نگیرید. این فعالیت ساده می‌تواند تأثیری مانند سایر تمرین‌های هوازی از جمله سالسا و رقصیدن داشته باشد و کالری بسوزاند. با توجه به پژوهش‌ها، مردان و زنان با حلقه زدن به مدت ۳۰ دقیقه می‌توانند به ترتیب ۲۰۰ و ۱۶۰ کیلوکالری انرژی بسوزانند. اگر قبل از این تمرین یک گن مثل گن رکابی فورمیسی بپوشید ، میزان کالری سوزی به صورت چشم گیری افزایش پیدا خواهد کرد.

۲. چربی بدن را آب می‌کند و اندازه‌ی دور کمر را کاهش می‌دهد

هنگامی که از طریق ورزش کردن کالری می‌سوزانید و رژیم‌های غذایی سالم و مقوی را هم دنبال می‌کنید، به احتمال زیاد با کاهش وزن و چربی‌سوزی روبه‌رو می‌شوید. حلقه زدن می‌تواند به‌آسانی این نتیجه را به دنبال داشته باشد. جدا از این، در یک پژوهش نشان داده شد که حلقه زدن، به‌ویژه استفاده از حلقه‌های وزنه‌دار، می‌تواند سایز دور کمر و باسن را کاهش داده و اندامی زیبا و متناسب به شما بدهد. در این پژوهش که روی حلقه زدن ۱۳ زن به مدت ۶ هفته با استفاده از حلقه‌های وزنه‌دار تمرکز شده بود، پژوهش‌گران نتیجه گرفتند که زنانی که بعد از حلقه زدن به پوشیدن گن تاپی 6 قزنه 9 فنره آنچری پایبند بوده اند، به طور متوسط ۳.۴ سانتی‌متر دور کمر و ۱.۴ سانتی‌متر دور باسن خود را کوچک‌تر کردند.

۳. تناسب قلبی-عروقی بدن را بهبود می‌بخشد

ورزش‌های هوازی قلب و ریه‌های شما را به کار می‌گیرند و جریان اکسیژن درون بدن را بهبود می‌بخشند. در نتیجه‌ی این فرایند خطر بیماری‌های قلبی و دیابت کاهش پیدا می‌کند، سطح کلسترول پایین می‌آید، کارکرد مغز بهبود می‌یابد و استرس و مشکلات فکری هم کاهش پیدا می‌کنند. هنگامی که حلقه زدن را به طور منظم و با هماهنگی اجرا کنید می‌توانید ریتم مناسبی به دست بیاورید و در نتیجه ضربان قلب خود را افزایش دهید. با افزایش ضربان قلب، گردش خون هم بیشتر می‌شود و ریه‌ها بیشتر فعال می‌شوند. در این فرایندِ هوازی میزان کالری‌سوزی هم افزایش پیدا می‌کند و قلب تقویت می‌شود.

۴. ماهیچه‌های مرکزی را درگیر می‌کند و به چالش می‌کشد

اگر تاکنون از حلقه‌های لاغری استفاده کرده باشید، می‌دانید برای حلقه زدن تا چه اندازه باید باسن و کمر خود را جابه‌جا کنید تا حلقه دور کمرتان بماند و پایین نیفتد. برای حفظ حرکت حلقه به ماهیچه‌های مرکزی نیرومند و پویاییِ مناسب باسن و کمر نیاز دارید. حلقه زدن و تلاش برای حفظ فرم و نیفتادن حلقه به شما کمک می‌کند ماهیچه‌های شکم، پهلو، کمر و باسن خود را که به‌عنوان ماهیچه‌های مرکزی یا هسته‌‌ای شناخته می‌شوند، درگیر و تقویت کنید.

۵. تعادل و هماهنگی بدن را بهبود می‌بخشد

تعادلِ بهتر به شما کمک می‌کند کنترل بیشتری روی حرکت بدن داشته باشید. همچنین منجر به بهبود فرم بدن شما هم می‌شود و کمکتان می‌کند تا ورزش‌های دیگر را به‌درستی و با فرم بهتری اجرا کنید. اینگونه گفته می‌شود که همه‌ی ورزش‌های تعادلی و فعالیت‌هایی که برای اجرایشان به حفظ تعادل و وضعیت بدن و استواری کامل نیاز دارید، باعث می‌شوند تعادل و هماهنگی خود را بهبود ببخشید و چیرگی بیشتری روی حرکت بدنتان داشته باشید.

۶. ماهیچه‌های پایین‌تنه را به کار می‌گیرد

تقویت ماهیچه‌ها با حلقه زدن تنها به ماهیچه‌های مرکزی خلاصه نمی‌شود. شما با حلقه زدن می‌توانید روی ماهیچه‌هایی از جمله چهارسر ران (جلوی ران)، همسترینگ (پشت ران)، باسن و ساق پا تمرکز کنید و آن‌ها را به کار بگیرید، به‌ویژه اگر از حلقه‌های وزنه‌دار و سنگین استفاده کنید. به طور کلی، شما برای جابه‌جا کردن حلقه و بالا نگه داشتن آن باید ماهیچه‌های بزرگ پا و باسن را درگیر کنید. بنابراین، با ورزش منظم و درگیر کردن این ماهیچه‌ها می‌توانید آن‌ها را تقویت و ورزیده کنید.

