اقتصادی

ساخت ۵۸۵ هزار خانه در روستاها و شهرهای کوچک

طبق آماری که مسئولان بنیاد مسکن اعلام کرده‌اند تا کنون بیش از ۵۸۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرهای کوچک به مرحله اجرا رسیده و قرار است تا پایان سال این عدد به ۸۰۰ هزار برسد.

به گزارش ترندونی، طرح نهضت ملی مسکن  در روستاها و شهرهای کوچک در روال مناسبی پیش می‌رود. بنیاد مسکن تعهد ساخت 1.6 میلیون واحد نهضت ملی مسکن را بر عهده دارد که طبق آخرین آماری که مسئولان بنیاد ارایه کرده‌اند تا کنون ۲۹۵ هزار واحد شهری و ۲۹۰ هزار واحد روستایی توسط بنیاد مسکن در حال اجرا است.

بر این اساس مجموع واحدهای در حال ساخت توسط بنیاد مسکن به ۵۸۵ هزار واحد می‌رسد. مرداد امسال رییس سابق بنیاد مسکن وعده داد که این رقم تا پایان سال به ۸۰۰ هزار خانه افزایش پیدا می‌کند.

آن‌طور که حمیدرضا سهرابی ـ معاون مسکن شهری بنیاد مسکن اعلام کرده بخشی از مشکلات موجود برای ساخت به موقع واحدهای تعیین تکلیف شده پرداخت نشدن به موقع تسهیلات و همچنین پرداخت نشدن تسهیلات مکمل طرح نهضت ملی مسکن است که با تسریع در پرداخت تسهیلات، ساخت مسکن نیز سرعت لازم را می‌گیرد.

سقف وام ساخت مسکن روستایی در حال حاضر ۲۰۰ میلیون تومان است که از آبان سال ۱۴۰۱ به تصویب هیات وزیران رسید. این مبلغ بخشی از هزینه‌های ساخت مسکن در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر را پوشش می‌دهد و طبق گفته مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسزای، دولت قصد دارد رقم این وام را افزایش دهد.

همچنین بنیاد مسکن طبق برنامه هفتم توسعه باید نوسازی واحدهای روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را ادامه دهد. در حال حاضر ۵۴ درصد واحدهای روستایی کشور نوسازی شده و برنامه این است که تا سال ۱۴۱۰ جشن نوسازی تمامی واحدهای روستایی برگزار شود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا