برون مرزیکسب و کار ایرانی برتر

آینده شغلی در کانادا: صنایع در حال رشد و فرصت‌های شغلی

مطلب پیشِ رو، راهنمای کامل مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2023 است که با استفاده از تازه‌ترین اطلاعات و آمار از دقیق‌ترین منابع تهیه کرده‌ایم. می دانید کانادا با کمبود نیروی کار مواجه است. یکی از راهکارهای دولت کانادا برای حل این مشکل، استفاده از نیروی کار خارجی است. با توجه به مزایای زیاد کانادا، این کشور یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای کار و زندگی خصوصا برای ایرانیان است. اگر فعلاً نمی‌خواهید این متن را تا انتها مطالعه کنید،  را پُر کرده تا مشاوران باتجربه ما با شما تماس بگیرند و راهنمایی‌تان کنند.

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید. افرادی که قصد کار کردن در کانادا را دارند، باید مطمئن شوند: شغل آن ها جز طبقه بندی ملی مشاغل کانادا یا لیست ناک NOC است یا خیر؟ آیا از روش مد نظر مهاجرتی خود می توانند تحت عنوان شغل خود وارد کانادا شوند یا خیر؟ در ادامه به بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کانادا می پردازیم و با مشاغل داغ بازار کار حوزه های مختلف IT، مهندسی، تولیدی، فروش و … در سال 2024 آشنا می شویم.

ناک NOC کانادا چیست؟

مشاغل مدیریتی در تمامی بخش ها از جمله مدیران ارشد و حتی مدیران کسب و کارهای بزرگ و کوچک در این بخش قرار می گیرند. مشاغلی که در این دسته بندی قرار می گیرند، مشاغلی هستند که نیازمند مدرک دانشگاهی هستند. همانند پزشکان، مهندسان و معلمان. مشاغل این دسته تخصصی هستند و معمولا نیازمند مدرک دانشگاهی، مدرک دیپلم یا گذراندن دوره ها و آموزش های تخصصی هستند. همانند: برقکار، تاسیسات کار و آشپز. جزئیات بیشتر درباره را در صفحه اختصاصی خودش بخوانید.

مشاغل گروه C مشاغل متوسط هستند و معمولا نیازمند تحصیلات دبیرستان یا آموزش های تخصصی مربوطه هستند. مانند: راننده، گارسون و قصاب. مشاغل گروه D نیازمند مدرک یا آموزش خاصی نیستند. این مشاغل و معمولا آموزش حین کار دارند. همانند کارگران خدماتی و نیروهای نظافت. هر کدام از مشاغل لیست ناک کانادا، یک کد اختصاصی دارد. این کد 4 رقم دارد که هر کدام از این رقم ها معرف یک حوزه یا نوع کار است. در لیست ناک کانادا، در حدود 30 هزار شغل در 4 گروه مهارتی و 10 گروه شغلی بزرگ دسته بندی شده اند.

مشاغل فناوری اطلاعات IT در کانادا

حوزه فناوری اطلاعات IT یکی از بخش های رو به رشد در کانادا است. با توجه سرعت بالای رشد تکنولوژی، تقاضای بالا و بازار کار گسترده کانادا، امسال IT یکی از و البته حوزه های پر تقاضا برای کار در این کشور است. مهم ترین مشاغل IT در کانادا از این قرار است:

عنوان شغل کد ناک NOC گروه مهارتی
برنامه نویس کامپیوتر 2174 A
طراح و توسعه دهنده وب 2175 A
مدیر فناوری اطلاعات و کامپیوتر 0213 0
مشاور و تحلیلگر فناوری اطلاعات 2171 A
تحلیلگر و کارشناس پایگاه داده 2172 A
تکنسین شبکه های کامپیوتری 2281 B
توسعه دهنده نرم افزار 2174 A

حوزه فناوری اطلاعات پر درآمد ترین شغل های کانادا را دارد. پیش بینی می شود میانگین درآمد سالیانه فعالان IT در کانادا در حدود 87 هزار دلار باشد. نیازمند مهارت های بالایی است. معمولا افرادی که کد نویسی بلدند، از موقعیت بهتری نسبت به سایرین در بازار کار برخوردارند. با داشتن این مهارت ها احتمال پیدا کردن کار و پیشرفت در کانادا برای شما بسیار بالا است:

  • جاوا Java
  • جاوا اسکریپت Javascript
  • لینوکس Linux
  • SQL
  • پایتون Python
  • سی شارپ #C
  • دات نت NET.
  • سی C / سی پلاس پلاس ++C

مشاغل اداری در کانادا

امور اداری همچنان یکی از حوزه های کاری پر تقاضا در کانادا است. پیش بینی می شود امسال نیز افراد زیادی در بخش های مختلف امور اداری مشغول به کار شوند. از جمله مهم ترین شغل های این بخش می توان به این موارد اشاره کرد:

عنوان شغل کد ناک NOC گروه مهارتی
دستیار امور اداری 1241 B
کارمند دفتری 2175 A
نماینده خدمات مشتریان 6551 C
کارمند ورود اطلاعات 1422 C
دستیار حقوقی 1242 B

