مزایای برج خنک کننده مکعبی جریان مخالف

مزایای برج خنک کننده مکعبی جریان مخالف:

به نقل از twitter.com شركت صنعتی صافیاد در سال 1347 به همت گروهی از استادان دانشگاه و متخصصان تاسیس گردید. این شركت به عنوان اولین و بزرگترین سازنده انواع برج خنك كن در ایران شناخته می شود و در این زمینه از تجربه چهل ساله برخوردار می باشد. در این راستا و متناسب با نیاز صنایع كشور بر آن شدیم تا برجهای خنك كن مدل SFC را منطبق با تكنولوژی روز دنیا و بر اساس طراحی و ساخت بزرگترین سازندگان برج خنك كن مانند Marley و متفاوت با برجهای خنك كن خمره ای فایبرگلاس طراحی و به صاحبان صنایع عرضه نمائیم.

قیمت برج خنک کننده:  برجهای خنك كن مدل SFC در مقایسه با انواع خمره ای (Bottle type) از مزایای متعددی برخوردارند كه استفاده از این نوع دستگاه ها را مقرون به صرفه می نماید. مزایایی مانند:

در  برج خنک کننده مدار بازكه از نوع جریان متقابل (COUNTER FLOW) هستند با استفاده از نازل های ویژه آب در گردش بصورت كاملاً یكنواخت روی سطوح خنك كننده (FILM FILL) اسپری می شود بطوریكه قطرات آب ضمن عبور از روی این صفحات بصورت فیلم نازكی درآمده و با جریان هوایی كه از بخش پائینی دستگاه به سمت بالا در حركت است بصورت كاملاً یكنواخت در تماس قرار گرفته، انتقال گرما و جرم بطور همزمان صورت می پذیرد.تبخیر بخشی از آب در گردش با توجه به بالابودن گرمای نهان آب موجب خنك شدن قسمت عمده باقیمانده آب و انتقال گرمای مورد نیاز خواهد شد.در برجهای خنك كن مدل SFC میزان اتلاف آب نسبت به سایر دستگاه ها حداقل است.

بدنه و تشتك آب سرد در برجهای خنك كن مدل SFC از جنس كامپوزیت (فایبرگلاس و فایبركربن) مقاوم در برابر خوردگی، اشعه ماورای بنفش و ضربه ساخته شده است. تشتك آب سرد به گونه ای طراحی شده كه با تامین ستونی از آب در محل خروجی آب از دستگاه (ورود به پمپ سیركولاسیون) از آسیب دیدگی پره پمپ و كاویتاسیون ناشی از ورود هوا در مدار جلوگیری می نماید.تعبیه توری داخل تشتك در محل خروجی آب (STRAINER BASKET) موجب جلوگیری از ورود اجسام خارجی به مدار آب در گردش خواهد شد. بدنه دستگاه های مدل SFC به گونه ای طراحی شده كه از بارگذاری بر روی پیچ و مهره اجتناب شده است.

در برجهای خنك كن مدل SFC از سطوح خنك كننده سینوسی و از جنس P.V.C یا P.P استفاده می شود. سطوح خنك كننده متناسب با دمای آب ورودی به برج خنك كن و كیفیت آب و هوای ورودی به دستگاه، مورد استفاده قرار می گیرند.استفاده از قطره گیرهای ویژه میزان آب جبرانی را در برجهای خنك كن مدل SFC به حداقل می رساند.

شبكه ورود هوا با آرایش خاص مانع از پرتاب قطرات آب به بیرون از دستگاه می گردد و از تابش مستقیم نور آفتاب به داخل تشتك آب سرد جلوگیری می نماید. شبكه های مذكور به سهولت از محل خود خارج گشته و امكان بازرسی و تمیزكردن تشتك آب سرد را فراهم می نماید.

از ویژگیهای منحصر بفرد بر جهای خنك كن مدل SFC استفاده از نازل های خاص ABS NONCLOGGINGRECTANGLE است.

ساختار و طراحی این نازل ها به گونه ای است كه امكان رسوب گرفتگی و عدم توزیع یكنواخت آب و در نتیجه كاهش راندمان برج خنك كن عملاً ناممكن است. در این نازل ها با استفاده از توربولاتور ویژه، توزیع آب روی سطح خنك كنده كاملاً یكنواخت صورت می پذیرد. نازلهای مورد نظر از طریق دریچه بازدید و دسترسی به فضای داخلی دستگاه به سهولت خارج شده و در صورت نیاز به تغییرات ظرفیت جزئی دستگاه، قابل تعویض می باشد.

در برجهای خنك كن مدل SFC صافیاد از فن های آئرودینامیك از جنس FRP ، PPG ، PAG استفاده شده است. این فن ها نسبت به انواع فلزی از سطح صدای پائینتر و راندمان بالاتری برخوردارند. الكتروموتور بصورت مستقیم و یا با استفاده از گیربكس به فن متصل شده و در انتقال نیرو از تسمه و فلكه استفاده نمی شود. این امر موجب كاهش صدا و هزینه های تعمیر و نگهداری می گردد. كلبه الكتروموتورها از نوع ضد رطوبت و تولید شركت های معتبر اروپایی می باشد.در برجهای خنك كن مدل SFC متناسب با نیاز پروژه ای كه دستگاه در آن مورد بهره برداری قرار می گیرد از تجهیزات جانبی ویژه ای استفاده می گردد.با بكارگیری این تجهیزات علاوه بر افزایش طول عمر دستگاه، در میزان انرژی مصرفی نیز به میزان قابل ملاحظه ای صرفه جویی می گردد.

در برجهای خنك كن مدل SFC با بهره گیری از سیستم پیشرفته تغییر دور می توان سرعت الكتروموتور و در نتیجه فن را تغییر داد و هوادهی مورد نیاز را برای خنك كردن آب در گردش تامین نمود.به این ترتیب به میزان قابل ملاحظه ای در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. همچنی به واسطه راه اندازی نرم الكتروموتور (SOFT START) از وارد آمدن شوك های مكانیكی به الكتروموتور – گیربكس و فن جلوگیری می شود.

در پروژه هایی كه برج خنك كن در طول زمستان مورد بهره برداری قرار می گیرد جهت جلوگیری از یخ زدگی آب در تشتك آب سرد دستگاه و در نتیجه انسداد مسیر گردش آب استفاده از هیتر الكتریكی ضروری می باشد.متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه و مقدار آب در گردش برج خنك كن، هیتر با ظرفیت های مختلف قابل استفاده می باشد.

این دستگاه در دو نوع یك مرحله ای (ON-OFF) و چند مرحله ای بر روی برجهای خنك كن مدل SFC نصب می گردد. در نوع اول با توجه به دمای آب سرد خروجی از برج خنك كن فرمان قطع و وصل به الكتروموتور داده می شود، در انواع ترموستات چند مرحله ای با استفاده از الكتروموتورهای دو سرعته و یا مجهز به سیستم كنترل دور، سرعت گردش فن تنظیم می گردد و از مصرف توان بیش از حد مورد نیاز جلوگیری می شود.

در صورت بروز لرزش بیش از حد مجاز در برج خنك كن با استفاده از سوئیج كنترل ارتعاش، فرمان قطع عملكرد سیستم محركه (الكتروموتور) صادر می گردد. این امر باعث جلوگیری از وارد آمدن آسیب به الكتروموتور، فن، گیربكس و … می گردد.

هر چند در برجهای خنك كن مدل SFC میزان صدا پائینتر از حد مجاز است، در برخی پروژه ها با استفاده از دك كاهش صدا می توان میزان صدا دستگاه را به حداقل رساند.برجهای خنك كن مدل SFC جهت خنك كردن آب در گردش سیستم های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. جدول زیر به شما كمك می كند تا بار گرمایشی برخی تجهیزات را محاسبه و در نتیجه ظرفیت برج خنك كن را تعیین نمائید. چنانچه اطلاعات دقیقتر و یا كاربری های دیگری مورد نظر شما است با كارشناسان شركت صافیاد تماس حاصل فرمائید

 

دکمه بازگشت به بالا