عمومیکسب و کار ایرانی برتر

آینده شغلی سئو چگونه است؟

مفهوم بهینه سازی موتور جستجو یا SEO عمری کمتر از دو دهه دارد و زمینه کاری کاملا جدید و تازه‌ای است. با این حال، در همین مدت کوتاه، این مفهوم چنان اهمیت و ارزشی پیدا کرده است که تداوم و موفقیت هر شرکت و سازمانی به داشتن سایتی بهینه شده از نظر سئو وابسته شده است. از همین رو بازار کار بسیار خوبی برای استخدام کارشناس سئو به وجود آمده و تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها به دنبال جذب متخصص یا کارشناس سئویی هستند که به شیوه‌های بهینه سازی سایت و افزایش و بهبود رتبه در موتورهای جستجو تسلط کافی داشته باشد.

اگر کارشناس SEO هستید یا تازه به این حوزه علاقمند شدید و دوست دارید در مورد بازار کار و نحوه استخدام کارشناس سئو بیشتر بدانید مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سئو چه کار می‌کند؟

برای اینکه بتوانید وب‌سایت خود و صفحات آن را بهینه کنید، ابتدا باید از نحوه کار موتورهای جستجو درک درستی پیدا کنید. در واقع این موتورهای جستجو هستند که محتوای وب‌سایت شما را بررسی می‌کنند و آن را به مخاطب درست نشان می‌دهند.

عوامل متعددی وجود دارد که موتورهای جستجو از آنها برای تجزیه و تحلیل و تعیین ارتباط یک وب‌سایت با کلمه‌ای که کاربر جستجو کرده، استفاده می‌کنند. گوگل اغلب این موارد را فاش نمی‌کند، اما با این حال افراد حرفه‌ای در این حوزه به دنبال این فاکتورها می‌روند و از آنها برای بهینه سازی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند. یک متخصص سئو باید از فاکتورهای مهم در رتبه بندی صفحات وب،‌ آگاه باشد و موارد زیر برخی از مهم‌ترین فاکتورها در رتبه بندی وب‌سایت‌ها می‌باشد:

  • سن دامنه، URL و آتوریتی آن
  • لینک‌ها
  • بهینه سازی وب‌سایت در نسخه موبایل
  • محتوای بهینه شده و با کیفیت
  • سرعت لود صفحات (از جمله سرعت صفحات وب‌سایت در نسخه تلفن همراه)
  • در دسترس بودن و همچنین امنیت سایت
  • تعامل کاربران در شبکه‌های اجتماعی هر وب‌سایت
  • سئو تکنیکال
  • تجربه کاربری

رتبه بندی وب‌سایت یعنی اینکه وب‌سایت شما در هنگام سرچ کاربر در مورد کلمه‌ای، در اولین صفحه‌ی نتایج جستجو باشد و شما به آن در همان صفحه اول و در رتبه‌های بالای صفحه دسترسی داشته باشید. در واقعی وب‌سایتی می‌تواند این رتبه را به دست آورد که عوامل بالا در آنها رعایت شود و همچنین سئوکار آن از به‌روزترین روش‌ها برای بهینه سازی سایت استفاده کند. موتورهای جستجو به طور کلی هنگام رتبه بندی یک وب‌سایت سه مرحله زیر را دنبال می‌کنند:

۱- کرال کردن

تمام موتورهای جستجو ربات‌هایی دارند که کار آنها کرال کردن (Crawling) و یا همان اسکن کردن وب‌سایت‌ها و صفحات آن است. کرال کردن صفحات وب‌سایت، محتوای شما را در نتایج جستجو قرار می‌دهد.

۲- ایندکس کردن

در این مرحله وب‌سایت و صفحات آن به نتایج جستجو اضافه می‌شود. اگر وب‌سایت شما و صفحات مورد نظر شما در فهرست نتایج موتور جستجو نباشد، شانس دیده شدن توسط کاربر را از دست خواهید داد.

۳- رتبه بندی

وقتی چیزی را در گوگل تایپ می‌کنید، مرتبط‌ترین وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند. این نتایج بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی، زبان، تجربه کاربری و غیره می‌باشد.

آموزش سئو در مشهد با ارائه مدرک قابل ترجمه و معتبر فنی و حرفه ای به صورت کلاس حضوری و خصوصی اصلی ترین خدمت ما برای موفقیت و درخشش هرچه بیشتر شما است.

دکمه بازگشت به بالا