مشاغل تولیدی و فنی در کانادا

مشاغل تولیدی بخش بزرگی از فعالیت های اقتصادی کانادا را تشکیل می دهند. بسیاری از مهاجرین هم با توجه به مهارت و تخصص خود در بخش های مختلف تولیدی کانادا مشغول به کار می شوند. مشاغل مورد نیاز کانادا در حوزه تولید را در جدول زیر می بینید:

عنوان شغل کد ناک NOC گروه مهارتی
و اپراتور تجهیزات مربوطه 7237 B
تکنسین دستگاه های تولیدی 7311 B
اپراتور دستگاه های تولیدی 9411 C
مونتاژ کار 9525 C
سوپر وایزر تولید 7301 B
مکانیک دستگاه های سنگین 7312 B
7321 B
7271 B

مشاغل تدارکاتی در کانادا

گسترش صنایع، خدمات و کسب و کارها مختلف، موجب گسترش مشاغل تابعه و مورد نیاز آن ها مانند تدارکات نیز می شود. در لیست زیر شغل های مورد نیاز کانادا در حوزه تدارکات را می بینید:

عنوان شغل کد ناک NOC گروه مهارتی
7511 C
راننده سرویس 7514 C
سوپروایزر تولید 7301 B
مونتاژ کار 9525 C
راننده لیفتراک 7452 C
کارگر انبار 1521 C
کارگر خدماتی 7621 D
مسئول خرید 6222 B
6322 B

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

مشاغل مهندسی در کانادا

مهندسی هم از جمله حوزه هایی است که در دوران کرونا صدماتی دید. اما این بخش همیشه یکی از بخش های مورد نیاز نیروی کار برای کانادا است. با توجه رشد و توسعه صنایع و حوزه های مختلف مهندسی در کانادا، پیش بینی می شود امسال هم نیاز به مهندسان و متخصصان با افزایش روبرو شود.

عنوان شغل کد ناک NOC گروه مهارتی
مهندس عمران 2231 B
کارشناس کنترل کیفیت 2141 A
مدیریت مهندسی 0211 0
مهندس صنایع 2233 B
مهندس پروژه 2131 A

مهم ترین مهارت های مورد نیاز برای مهاجرت در 2021:

  • AutoCAD
  • کنترل کیفیت
  • ابزار دقیق
  • Solidworks
  • Autodesk Revit
  • دانش زبان فرانسه

برای اینکه بدانید شانس شما برای مهاجرت به این کشور، از طریق مهارت شغلی چقدر است، همین حالا را پر کنید و منتظر تماس و مشاوره کارشناسان ما باشید.

مشاغل پزشکی در کانادا

حوزه پزشکی و درمان از بخش های پر طرفدار و فعال در کانادا است. با توجه به شرایط مناسب کاری حوزه درمان در کانادا، امکانات بسیار مناسب و حقوق بالا، هر ساله بسیاری از پزشکان و پرستاران متقاضی مهاجرت به کشور کانادا هستند. شیوع بیماری کرونا و شرایط نه چندان مناسب بخش های درمانی و پزشکی هم از طرفی موجب نیاز بیشتر به پزشکان و پرستاران در کانادا شده است. در ادامه با پر تقاضاترین مشاغل پزشکی و درمانی در کانادا آشنا می شوید:

عنوان شغل کد ناک NOC گروه مهارتی
کمک پرستار 3233 B
پرستار 3012 A
عینک ساز 3231 B
دستیار کادر درمان 3237 B
فیزیوتراپیست 3142 A
روانشناس بالینی 4151 A
داروساز 3131 A

بخش پزشکی و درمان از شغل های پر رونق در کانادا است. با مطالعه مطلب اطلاعات کامل‌تری به‌دست خواهید آورد. به‌هرحال مشاغل این حوزه به این موارد ختم نمی شود. تنها با چند مورد از شغل های مورد نیاز کانادا در این بخش آشنا شدید. با توجه به پر رونق بودن حوزه درمان و پزشکی در ایران، اگر در این بخش ها فعال هستید یا تحصیلات پزشکی دارید، می توانید برای مهاجرت به کشور توسعه‌یافته کانادا اقدام کنید. در ضمن می‌توانید مطلب و را هم برای مطالعه جزئیات کامل‌تر دراین باره مطالعه کنید.

مشاغل مالی و حسابداری در کانادا

مشاغل مالی و حسابداری از هستند. نیاز به این مشاغل همیشه در بازار کار کانادا وجود دارد و جز مشاغل مورد نیاز کانادا هستند.

عنوان شغل کد ناک NOC گروه مهارتی
تحلیلگر کسب و کار 4162 A
کنترل کننده حسابداری 1111 A
مشاور ارشد مالی 1114 A
مدیر مالی 0111 0
حسابدار 1111 A
کارمند حقوق و دستمزد 1432 C
حسابدار مالیاتی 1111 A

انتظار می رود تا ده سال آینده بیش از نود و چهار هزار فرصت شغلی جدید برای طرفداران ایجاد شود. این درحالی است که میزان نیروهای کارجو در رشته حسابداری تا آن زمان، کاهش بسیاری خواهد داشت.

