عمومی

۹ اولویت اشتغالزایی در استان یزد/ مدافع گردشگری هستم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مهران فاطمی روز چهارشنبه در نشست شورای اشتغال استان یزد با اشاره به تعهدات در نظر گرفته شده برای استان یزد در زمینه اشتغالزایی اظهار داشت: یزد در سال گذشته بالاتر از تعهدات خود عمل کرده است.

وی با اشاره به رویکرد اشتغال و سرمایه گذاری استان یزد افزود: اولویت اول اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ باید فارغ التحصیلان و توجه ویژه به دانش‌بنیان‌ها باشد و این افراد باید در زمینه تمام حمایت‌ها، اشتغال‌ها و تسهیلات در اولویت قرار گیرند.

استاندار یزد عنوان کرد: بورسیه‌های صنعت که سال گذشته در یک اقدام ابتکاری استان یزد توانست حدود ۱۰۰ نفر را از این طریق جذب کند، امسال نیز باید در دست پیگیری قرار گیرد و باید حداقل یک هزار نفر از این طریق جذب شوند و در این راستا دانشگاه‌های استان باید برنامه‌ریزی کنند تا بتوانند این سهمیه را جذب کنند.

فاطمی، اولویت دوم را جذب نیروهای بومی ذکر کرد و افزود: این موضوع در سال گذشته نیز پیگیری و محقق شد و ۸۹ درصد اشتغال ایجاد شده، سهم نیروهای بومی استان بود و در سال ۱۴۰۲ نیز باید همچنان پیگیری شود.

وی، اولویت سوم را توجه به توزیع جغرافیایی دانست و اظهار داشت: باید مؤلفه توزیع جغرافیایی و مهاجرت مدنظر قرار گرفته و در این زمینه مناطق کمتر برخوردار استان در اولویت قرار گیرد.

استاندار یزد، اولویت چهارم را اشتغال بانوان ذکر و عنوان کرد: هر چند در سال ۱۴۰۱ توانستیم حدود ۶ درصد بیکاری بانوان را در استان کاهش دهیم ولی باید این موضوع در سال ۱۴۰۲ نیز با جدیت پیگیری شود.

فاطمی، اولویت پنجم را توجه به اشتغال مشاغل خانگی دانست و ابراز کرد: این موضوع مدنظر مقام معظم رهبری نیز بوده و باید در استان هم با جدیت پیگیری شود.

وی، اولویت ششم اشتغال استان را ایجاد اشتغال در بحث مسکن دانست و تصریح کرد: مسکن در زمینه اشتغال یک صنعت پیشران است و حدود ۱۰۰ حرفه را راه می‌اندازد و این موضوع باید به عنوان یک ماموریت در بخش مسکن استان، مدنظر مسئولان قرار گیرد.

استاندار یزد، اولویت هفتم اشتغال استان را بخش گردشگری ذکر و تصریح کرد: گردشگری از مهمترین اولویت‌های توسعه و پیشرفت استان است و هیچکس حق ندارد بخش گردشگری را تضعیف کند، هرچند باید ملاحظات فرهنگی این بخش دیده شود ولی هیچکس حق ندارد این بخش را تضعیف کند و بنده مدافع بخش گردشگری هستم.

وی ادامه داد: ضعف‌هایی را که در بخش گردشگری و مسائل فرهنگی مرتبط با آن داریم باید برطرف کنیم ولی افرادی که گردشگری را می زنند از اشتغال و فرهنگ سر در نمی‌آورند.

استاندار یزد گردشگری را اولویت استان برشمرد و یادآور شد: این اولویت قطعی و خدشه‌ناپذیر است زیرا نه آلودگی دارد و نه نیاز به آب و اشتغال آن نیز نخبگانی است.

وی، اولویت هشتم را توجه به اشتغال بخش روستایی ذکر کرد و گفت: برای شهرستان‌ها باید طرح توجیهی مشخصی برای ایجاد اشتغال در روستاها آماده شود و برای این پروژه‌ها مجوزهای لازم نیز صادر شود.

فاطمی ادامه داد: اولویت نهم استان در زمینه اشتغال، ایجاد هنرستان‌های جوار صنعتی است، که باید در سال ۱۴۰۲ حداقل ۲۰ هنرستان جوار صنعت در استان ایجاد شود.

دکمه بازگشت به بالا