۷. یک سرگرمی خانوادگی به شمار می‌رود

خانواده، همسر و فرزندان ممکن است ورزش کردن را کمی دشوار کنند و اجازه ندهند وقت کافی برای فعالیت بدنی در اختیار داشته باشید. درگیر شدن به کارهای فرزندان، مدرسه، شغل، کارهای خانه و… منجر می‌شود ورزش را در اولویت قرار ندهید و گاهی اوقات آن را به‌کلی از سبک زندگی خود حذف کنید. ولی اگر بتوانید ورزش و وقت گذراندن با اعضای خانواده را با یکدیگر ترکیب کنید چطور؟ احتمالا این راهکار بسیار مناسبی برای ورزش کردن و سرگرم شدن به همراه خانواده است تا هم سلامتی خود را بهبود ببخشید، هم از خانواده و فرزندان خود دور نباشید.

حلقه زدن در کنار اعضای خانواده، همسر، فرزندان و سایر نزدیکان می‌تواند یک فعالیت شاد و مناسب در نظر گرفته شود. شما با این کار ورزش و خانواده را در اولویت قرار می‌دهید و دیگر بهانه‌ای برای کم‌تحرکی و ورزش نکردن نخواهید داشت. جدا از این، می‌توانید حلقه زدن را به یک بازی هم تبدیل کنید و حسابی با خانواده‌ی خود سرگرم شوید. مثلا مسابقه‌ی حلقه زدن بگذارید و ببینید چه کسی می‌تواند برای مدت زمان طولانی‌تری حلقه بزند. بدون شک راه‌های زیادی برای سرگرم شدن و ورزش کردن وجود دارند. تلاش کنید از این پس فعالیت‌های ساده مانند حلقه زدن را انجام دهید تا تحرک بیشتری داشته باشید و اجازه ندهید بهانه‌های زندگی امروزی مانعی برای حفظ سلامتی شما شوند.

۸. هزینه‌ای ندارد و به‌آسانی در دسترس است

برای حلقه زدن نیازی نیست در باشگاه‌های بدن‌سازی عضو شوید، در کلاس‌های ورزشی شرکت کنید یا زمان زیادی را منتظر بمانید تا از دستگاه‌های هوازی استفاده کنید؛ شما می‌توانید در خانه یا هر جای دیگری این ورزش را انجام دهید. افزون بر این، حلقه‌ها دارای انواع گوناگونی هستند که قیمت‌های متفاوت و معمولا کمی دارند. خرید یک حلقه‌ی لاغری به هزینه‌ی بالایی نیاز ندارد و با توجه به فواید این ورزش قطعا ارزشش را دارد. همچنین یک خوبی دیگر حلقه زدن این است که می‌توانید حلقه‌های لاغری را همراه خود داشته باشید و مثلا زمانی که به سفر می‌روید هم همچنان ورزش کنید و کالری بسوزانید.

چگونه حلقه زدن را آغاز کنیم؟

تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید یک حلقه‌ی لاغری و فضای کافی برای ورزش کردن است. در ادامه چند نکته‌ی مهم را آورده‌ایم تا بهتر حلقه زدن را آغاز کنید:

۱. بهترین اندازه را انتخاب کنید

نتیجه گرفتن و پیشرفت ورزشی شما ارتباط مستقیمی با انتخاب حلقه‌ی مناسب دارد. اگر تازه‌کار هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ حلقه‌های بزرگ‌تر بروید زیرا آرام‌تر و آسان‌تر می‌چرخند. همچنین در صورت امکان حتما حلقه را پیش از خرید امتحان کنید.

۲. وزن مناسب حلقه را در نظر داشته باشید

اگر قصد خرید حلقه‌های لاغری وزنه‌دار را دارید، بهتر است برای شروع به سراغ حلقه‌هایی بروید که تنها نیم یا یک کیلوگرم وزن دارند. با گذشت زمان و قوی‌تر شدن بدنتان می‌توانید از حلقه‌های سنگین‌تر استفاده کنید. البته یادتان باشد برای حلقه زدن باید فرم مناسب بدن خود را حفظ کنید، پس تا زمانی که بدنتان کاملا با وزنه‌ی جدید سازگار نشده از وزنه‌های سنگین‌تر استفاده نکنید.

۳. ویدیوهای آموزش حلقه زدن را نگاه کنید

ویدیوهای آموزشی فراوانی در اینترنت وجود دارد که شیوه‌ی حلقه زدن را آموزش می‌دهند. با کمک این ویدیوها می‌‌توانید حلقه زدن را به‌درستی انجام دهید تا بهتر نتیجه بگیرید و از آسیب‌دیدگی‌ها در امان بمانید.

۴. کار خود را با جلسه‌های ورزشی کوتاه‌تر آغاز کنید

هنگام حلقه زدن، بدن خود را تمرین می‌دهید تا هم‌زمان با حلقه جابه‌جا شود و روی تقویت سیستم قلبی-عروقی خود کار کند. به همین دلیل و برای سازگار شدن بدن با ورزش، بهتر است در ابتدا جلسه‌های کوتاه‌تری از حلقه زدن داشته باشید و به خودتان سخت نگیرید. در آغاز تلاش کنید دو یا سه جلسه‌ی ۱۰ دقیقه‌ای در روز داشته باشید. می‌توانید جلسه‌ها را با فاصله در درازای روز یا پشت سر هم در یک جلسه‌ی ورزشی انجام دهید. همچنین می‌توانید این ورزش را به برنامه‌ی ورزشی کنونی خود، مانند وزنه زدن و…، اضافه کنید. ولی یادتان باشد حلقه زدن نباید به شما آسیب بزند، پس هرگز زیاده‌روی نکنید. شما باید از توانایی بدن خود آگاه باشید و با در نظر داشتن این موضوع برای ورزش کردن برنامه‌ریزی کنید.

دکمه بازگشت به بالا