مشاغل فروش و بازاریابی در کانادا

یکی از بخش هایی که بیشترین رشد را می توان برای آن در کانادا پیش بینی کرد، بخش فروش و بازاریابی است. فروش و بازاریابی از شغل های مورد نیاز کانادا است که با در اختیار داشتن مهارت های آن ها می توانید یکی از شغل های پر درآمد در کانادا را تصاحب کنید.

عنوان شغل کد ناک NOC گروه مهارتی
کارشناس فروش 6235 B
مرچندایزر 6222 B
مدیر بازاریابی 0124 A
اکانت منیجر 0601 A
اکانت منیجر تبلیغات 1123 A
مدیر دیجیتال مارکتینگ 0124 0
مدیر تجارت الکترونیک 0601 0

با در اختیار داشتن برخی مهارت های فروش و بازاریابی می توانید به راحتی برای کار در کانادا در این حوزه اقدام کنید.

  • CRM
  • SalesForce
  • دیجیتال مارکتینگ
  • سئو SEO
  • گوگل آنالیتیکس Google Analytics
  • فروش B2B
  • آفیس Microsoft Office
  • دانش زبان فرانسه

چنانچه بخواهید به عنوان مدیر فروش و کارشناس فروش به کانادا مهاجرت کنید، باید مدرک دانشگاهی یا فنی در این زمینه داشته باشید. البته سابقه کار به عنوان نماینده فروش یا مشاغل مرتبط نیز ضروری است. عموما این سابقه کار باید حداقل یک سال یا مجموع 1560 ساعت یا 30 ساعت در هفته باشد. همچنین این سابقه کار باید حتما مرتبط بوده ولی نباید بیش از ده سال از آن گذشته باشد.

مشاغل منابع انسانی در کانادا

استخدام این همه نیروی Work in Canada ، نیازمند مدیران و کارشناسان جذب، توسعه و آموزش منابع انسانی کارآمد است. منابع انسانی یکی از بخش های حساس و مهم برای سازمان ها، شرکت ها و کسب و کارها در کانادا است. منابع انسانی جز مشاغل مورد نیاز کانادا در 2021 است و می توانید در تخصص های مختلف این حوزه مشغول به کار شوید.

عنوان شغل کد ناک NOC گروه مهارتی
مدیر منابع انسانی 0112 0
استخدام کننده 1223 B
کارشناس منابع انسانی 1121 A
هماهنگ کننده نیروی انسانی 1121 A
کارشناس آموزش و توسعه 1121 A

مشاغل ارتباط با مشتری و پشتیبانی در کانادا

شاید برای شما جالب باشد که بدانید مشاغل پشتیبانی و ارتباط با مشتری از مشاغل مورد نیاز در کانادا هستند. از جمله مهم ترین مشاغل این حوزه می توان به این موارد اشاره کرد:

عنوان شغل کد ناک NOC گروه مهارتی
نماینده خدمات مشتریان 6552 C
کارشناس چت آنلاین 6564 C
رهبر تیم فروش و خدمات 6211 B
کارشناس مشتریان تلفنی 6552 C

سخن پایانی

کانادا در حال حاضر با کمبود نیروی کار روبرو است. این موضوع باعث ایجاد هزاران فرصت شغلی برای کار در کانادا توسط کارگران خارجی ماهر، نیمه ماهر و غیر ماهر شده است. با این وجود مشاغل خاصی وجود دارد که موقعیت های بیشتری نسبت به دیگر شغل ها دارند و جز مشاغل پر رونق در کانادا هستند.  از آنجا که نیاز بازار کار در استان‌های مختلف متفاوت است؛ پارسی کانادا، برنامه‌های مختلف برای رفع نیاز نیروی کار در این کشور را در این مقاله به شما معرفی کرد. همان طور که گفتیم، کشور کانادا به دنبال جذب نیرو های کار متخصص و حرفه ای است که غالبا نمی تواند از میان شهروندان کانادایی آن ها را پیدا کند.

برای همین رو به سوی جذب نیرو های بین المللی و خارجی می آورد. اگر شغل شما هم جزو مشاغل مورد نیاز کانادا است، توصیه می‌کنیم با مشورت با کارشناسان خبره و پروسه مهاجرتی‌تان را پیش ببرید. در ضمن اگر فکر می کنید باید دانش خود را در حوزه کاری خود بیشتر کنید، حتما قبل از اینکه برای مهاجرت اقدام کنید، این کار را انجام دهید. این فرصتی مناسب و گزینه‌ای است جذاب و وسوسه‌انگیز برای مهاجرت به کانادا. در ضمن اگر بانو هستید و به دنبال بهترین شغل برای زنان در کانادا، پیشنهاد می‌کنیم، مطلب را هم مطالعه کنید .

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا