سلامت و دانش

شیوع باکتری کشنده در «زندان شناور» انگلیس/ پناهجویان پس از ۴ روز تخلیه شدند

پناهجویان منتقل‌شده به شناور «بی‌بی استکهلم» انگلیس که از سوی منتقدان به «زندان شناور» معروف شده به دلیل کشف باکتری کشنده «لژیونلا» در سیستم آب این شناور به طور موقت از داخل آن تخلیه و به مکانی دیگر انتقال یافتند.

به گزارش ترندونی به نقل از شبکه خبری بی بی سی، لژیونلا، باکتری تهدیدکننده‌ای است که در سیستم آب و محیط مرطوب سیستم‌های تهویه‌ زندگی می‌کند و می‌تواند باعث نوعی بیماری ذات‌الریه یا حتی عفونت ریه شود.

گزارش‌های جدید حاکیست، آزمایش‌های معمول قبل از انتقال پناهجویان به شناور «بی‌بی استکهلم» مستقر در ساحل جنوبی انگلیس انجام شده بود اما بعد از انتقال پناهجویان به آن، نتایج آزمایش‌های اخیر حاکی از وجود این باکتری در سیستم آب شناور بوده است.

این شناور در بندر «دورست» در جنوب انگلیس لنگر انداخته است.

وزارت کشور انگلیس می‌گوید: در حالیکه بررسی‌ها ادامه دارد ۳۹ پناهجو از داخل این شناور به مکانی دیگر منتقل شدند.

بنابر گزارش بی‌بی‌سی، در حالیکه پناهجویان منتقل شده به شناور از آب استفاده می‌کردند اما علائمی از بیماری در هیچ کدام آنها نشان داده نشده با این حال به عنوان اقدامی پیشگیرانه، آنها را از شناور خارج کردند.

از چهار روز پیش، دولت انگلیس عملیات استقرار پناهجویان در شناور بزرگ «بی‌بی استکهلم» که منتقدان آن را «زندان شناور» نامیده‌اند، آغاز کرده است.

بر اساس طرح دولت انگلیس، «بی‌بی استکهلم» با ۲۲۲ اتاق‌ کوچک به خانه موقت ۵۰۰ پناهجو تبدیل خواهد شد که منتظر نتیجه رسیدگی به پرونده مهاجرتی‌شان هستند.

شیوع باکتری کشنده در «زندان شناور» انگلیس/ پناهجویان پس از ۴ روز تخلیه شدند

خبر استقرار پناهجویان در این شناور همانند خبر تصویب لایحه مهار پناهجویان غیرقانونی در پارلمان انگلیس با انتقادهای گسترده از سوی نهادهای بین‌المللی همراه شده است.

با این اقدام بخش قابل توجهی از مخارج اقامت پناهجویان در هتل از ردیف بودجه دولت انگلیس حذف می‌شود.

بنابر گزارش‌ها، قرار است ۵۰۰ مرد بین ۱۸ تا ۶۵ سال در این شناور اسکان داده شوند.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم پزشکی

نوشته‌هایم به طور خلاقانه، با جذابیت و همراه با مطالعات علمی تهیه می‌شوند. هدفم جلب توجه شماست و شما را در دنیایی از اطلاعات جذاب و پر رمز و راز پزشکی به سفری هیجان‌انگیز دعوت کنم.
دکمه بازگشت به بالا